مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
قیدار - معرفی کتاب قیدار

معرفی کتاب «قیدار» نوشته رضا امیرخانی

کتاب قیدار نوشته‌ی رضا امیرخانی یکی از رمان‌های وی است که در این کتاب هم مانند رمان "منِ او" عمده‌ی زمان وقوع داستان به سال های قبل از انقلاب برمی‌گردد.

معرفی کتاب «قیدار»

درباره نویسنده

رضا امیرخانی متولد ۱۳۵۲ در تهران است. امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی و به گفته خودش، از نویسندگان متعهد به انقلاب اسلامی ایران است. او مدتی رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود. از آثار رضا امیرخانی می توان به «ارمیا»، «از به»، «منِ او»، «قیدار» و… اشاره کرد.

درباره کتاب «قیدار»

 

کتاب قیدار نوشته‌ رضا امیرخانی یکی دیگر از رمان‌های وی است که در این کتاب هم مانند رمان “منِ او” عمده‌ زمان وقوع داستان به سال های قبل از انقلاب برمی‌گردد.

امیرخانی در این کتاب به افرادی اشاره می‌کند که همچنان پایبند به رسوم مردانگی و پهلوانی هستند.

قیدار روایت یک انسان ثروتمند و در عین حال فروتن و خیر است که زندگی‌اش دستخوش بازی هایی می‌شود و در این راه برای همه‌ افراد زیردست خود تلاش می‌کند و رسم جوانمردی را به حد اعلی خود به جای می آورد.

در کتاب قیدار هم مانند درویش رمان “منِ او”، فردی راهنما و عزیز برای قهرمان داستان وجود دارد که بر سر دوراهی ها ظاهر شده و کارگشای کارهای گره خورده قیدار می‌شود.

کتاب قیدار سرتاسر نقل از جوانمردی و بزرگ منشی است، شاید این مسئله‌ای باشد که در زمان ما بسیار کم رنگ شده است؛ اما خواندن این رمان خالی از لطف نیست.

 

برشی از کتاب

“در قرآن، اسم بعضی از پیامبران آمده است؛ اسم بعضی غیر پیامبران هم، چه صالح و چه طالح آمده است… صلحا عاشق حضرت باری هستند… اما حضرت حق، بعضی را خودش هم عاشق است… عاشقی خدا توفیر دارد با عاشقی ما… خدا عاشقی است که حتی دوست ندارد، اسم معشوقش را کسی بداند… به او می گوید، رجل! همین… مرد!… همین…”

 

بیشتر بخوانید

معرفی کتاب «منِ او» نوشته رضا امیرخانی

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «قیدار» لذت ببرید و برای خواندن معرفی کتاب های دیگر به قسمت معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x