مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

ساخت کیف پول الکترونیکی بیت کوین و اتریوم و استفاده در بلاک چین

برای استفاده و جمع آوری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. برای ساخت یک کیف پول شما چندین انتخاب دارید. یکی از انتخاب های ما ساخت کیف پول در سایت معتبر Blockchain.com است. ما در این پست آموزش می دهیم چطور می توانید یک کیف پول در سایت بلاک چین داشته باشید.

ساخت و استفاده از کیف پول الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین

ساخت کیف پول الکترونیکی در بلاک چین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در Blockchain.com

بلاک چین چیست؟

برای استفاده و جمع آوری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. برای ساخت یک کیف پول شما چندین انتخاب دارید. یکی از انتخاب های ما ساخت کیف پول در سایت معتبر Blockchain.com است. ما در این پست آموزش می دهیم که چطور می توانید یک کیف پول در سایت بلاک چین داشته باشید.

در نظر داشته باشید سایت بلاک چین یک کیف پول آنلاین برای بیت کوین و اتریوم است و با والت های سخت افزاری و آفلاین تفاوت دارد.

 

روش افتتاح کیف پول بیت‌کوین در سایت معروف Blockchain

۱- برای اولین مرحله باید وارد سایت بلاک چین به نشانی Blockchain.com شوید.

سایت بلاک چین
کیف پول الکترونیکی بیت کوین در سایت بلاک چین

 

۲- در بالا سمت راست صفحه روی گزینه sign up به معنای عضویت کلیک می کنیم و وارد صفحه ای مطابق تصویر زیر می شویم.

سایت بلاک چین

اطلاعات کاربری هنگام ثبت نام

۳- در این صفحه ما باید اطلاعات خود را تکمیل نماییم. ایمیل و پسورد مورد نظر خود را وارد نمایید و تیک قبول کردن قوانین بلاک چین را فعال کنید.

  • توجه داشته باشید از یک ایمیل حقیقی استفاده نمایید. روش دسترسی شما به کیف پولتان ایمیل شما است.
  • از پسورد امن استفاده نمایید و از ارائه پسورد خود به دیگران خودداری کنید.

 

3 6
پر کردن اطلاعات در صفحه عضویت

 

۴- با انتخاب گزینه continue پیغامی ظاهر خواهد شد که اطلاع می دهد کیف پولتان ساخته شده است و از شما درخواست می کند ایمیل خود را تایید کنید و بعد از آن شما را به صورت خودکار مشابه تصویر زیر به صفحه کیف پولتان انتقال می دهد.

4 4

 

فعالسازی ایمیل ثبت شده در بلاکچین

۵- همانطور که در بالای تصویر فوق مشاهده می کنید از ما برای حفظ امنیت حساب کاربری‌مان مجددا در خواست می شود حساب کاربری خود را با ایمیل فعال سازی که برای ما ارسال شده تایید کنیم. ایمیل مورد نظر اگر در inbox ایمیل تان قابل مشاهده نبود پوشه spam یا junk را بررسی نمایید ولی اگر باز هم ایمیلی مشاهده نکردید از گزینه Resend Email استفاده نمایید تا ایمیل فعالسازی مجددا برای شما ارسال گردد.

اگر ایمیل خود را هنگام ثبت نام به اشتباه وارد کرده اید می توانید با انتخاب گزینه Change Email ایمیل خود را تغییر دهید.

 

ایمیل فعالسازی همانند تصویر زیر در واقع یک لینک است که شما با کلیک روی آن تایید می کنید ایمیل وارد شده هنگام ثبت نام متعلق به شما است، همچنین در این ایمیل Wallet Id شما یا شماره کیف پولتان نیز ارسال می شود.

ساخت و استفاده از کیف الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین

  • برای ورود به کیف پول خود می بایست از Wallet ID خود به همراه پسوردی که قبلا وارد کردید استفاده نمایید.

با انتخاب دکمه YES, THIS IS MY EMAIL ایمیل خود را تایید می کنید و وارد صفحه زیر می شوید.

ساخت و استفاده از کیف الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین

این صفحه به شما اطلاع می دهد که تایید حساب کاربری شما موفقیت آمیز بوده است.

خب با تایید ایمیل فعالسازی کیف پول شما الان آماده استفاده است.

اما ما چطور از کیف پول خودمان استفاده نماییم؟

اجزای مختلف اکانت کیف پول بلاک چین شما به صورت تصویر زیر است.

ساخت و استفاده از کیف الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین

باکس سمت راست (PRICE CHART):

این بخش نمودار تغییر قیمت ها است. شما با انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود می توانید تغییرات قیمت را به تفکیک روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و یا به صورت از بدو پیدایش تا روز گزارش گیری بررسی نمایید.

Total Balance:

این گزینه میزان موجودی کیف پول شما را بررسی میکند.

TRANSACTIONS

با استفاده از زیر منوهای این بخش شما می توانید تمامی تراکنش های خود به تفکیک ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط بلاک چین را مشاهده کنید.

Send و Request:

این دو گزینه در واقع راه انتقال و یا درخواست ارز دیجیتال توسط شما با سایر حساب ها است.

انتقال بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال

برای انتقال بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال خود به یک کیف پول دیگر، بر روی Send کلیک کنید. سپس با صفحه ای شبیه به تصویر زیر و به رو می شوید.

