مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کامل گوشی سامسونگ S22 اولترا

معرفی کامل گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

در این مقاله به معرفی کامل گوشی سامسونگ اس 22 اولترا پرداخته شده است. پس مطالعه این پست متوجه خواهید شد که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر. پس با تحلیلک همراه باشید.

معرفی کامل گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

سری جدید گلکسی اس ۲۲ (Samsung Galaxy S22) در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توسط شرکت سامسونگ معرفی شد. سری S از پرچم‌داران بازار گوشی‌های هوشمند در جهان به حساب می‌آید و سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۲ شماره ۲۲ این سری را در سه مدل مختلف اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا معرفی کرده است.

برچسب قیمت گوشی‌های جدید سامسونگ سری S هنوز به طور دقیق مشخص نیست. رونمایی از این گوشی‌های موبایل با شایعات زیادی نیز همراه بود. شایعاتی از جمله دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، شارژر ۴۵ واتی و حافظه ۱ ترابایتی پیرامون اس ۲۲ وجود داشت که خرید گوشی S22 Ultra را از سوی طرفداران با هیجان زیادی همراه خواهد کرد.

در ادامه به بررسی این نکته خواهیم پرداخت که کدام یکی از این موارد، درباره بهترین گوشی سامسونگ حقیقت دارد. آیا این گوشی به نسبت نسل قبلی خود ارزش خرید دارد یا خیر؟ با تحلیلک همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا؛ متفاوت‌تر از همیشه

گوشی سامسونگ S22 اولتراگلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به دو گوشی دیگر سری S22 در مقایسه با نسل قبلی یعنی سری S21 تغییرات بیشتری داشته که مهم‌ترین آن وجود قلم استایلوس (S Pen) و طراحی متفاوت بدنه گوشی است. این گوشی برخلاف گلکسی اس ۲۱ اولترا، همراه با قلم استایلوس در دست خریدار قرار می‌گیرد، در حالی‌ که اس۲۱ اولترا تنها به درگاه نصب S Pen مجهز بود و کاربر باید قلم را به صورت جداگانه خریداری می‌کرد.

عملکرد قلم استایلوس در گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا با آپگرید قابل توجهی همراه بوده که باعث افزایش سرعت هرچه بیشتر آن شده است. در نسخه اولترا نسل قبلی سری اس، گوشی موبایل S21 اولترا، با تاخیر ۹ ثانیه‌ای قلم استایلوس مواجه بودیم، حال این تاخیر در نسل جدید گوشی‌های سامسونگ به ۲.۸ ثانیه کاهش یافته است. در نتیجه‌ی این ارتقا در الگوریتم S Pen در گلکسی اس ۲۲ اولترا، شاهد تشخیص هر چه بهتر مسیر حرکت دست کاربر در هنگام استفاده از قلم هستیم.

از قلم هیجان انگیز پرچم‌دار سامسونگ که بگذریم، می‌رسیم به طراحی بدنه و شکل ظاهری گوشی اس ۲۲ اولترا که تفاوت ظاهری چشم‌گیری با گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس دارد. گرچه این طراحی شباهت‌هایی به سری Note سامسونگ دارد و می‌توان گفت شبیه به فرزند مشترک سری S و Note سامسونگ است، احتمالا شرکت سامسونگ سعی داشته پس از حذف سری Note، طرفداران آن را راضی نگه دارد.

بیشتر بخوانید: جزئیات یکی از ویژگی‌ های جدید دوربین گلکسی S 22 لو رفت

ابعاد این گوشی سامسونگ ۷۷.۹ در ۱۶۳.۳ با ضخامت ۸.۹ میلی‌متر است و وزنی حدود ۲۲۹ گرم دارد. قسمت بالا و پایین فریم گوشی به‌صورت کاملا تخت و با لبه‌های تیز طراحی شده است که ما را یاد سری Note گوشی‌های سامسونگ می‌اندازد. طراحی لبه سمت راست و چپ در پشت و جلوی گوشی اس ۲۲ اولترا اما به‌صورت خمیده است که امضای قدیمی سامسونگ در پرچم‌دارانش هست و زیبایی خیره‌کننده‌ای به این گوشی بخشیده است. در هنگام خرید گوشی اس ۲۲ اولترا، می‌توان آن را در رنگ‌های مشکی، سفید، شرابی و سبز تهیه کرد. این پالت رنگی به‌ویژه رنگ‌های سبز و شرابی، در گوشی‌های سامسونگ کاملا جدید است و گمان می‌رود قیمت گوشی‌های جدید سامسونگ با توجه به رنگشان متفاوت باشد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا؛ هیولای واقعی

پنل نمایشگر ۶.۸ اینچی گوشی سامسونگ مدل S22 اولترا از نوع امولد ۲ ایکس دینامیک (Dynamic AMOLED 2X) با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است که از +Edge QHD نیز برخوردار است. نرخ نوسازی این نمایشگر نیز مانند نسل قبلی سری S قابلیت آداپتیو دارد و به‌صورت اتوماتیک از ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود. نمایشگر این گوشی سامسونگ همچنین قابلیت نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتز در حالت Game Mode دارد که باعث نرم و روان اجرا شدن بازی‌ها می‌شود.

سیستم کنترل نور آبی (Eye Comfort Shield) که مبتنی بر هوش مصنوعی است و در محافظت و جلوگیری از خستگی چشم کاملاً مؤثر است. این صفحه‌ نمایش با کورنینگ گوریلا گلس Victus محافظت شده و حداکثر روشنایی آن به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. تمامی ویژگی‌های نمایشگر S22 اولترا باعث شده تا ارزش خرید این گوشی موبایل در رده پرچم‌دار، بهتر از نسل قبل، به بالاترین حد خود برسد.

گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

صفحه نمایش گوشی سامسونگ اس 22 اولترا
گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

پلتفرم گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا؛ دوگانه جذاب

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ هم مانند نسل قبل سری S در دو نسخه وارد بازار شده است. نسخه جهانی که با پردازنده ۴ نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰ در دستان ما قرار می‌گیرد و نسخه‌ای مخصوص آمریکا، چین و کره جنوبی که با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با معماری چهار نانومتر عرضه می‌شود. قبل از این به راحتی می‌توانستیم بگوییم پایداری و عملکرد پردازنده‌های اسنپدراگون نسبت به پردازنده‌های اگزینوس بیشتر است، اما در جدیدترین گوشی سری S سامسونگ، یعنی اس ۲۲ اولترا، پردازنده گرافیکی با همکاری AMD ساخته شده و طبق گفته سامسونگ این تراشه نسبت به نسل قبل دو برابر سریع‌تر است.

در بخش نرم‌افزار این گوشی سامسونگ هم با یک آپدیت ویژه مواجه هستیم. اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 4.1 در بخش نرم‌افزار این گوشی موبایل به کار رفته که انتظارات را از نحوه‌ی عملکرد گوشی اس ۲۲ اولترا و محیط کاربری آن بسیار بالا برده است.

تفاوت دیگر در پلتفرم گلکسی S22 Ultra نسبت به نسل قبلی سری S، در بخش حافظه این گوشی سامسونگ است که در مدل‌های مختلف ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. شایعات گفته شده در مورد حافظه ۱ گیگابایتی حقیقت داشته و سامسونگ رنج قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا را برای کاربر این گوشی موبایل بازتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اسکرین شات سامسونگ (اسکرین شات گوشی a12,a20,a30 و…)

گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

پردازنده گوشی سامسونگ S22 اولترا
گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

دوربین گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا؛ تکرار کیفیتی عالی

برخلاف شایعات مبتنی بر استفاده سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 در جدیدترین پرچم‌دارش، پنل دوربین در اس ۲۲ اولترا همچنان مانند نسل قبلی خود، S21 Ultra، متشکل از یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی است. دوربین سلفی هم درست مانند قبل شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی با همان مشخصات است.

بیشتر بخوانید: فعال کردن غلط یاب املایی فارسی در کروم

گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

دوربین گوشی سامسونگ S22 اولترا
گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

اگرچه تغییرات جزئی و قابل توجهی توسط سامسونگ در این لنزها به کار رفته است. لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی سامسونگ نسبت به قبل ۱.۲۳ برابر بزرگ‌تر شده است. بنابراین با جذب نور بیشتر قادر است عکس های باکیفت‌تری را به خصوص در تاریکی ثبت کند. همچنین طبق ادعای سامسونگ، استفاده از پردازنده‌ای با ISP پیشرفته‌تر و با کمک هوش مصنوعی، کیفیت بیشتری در بخش عکاسی و فیلم‌برداری را شاهد هستیم.

تفاوت دیگر پنل دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا با نسخه ۲۱ اولترا در سری S، مجهز شدن لنز فوق عریض یا اولترا واید به لرزش‌گیر اپتیکال است که انتظار می‌رود کیفیت بیشتری از عکس‌برداری اولترا واید را در اختیار کاربر بگذارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که با معرفی اس ۲۲ اولترا، سامسونگ از آن رونمایی کرد، امکان فیلم‌برداری فریم خودکار (Auto Frame) است که تنها کافیست در این حالت روی سوژه ضربه بزنید، بعد از آن گوشی به‌طور خودکار و با توجه به حرکت سوژه، فوکوس و کادربندی را تنظیم می‌کند.

باتری گوشی سامسونگ S22 اولتراباتری گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا؛ اولین ۴۵ واتی سامسونگ

در بازار امروز گوشی‌های هوشمند شرکت‌های چینی به سراغ استفاده از فست شارژرهای بسیار قدرتمند رفته‌اند. اما شرکت‌های قدری همچون اپل و سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های خود نیز ترجیح داده‌اند که روی این مورد مانور نداده و رویه سابق خود را در پیش بگیرند. سامسونگ در جدیدترین گوشی خود درنهایت طبق شایعات پخش شده از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی کرده است. با استفاده از این شارژر، امکان شارژ ۵۰ درصد از باتری در مدت زمان ۲۰ دقیقه وجود دارد. اگرچه همچنان به بهانه حفظ محیط زیست و تولید زباله کمتر از سوی سامسونگ، شارژر از داخل جعبه حذف شده و به‌صورت مجزا قابل خریداری است. ظرفیت باتری در اس ۲۲ اولترا نیز، همان ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت است که برازنده پرچم‌داری با این مشخصات غول‌آسا نیست و خرید گوشی سامسونگ را در این رنج قیمت تنها برای طرفداران پر و پا قرص پرچم‌دار سامسونگ منطقی می‌کند.

 

 

در این مقاله به بررسی جامع از گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا پرداخته شد. آیا شما هم از طرفداران دو آتیشه سامسونگ هستید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود در استفاده از این سری از گوشی‌های سامسونگ را با ما در میان بگذارید.

منبع: آوند موبایل

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x