مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی

معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی

در این مقاله سعی داریم به معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی بپردازیم. یکی از مهم ترین کارهایی که پدر و مادر باید قبل از مدرسه رفتن کودکان انجام دهند، آشنایی آن ها با کتاب و کتاب خوانی است.

معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی

یکی از مهم ترین کارهایی که پدر و مادر باید قبل از مدرسه رفتن کودکان انجام دهند، آشنایی آن ها با کتاب و کتاب خوانی است. انجام این کار سبب می شود کودک بهتر با واقعیات رو به رو شود، با محیط اطراف بهتر ارتباط برقرار کند و اعتماد به نفس آن افزایش می یابد. سعی کنید در طول روز حتما برای کودکان خود کتاب بخوانید تا با اهمیت کتاب خوانی آشنا شوند. مسلما انتخاب کتاب مناسب و مفید، مهم ترین کاری است که باید بسیار به آن توجه کنید.

در این مقاله سعی داریم به معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی بپردازیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی
معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی

کتاب های پیش دبستانی؛ معرفی بهترین کتاب ها

کتاب های مختلفی برای پیش دبستانی وجود دارد که با مراجعه به سایت می توانید آن ها را مشاهده کنید. بهترین کار این است که اجازه دهید خود کودک کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کند، انجام این کار سبب تشویق کودکان به کتاب خوانی می شود.

در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین کتاب های پیش دبستانی بپردازیم:

  • کتاب چارلی و لولا

این کتاب یکی از کتاب های محبوب و جذاب پیش دبستانی است و در آن به سوال هایی که در ذهن کودکان وجود دارد، پاسخ می دهد. به طور کلی این مجموعه شامل ۱۰ جلد کتاب بوده و درباره زندگی چارلی ۷ ساله و خواهرش (لولا) است. در این کتاب چارلی به سوالات موجود در ذهن لولا که در سن پیش دبستانی است، پاسخ می دهد. نویسنده این اثر جذاب و محبوب، لاین چایلد خلاق است که بعد از چاپ آن جایزه کیت گرین وی را دریافت کرد.

  • داستان مصور فسقلی ها

کتاب فسقلی ها یکی از بهترین کتاب های آموزشی پیش دبستانی بوده که اثر تونی گراس است. این داستان ۳۰ جلدی به بررسی عادت های بد و رفتارهای منفی می پردازد. در این داستان کودکان در پایان هر فصل متوجه رفتار و عادت بد خود می شوند و آن را ترک می کنند.

معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی
معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی
  • کتاب آدم کوچک و خواب های بزرگ

همه کودکان علاقه دارند که زودتر رشد کنند و کارهایی مثل بزرگترها انجام دهند؛ به همین علت نویسنده این کتاب را نوشته است. شخصیت اصلی این داستان کودکی به نام بهمن کوچولو بوده که در سن پیش دبستانی است و علاقه دارد زودتر بزرگ شود. بعد از گذشت مدتی بهمن کوچولو متوجه می شود که این فکر سبب آزار و اذیت او شده و بهتر است از کودکی خود لذت ببرد. نویسنده این کتاب آقای محمد هادی محمدی است که موفق شد جایزه هانس کریستین اندرسون را به خاطر این اثر دریافت کند.

  • کتاب دوستی دوطرفه

این کتاب زیبا و جذاب اثر فیلیپ سی استید است که در آن کودکی به نام آموس در باغ وحش کار می کند و روز خود را با حیوانات باغ وحش می گذراند. آموس با حیوانات باغ وحش دوست است که به شکلی عجیب و جالب با این حیوانات اوقات خود را سپری می کند. نکته بسیار مهم این کتاب تصویرسازی خلاقانه و قابل درک آن است.

