مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
نوشتن اهداف دومین گام در هدف گذاری

نوشتن اهداف گام دوم در هدف گذاری

دومین گام در هدف گذاری نوشتن اهداف است. نوشتن اهداف باعث می شود در درگیری ها و چالش های زندگی هدف هایمان را فراموش نکنیم و همواره در زندگی اولویت بندی داشته باشیم. اکثر افراد موفق یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خود را مکتوب کردن اهداف خود دانسته اند چرا که آن ها با این کار برای خود مشخص کرده اند که دقیقا چه می خواهند و با مکتوب کردن آن ها را مدام به یاد خود می آورند.

«نوشتن اهداف گام دوم در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته قبل از هر چیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ نوشتن اهداف گام دوم در هدف گذاری

نوشتن اهداف دومین گام در هدف گذاری

نوشتن اهداف گام دوم در هدف گذاری

پس از مشخص کردن هدف هایتان قدم دوم در هدف گذاری این است که به نوشتن اهداف خود بپردازید.

نوشتن اهداف یک روش بسیار مهم برای رسیدن به اهداف است زیرا هر روز به شما اهمیت رسیدن به این اهداف را یادآوری می‌کند.

علاوه بر این ذهن شما هر روز با چالش‌ های جدیدی درگیر می‌ شود که ممکن است هر چیزی را از یاد شما ببرد و این اهداف هم از ذهن شما پاک شوند، پس نوشتن اهداف به شما اولویت می‌ دهد.

وقتی که اهدافتان را تمیز و واضح می نویسید آنها یک قدرت از خودشان در ذهنتان ایجاد می کنند. چون وقتی شروع به نوشتن کنید، یک ارتباط باور نکردنی بین ذهن و دست به وجود می آید.

با نوشتن اهدافتان شما درگیر چیزی به اسم “چرخه فعالیت عصب ها” می شوید. قدرت تصورتان، شنیداری تان و جنبشی تان را فعال می کنید.

هر آنچه که شما می نویسید مستقیماً در ضمیر ناخودآگاهتان برنامه ریزی می شود و ضمیر ناخودآگاه ۲۴ ساعت شبانه روز شروع به کار کردن روی آن می کند و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

اهداف شما باید “شفاف”، “خاص” با “جزئیات” و “قابل اندازه گیری” باشند.

آلبرت انیشتین می گوید:

اهداف شما باید خیلی شفاف باشند. به طوری که یک بچه ۶ ساله به وضوح آن ها را متوجه شود و بتواند برای یک کودک ۶ ساله دیگر توضیح دهد.

به همین دلیل است که شما هرگز نباید بگویید که اهداف من اینها هستند که خوشحال، پولدار و معروف باشم یا شخصی خوب را ملاقات کنم. اینها هدف نیستند بلکه خیال بافی هستند.

یک هدف چیزی است که نوشته شود و شفاف و خاص باشد. فقط ۳ درصد از افراد بالغ جهان اهداف نوشته شده دارند و جالب است بدانید که بقیه افراد برای آنها کار می کنند. افرادی که با اهداف نوشته شده شروع کرده اند ۱۰ برابر موفق تر بوده اند و سرمایه خالص آنها ۱۰ برابر بیشتر از بقیه افراد در طی چند سال بوده است.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x