مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

مورچه خوار غول پیکر

مورچه خوارهای غول پیکر، دندان ندارند. از پوزه خود به عنوان دهان استفاده می‌کنند، زبانی بسیار دراز (نیم متر)، براق و چسبنده دارند، که با کمک این ویژگی می‌توانند ۳۵هزار حشره در روز بخورند.

مورچه خوار غول پیکر

مورچه خوار غول پیکر

مورچه خوارهای غول پیکر دندان ندارند. زبانی بسیار دراز (نیم متر)، براق و چسبنده دارند که با کمک این ویژگی می‌توانند ۳۵هزار حشره در روز بخورند.

مورچه خوار غول پیکر

نوزاد این مورچه خوارها پشت مادر سوار می‌شوند و در حقیقت خود را استتار می‌کنند، زیرا نوزادان شبیه مادر هستند و پشت مادر، گویی دیده نمی‌شوند.

4 1 2

مورچه خوار غول پیکر

نوزادان حتی زمان خواب زیر دم مادر می‌خوابند. آن‌ها از هر ترفندی برای زنده ماندن در دوران کودکی استفاده می‌کنند. نوزادان تا ۵ ماهگی فقط از شیر مادر تغذیه می‌کنند. بعد از این سن، غذاهای مخصوص و مورد علاقه خود را امتحان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع نژاد سگ

غذای مورچه خوارها شامل: مورچه، موریانه، کرم و حشرات است. مورچه خوارها با پوزه حشرات را بیرون می‌کشند. قدرت بویایی این جانور ۴۰ بار قوی‌تر از قدرت بویایی ما انسان‌ها است.

4 1 3

مادر از یک سالگی فرزندانش را از خود می‌راند. فرزندان در ۲ سالگی بالغ می‌شوند و خود تشکیل خانواده می‌دهند. مورچه خوارهای غول پیکر، شانه ها و پنجه های قدرتمندی دارند. این ویژگی‌ قدرتمندی پنجه ها، حتی در برابر پلنگ آمریکایی هم موثر است.

این جانوران زیبا هم جزو گونه‌های آسیب‌پذیر گزارش شده‌اند.

4 1 5

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x