مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری

شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری

گام چهارم در هدف گذاری شناسایی موانع است. از همین رو نیاز است موانعی را که برای رسیدن به هدفتان باید با آنها روبرو شوید، شناسایی کنید. طبق اصل محدودیت همیشه موانعی بین شما و اهدافتان وجود دارد که طبق اصل 20-80، 80 درصد این موانع در درون شما هستند پس بهتر است در این بخش موانع درونی خودتان را شناسایی و حل کنید.

«شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته باید قبل از هر چیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری

شناسایی موانع

شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری

گام چهارم در هدف گذاری شناسایی موانع است. از همین رو نیاز است موانعی را که برای رسیدن به هدفتان باید با آنها روبرو شوید، شناسایی کنید.

بنا بر “اصل محدودیت” که می گوید: همیشه یک عامل محدود کننده بین شما و هدفتان وجود دارد که سرعت تان را در رسیدن به هدفتان کم می کند؛ بررسی کنید که چه چیزی شما را عقب نگه داشته است؟ چه عاملی سرعت تان را محدود کرده است؟

قانون ۲۰-۸۰ برای همین محدودیت ها به کار برده می شود. طبق این قانون ۸۰ درصد از دلایلی که شما را از رسیدن به اهدافتان عقب نگه می دارند درون خودتان قرار دارد که آنها بیرون از شما نیستند.

افراد متوسط همیشه ادعا می کنند که مشکلات آنها از شرایط خارجی به وجود می آید اما در حقیقت چیزهایی که شما را عقب نگه می دارند معمولاً عواملی درونی هستند که تنها به شما بستگی دارند مثل نظم شخصی و یا کمبود مهارت و دانش که همه این موارد را می توانید اصلاح کنید و یا یاد بگیرید.

فقط ۲۰ درصد از دلایلی که شما به هدفتان نمی رسید در بیرون از خودتان قرار دارند پس همیشه باید از خودتان شروع کنید.

 

امیدواریم مطلب شناسایی موانع گام چهارم در هدف گذاری برای شما مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x