مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
موزه دکتر حسابی

معرفی موزه دکتر حسابی در تهران

این موزه در قسمت ویژه‌ای از محل زندگانی پروفسور حسابی، با قدمت بیش از یک صد سال، در تهران در محله قدیمی مقصودبیک تجریش، در منطقه بسیار سرسبز و زیبا، به نام چهارراه حسابی (که تا چند سال قبل، کوچه باغ‌های بهشت نامیده می شد)، ایجاد شده است.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سربزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی موزه دکتر حسابی اختصاص دارد.

معرفی موزه دکتر حسابی در تهران

موزه دکتر حسابی در بخشی از محل زندگانی استاد با قدمت بیش از یکصد سال در فضایی آرام و دلپذیر در محله‌یی قدیمی در تهران واقع شده است. این موزه شامل یادگارهایی ویژه از بعدهای مختلف زندگی پروفسور حسابی است که هر یک درسی بزرگ و آموزنده دارد. هم اکنون، موزه استاد، محل بازدید بسیاری از خانواده‌ها و جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی است که فواید درخوری را نیز در بردارد.

موزه دکتر حسابی

موزه (گنجینه فرهنگی) پروفسور حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران، به همت خانواده و همیاران ایشان ایجاد شده است تا مکانی برای حفظ آثار استاد دکتر سید محمود حسابی بنیان‌گذار دانشگاه و بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، صنعتی، فرهنگی و پژوهشی کشور و همچنین نشان دهنده محیطی فرهنگی برای اهل فضل، دانش خواهان، دوست داران علم و پژوهش و فرهنگ باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب استاد عشق نوشته ایرج حسابی

صبحانه باغ موزه دکتر حسابی

آدرس موزه دکتر حسابی

آدرس موزه دکتر حسابی: این موزه در قسمت ویژه‌ای از محل زندگانی پروفسور حسابی با قدمت بیش از یک صد سال در تهران و در محله قدیمی مقصودبیک تجریش، در منطقه بسیار سرسبز و زیبا به نام چهارراه حسابی (که تا چند سال قبل کوچه باغ‌های بهشت نامیده می شد) ایجاد شده است.

بعد از فوت دکتر حسابی، وقتی تصمیم به ایجاد این گنجینه فرهنگی گرفته شد، ملاحظه شد که خود استاد قریب به اتفاق آثاری که برای چنین مجموعه ارزشمندی ضروری بوده است را طی سالیان سال به خوبی و با کمال سلیقه حفظ کرده و از خود برجای گذاشته‌ است.

جاهای گردشگری تهران / گردشگری تهران
فضای آرام و دلپذیر این موزه دارای بخش‌های مختلفی ست که هریک یادآور گوشه ای از زندگانی استثنایی و پرتلاش این استاد فرهیخته و جهانی است.

موزه دکتر حسابی
موزه دکتر حسابی شامل یادگارهایی است از شخصیت استاد (یادگارهایی از زندگی شخصی، معنوی، خانوادگی، اخلاقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی … و سیاسی ایشان)، که سالیانه عده زیادی از آن بازدید کرده و درس های جالب و آموزنده ای می‌گیرند.

موزه دکتر حسابی

این موزه در طبقه سوم و در ضلع غربی منزل دکتر حسابی راه‌اندازی شده و مساحتی حدود ۴۰ مترمربع دارد که شامل وسایل شخصی دکتر از جمله پوشاک‌، مسواک‌، عینک‌، شانه‌، خودکار، دفتر یادداشت و وسایل دست‌ساز وی، لوح تقدیر و مدارک تحصیلی و علمی‌، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌های خانوادگی‌، اسباب بازی فرزندان و نوه‌ها، هدایای خانوادگی و… است‌.

آدرس موزه دکتر حسابی

در این موزه همچنین آثار تقدیمی به دکتر حسابی شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنایع دستی همراه با وسایل شخصی و تمام آثار تألیف و ترجمه شده وی به نمایش گذاشته شده است‌.

گردشگری تهران

جاهای گردشگری تهران / گردشگری تهران

موزه دکتر حسابی

آدرس موزه دکتر حسابی

موزه دکتر حسابی

موزه دکتر حسابی

قبل از رفتن به موزه جهت هماهنگی با شماره های ۲۲۲۰۲۰۰۶ و یا ۲۲۲۳۱۶۷۶ ، تماس حاصل فرمایید.

مسیر دسترسی به آدرس موزه دکتر حسابی:

اگر تصمیم دارید از موزه دیدن کنید، بهترین راه دسترسی استفاده از بی آر تی راه‌آهن – تجریش است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به موزه، ایستگاه تجریش است که ازآنجا می‌توانید پیاده یا با تاکسی به موزه بروید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x