مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
زمانبندی گام سوم در هدف گذاری

زمانبندی گام سوم در هدف گذاری

سومین گام در هدف گذاری زمانبندی کردن است. در این گام نیاز است که شما برای دستیابی به تمام اهداف کوچک و بزرگ خود زمان رسیدن را مشخص کنید. با زمانبندی کردن می توانید طبق برنامه پیش بروید و راحت تر به اهدافتان دست پیدا کنید. در مسیر دستیابی به هدف تان اتفاقاتی ممکن است بی افتد که شما انتظارش را نداشته اید و این باعث می شود که مهلت های تعیین شده از جانب شما به تعویق بیافتد. نگران نباشید یک مهلت جدید بگذارید و دوباره شروع به حرکت کنید.

«زمانبندی گام سوم در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته قبل از هرچیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ زمانبندی گام سوم در هدف گذاری

زمانبندی داشته باشید

زمانبندی گام سوم در هدف گذاری

زمانبندی گام سوم در هدف گذاری است و باید روبروی هر کدام از اهداف اصلی خود مهلت و زمان مقرری بنویسید.

ضمیر ناخودآگاه شما از این مهلت ها به عنوان یک اهرم فشار استفاده می کند. این مهلت ها آگاهانه و نا آگاهانه شما را طبق برنامه به سوی رسیدن به هدفتان می راند.

سپس هر هدف را به گام های کوچکتر تقسیم کنید. برای هر کدام از آن گام ها مهلت های کوتاه تری مشخص کنید. در نتیجه این کار شما حرکت به سمت هدف بزرگتان را با برداشتن هر بار تنها یک قدم انجام می دهید.

البته ضمیر ناخودآگاهتان علیه شما نیز می تواند کار کند. چون وقتی که یک هدف بزرگ برای خودتان می گذارید برنامه ریزی ضمیر نا خودآگاهتان را بهم می ریزید.

پس ضمیر ناخودآگاهتان به شما خواهد گفت: که امکان پذیر نیست و تلاش می کند که هر طور شده شما را منصرف کند و شما هم به خاطر ترس از شکست هدفتان را نمی نویسید و مهلتی هم تعیین نمی کنید.

هدفی که انتخاب می‌ کنید را باید طبق زمانبندی که برای رسیدن به آن تعیین کرده‌اید، به دست آورید و اگر به این هدف در این زمان رسیده‌اید که هیچ، ولی اگر این هدف را در این زمان محقق نکردید باید استراتژی جدیدی اتخاذ کنید تا شما را از مسیر اشتباه برگرداند و اشتباهات را اصلاح نماید تا به سمت هدف اصلیتان حرکت کنید.

نکته قابل توجه این است که هیچ هدف نامعقولانه ای وجود ندارد. فقط زمانبندی نامعقولانه وجود دارد. همچنین در مسیر دستیابی به هدفتان اتفاقاتی ممکن است بیفتد که شما انتظارش را نداشته اید و این باعث می شود که مهلت های تعیین شده از جانب شما به تعویق بیفتد. نگران نباشید یک مهلت جدید بگذارید و سر کارتان برگردید.

 

امیدواریم مطلب زمانبندی گام سوم در هدف گذاری برای شما مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x