انتقال بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال

گزینه currency از شما می خواهد ارز دیجیتالی مورد نظرتان جهت انتقال را انتخاب کنید. ارزهای بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و استلار توسط blockchain.com پشتیبانی می شوند.

بیشتر بخوانید: تمام چیزهایی که درباره ارز دیجیتال باید بدانید

فیلد To آدرس کیف پول گیرنده را از شما می خواهد. جهت انتقال ارزهای دیجیتالی به آدرس کیف پول مقصد خود حتما نیاز دارید.

فیلد Amount بخشی است که باید مشخص شود چه میزان از ارز دیجیتالی انتخابی و موجود در کیف پولتان را می خواهید انتقال دهید.

شما می توانید میزان انتقال را چه به صورت ارز دیجیتال مورد نظر و چه به صورت ارزش دلاری آن وارد نمایید. فیلد دیگر به صورت خودکار با توجه به قیمت روز ارز دیجیتال مورد نظر شما به دلار محاسبه می گردد.

فیلد Description از شما یک توضیح بابت این انتقال می خواهد. این متن برای همه قابل خواندن است پس از نوشتن اطلاعات مهم خودداری نمایید.

گزینه Transaction Fee هزینه کارمزد خدماتی که به شما ارائه می گردد را مشخص می کند. بهتر است اگر عجله ای ندارید آن را روی Regular قرار دهید و اگر عجله دارید گزینه Priority برای شما بهتر و البته گران تر است. در روش Priority حداکثر زمانی که برای انتقال ارز دیجیتال از کیف پول مبدا به کیف پول مقصد طی می شود یک ساعت است.

با کلیک روی گزینه Continue به صفحه تایید می‌روید که آدرس کیف پول شما، آدرس کیف پول مقصد و مبلغ را نشان می دهد. می‌توانید پس از مشاهده و بررسی اطلاعات با کلیک روی دکمه Send ارسال را تایید کنید.

ساخت کیف پول الکترونیکی در بلاک چین

درخواست ارز دیجیتال یا گزینه Request چه کاری انجام می دهد؟

کار این بخش به این صورت است که می توانید به کمک آن با آدرس کیف پول خودتان و میزان ارز دیجیتالی که می خواهید، صفحه ای بسازید که دیگران با کلیک بر روی لینکی که شما از آن صفحه در اختیارشان قرار داده اید از کیف پول خودشان در بلاک چین میزان ارز مورد نظر شما را انتقال دهند.

فرض کنید صاحب یک کسب و کار در ازای ارائه خدمات خود مبلغی مشخص دریافت می کند و علاقه مند است این مبلغ را به صورت ارز دیجیتال دریافت کند، پس با کمک این گزینه بدون تراز اشتباه و نیاز به ارسال مبلغ و آدرس کیف پول توسط آن فرد و وارد کردن مجدد آن توسط طرف مقابل او به صورت جداگانه، با کلیک بر روی لینک شما و تایید آن، انتقال ارز به آسانی صورت می گیرد.

روش کار

با انتخاب گزینه Request وارد صفحه ای شبیه به تصویر زیر می شوید.

ساخت و استفاده از کیف الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین
ساخت کیف پول الکترونیکی در بلاک چین

در این قسمت نیز همانند بخش Send فیلدها را پر نمایید و بر روی گزینه Next کلیک کنید. درست مثل تصویر زیر، این کار یک صفحه ایجاد می کند که می توانیم اطلاعات وارد شده را مشاهده کنیم. با انتخاب گزینه Copy Link و ارسال یا اشتراک گذاری آن با دیگران از آن ها درخواست کنیم تا برای ما ارز دیجیتال ارسال کنند.

10 1

کلیک روی لینک شما دیگران را به صفحه ای شبیه به تصویر زیر ارجاع می دهد. با کلیک روی گزینه Complete Payment With BlockChain وارد صفحه ای می شوند که می توانند مبلغ را انتقال دهند.

ساخت و استفاده از کیف الکترونیکی بیت کوین و اتریوم در بلاک چین
ساخت کیف پول الکترونیکی در بلاک چین

پی نوشت:

  • توجه داشته باشید سایت Blockchain.com محلی برای کسب بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتالی نیست. از طریق آن صرفا می توانید کیف ارزهای دیجیتال خود را کنترل و نگهداری کنید.

 

  • همچنین جهت کسب بیت کوین رایگان مراقب سایت های سودجو باشید. برخی با استفاده از راه اندازی سایت های تقلبی با دروغ کسب بیت کوین رایگان اقدام به سوء استفاده می کنند.

 

  • برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال خیلی دقت کنید و از قبل کاملا تحقیق کنید. بسیاری از باورها نسبت به ارزهای دیجیتال بر گرفته از گزارشات غلط بوده و ارزش علمی و تخصصی ندارد.

این پست صرفا جنبه آموزشی داشته و تحلیلک هیچگونه سیگنالی جهت فعالیت در این بازار به کاربران خود نخواهد داد و همچنین هیچگونه مسئولیتی نسبت به عملکرد سایت بلاکچین نمی پذیرد.

 

امیدواریم مطلب آموزشی ساخت کیف پول الکترونیکی بیت کوین و اتریوم و استفاده در بلاک چین برای شما مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x