همچنین در این کتاب تصاویر با معنی و جذاب بسیاری وجود دارد که کودکان را به سمت خود جذب می کند. مضمون اصلی این کتاب نشان دادن اهمیت و بالا و پایین دوستی به کودکان است که بی شک این کتاب باید در لیست کتاب های پیش دبستانی قرار گیرد. ناگفته نماند که این کتاب در سراسر دنیا جوایز بسیاری کسب کرده و در لیست بهترین کتاب های کودک در سال ۲۰۱۰ از نظر نشریه های معروف آمریکا قرار گرفته است.

  • کتاب ۳۶۵ قصه برای شب های سال

این کتاب زیبا دارای ۳۶۵ قصه و موضوع متفاوت و متنوع بوده که توسط خانم مژگان شیخی نوشته شده است. همچنین به عنوان یکی از بهترین مجموعه های کتاب پیش دبستانی شناخته می شود که کودکان را به داستان و خیال پردازی علاقه مند می کند.

با کتاب پیش دبستانی و نحوه تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

دوره پیش دبستانی یکی از دوره های ضروری است که کودکان باید قبل از مدرسه آن را طی کنند. باتوجه به اینکه این دوره در آموزش کاملا جدی است؛ باید برای آموزش دانش آموزان از کتاب های استاندارد استفاده کنید. روش های بسیاری برای تهیه کتاب وجود دارد که یکی از آن ها مراجعه به فروشگاه است.

همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت های مختلف مانند گاج مارکت کتاب استاندارد و مورد علاقه کودک خود را تهیه کنید. خرید از سایت گاج مارکت به صورت آنلاین سبب صرفه جویی در زمان شما می شود و در کوتاه ترین زمان کتاب را دریافت خواهید کرد.

کتاب کودک گاج مارکت

یکی از سایت های معتبری که کتاب های جذاب و آموزنده ای در اختیار کودکان قرار می دهد، سایت گاج مارکت است. از کتاب های آموزنده و جذاب برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب خرگوش باهوش

یکی از متون ادبی کلاسیک که به مشهورترین و پرطرفدارترین کتاب ها تبدیل شده، کتاب کلیله و دمنه است. در این کتاب داستان های زیبا و جذابی از زبان حیوانات نگارش شده است که سبب جذب کودکان می شود. این کتاب به وسیله دکتر مریم جلالی نوشته شده که مناسب کودکان و نوجوانان است.

  • کتاب اتل متل خرس و عسل

این کتاب زیبا و جذاب توسط آقای اسدالله شعبانی برای کودکان ۴ تا ۵ سال نوشته شده است. محتوای این کتاب درباره زندگی خرس کوچولو بوده که در قالب شعر و داستان است. این داستان تصویرهای جذابی دارد که سبب جلب توجه کودکان می شود.

  • کتاب زمستونک

کتاب زمستونک، کتابی آموزشی و مناسب برای کودکان ۴ تا ۵ سال است که محتوایی آموزشی دارد. در این کتاب آموزش هایی درباره فصل زمستان، برف و باران، میوه های زمستان، وسایل گرمایشی و… به کودکان داده می شود. به همین علت پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر کودکان با فصل زمستان، مربیان و اولیا این کتاب را حتما تهیه کنند.

معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی
معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی
  • کتاب پسرک بدشانس

این کتاب اثر والتر ویپرزبرگ و ترجمه فرزانه کریمی است. موضوع این داستان درباره کودکی به نام مارکس است که همه او را شوم و بد قدم می دانند. اگر می خواهید پاسخ سوال اینکه آیا واقعا این کودک شوم است؟ را دریافت کنید، پیشنهاد می دهیم حتما این رمان را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی کتاب های مناسب برای پیش دبستانی بپردازیم. همانگونه که ذکر شد دوره پیش دبستانی یکی از مهم ترین و ضروری ترین دوران آموزشی است؛ به همین علت باید در هنگام تهیه کتاب های آن بسیار توجه کنید. کتاب خوانی برای کودکان سبب علاقه مند شدن آن ها به کتاب و کتاب خوانی می شود و همچنین اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد. یکی از بهترین راه ها تهیه کتاب های استاندارد و جذاب از سایت گاج مارکت است. امیدواریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x