مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 14 تیر / 1403
Search
Close this search box.
تور استانبول

نکات خرید تور استانبول که باید بدانید

برای آنکه در خرید تور استانبول انتخاب مناسبی داشته باشید، ابتدا باید انواع تورهای استانبول را بشناسید و با توجه به نیاز و بودجه مدنظر خود یکی از این تورها را انتخاب کنید.

سفر به استانبول یکی از متداول‌ترین سفرهای خارجی به حساب می‌آید. استانبول با نزدیکی به کشور و عدم نیاز به اخذ ویزا، مقصدی در دسترس و راحت است. همچنین این شهر با جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی بسیار مورد توجه گردشگران است. اما اگر تا به حال تجربه سفر به استانبول را نداشته‌اید و استرس رفتن به این شهر مانع سفر شما به استانبول می‌شود. سفر با تور می‌تواند آرامش و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود تور لیدرهای مجرب و اقامتگاه و بلیط رفت و برگشت، خیال شما را بابت نحوه سفر راحت می‌کند و برای شما حاشیه امن مناسبی به وجود می‌آورد. اما سفر با تور به استانبول نکاتی دارد که دانستن آنها می‌تواند در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه همه نکات خرید تور استانبول که باید بدانید، را بررسی کرده و مناسب ترین نوع سفر به استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

تور استانبول

آشنایی با انواع تورهای استانبول

برای آنکه در خرید تور انتخاب مناسبی داشته باشید، ابتدا باید انواع تورهای استانبول را بشناسید و با توجه به نیاز و بودجه مدنظر خود یکی از این تورها را انتخاب کنید. تورهای استانبول به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند.

تورهای انفرادی

در این نوع تورها، آژانس‌ها با توجه به تاریخ رفت و برگشتی که شما مشخص می‌کنید، در استانبول به شما تور معرفی می‌کنند. این نوع تور مناسب افرادی است که زبان ترکی را خوب بلد نیستند و در مسافرت خود نیاز به خدماتی انعطاف پذیر دارند. در تورهای انفرادی، اماکن مورد بازدید و نوع تفریحات و نوع ایرلاین توسط شخص انتخاب می‌شود و آزادی عمل مناسبی دارد. قیمت این تورها بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌کنند، متفاوت است اما به طور کلی از تورهای دسته جمعی گران‌تر است.

تورهای دسته جمعی

در تورهای دسته جمعی، تاریخ و نوع تور مشخص شده و شما تنها می‌توانید در صورت تطبیق تور با تاریخ مورد نظر خود آن را انتخاب کنید. خدمات تور نسبت به تورهای انفرادی کمتر است و بازدید اماکن خاصی به صورت دسته جمعی صورت می‌پذیرد. این تور مناسب افرادی است که می‌خواهند با هزینه کمتر، برنامه ریزی سفر را به آژانس‌هایی بسپارند که مهارت بیشتری در گردشگری در استانبول دارند.

تور استانبول

انتخاب آژانس مسافرتی مناسب

یکی از نکات مهم انتخاب تور، انتخاب آژانسی مطمئن و نام آشنا است. برای انتخاب آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور، می‌توانید از تجربه دیگر افرادی که تجربه سفر با آژانس را دارند اطلاعات مفیدی کسب کنید. به طور کلی هنگام انتخاب آژانس به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • سابقه و تجربه آژانس در زمینه برگزاری تور و سفرهای هوایی و زمینی به استانبول
  • مجوزهای رسمی آژانس از مراجع ذیصلاح
  • نظرات و تجربیات سایر مسافران در مورد آژانس
  • قیمت منصفانه در مقابل خدمات مطلوب در سفر

در میان آژانس های هواپیمایی معتبر می توان به سایت پته pateh، علی بابا، فلای تو دی و … اشاره کرد که البته در میان این لیست پته قیمت های خود را به صورت رقابتی ارائه می کند و با ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما را می توانید از معتبرترین ایرلاین های داخلی و خارجی تهیه کنید.

بررسی خدمات تور

هنگام خرید تور، بررسی خدمات آژانس ارائه کننده، مهم‌ترین عامل انتخاب شما است. در واقع آژانس‌ها با انعطاف کافی همه نوع خدمات را در استانبول ارائه می‌کنند. به همین منظور برای مثال اگر قیمت بلیط هواپیما آژانس مد‌نظر شما بالا بود می‌توانید، خرید بلیط هواپیما تهران استانبول را جداگانه تهیه کرده و از خدماتی مانند تور لیدر و ترانسفر با قیمت کمتر از آژانس استفاده کنید و خرید تور منوط به خرید کلیه امکانات سفر نیست. خدمات آژانس‌های مسافرتی به شرح زیر است.

  • نوع پرواز (رفت و برگشت)
  • ترانسفر به فرودگاه و از فرودگاه
  • نوع هتل و محل اقامت (ستاره هتل، موقعیت مکانی، امکانات و خدمات هتل)
  • خدمات گشت و گذار (اتوبوس گردشگری، گشت شهری، ورودی اماکن گردشگری)
  • وعده‌های غذایی (صبحانه، نهار، شام)
  • بیمه مسافرتی
  • راهنمای تور
  • درخواست همراه برای گشت و گذارهای اختیاری

بدیهی است که نرخ قیمتی تور با توجه به گزینه های انتخابی شما متغیر خواهد بود.

توجه به زمان تور

برای خرید تور استانبول به زمان سفر دقت کنید. در بازه زمانی که سفر به استانبول به صورت شخصی و به همراه تور بالا باشد، خدمات تورها ضعیف‌تر و با قیمت بالا ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید در مقابل گرفتن خدمات مناسب، هزینه معقولی برای سفر به استانبول داشته باشید، بهتر است در پاییز و یا زمستان به استانبول سفر کنید. سفر در تعطیلات نوروز و تابستان به استانبول هم شلوغی زیاد و ازدحام جمعیت را به همراه دارد و هم چند برابر سفر در دیگر مواقع سال خواهد بود.

دریافت روادید و ویزا

هنگامی که با تور به استانبول می‌روید، صدور ویزا و روادید به عهده آژانس هواپیمایی خواهد بود. برای سفر به استانبول شما تنها نیاز به پاسپورت با ۶ ماه اعتبار دارید و هنگام ورود به استانبول به صورت خودکار به مدت ۹۰ روز ویزای شما در کشور ترکیه اعتبار خواهد داشت.

دریافت استانبول کارت در فرودگاه

هنگامی که با تور به استانبول می‌روید، تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌ها گردشگری توسط تور به شما نشان داده خواهد شد. اما دیگر جاذبه‌ها و خرید در بازارها به عهده خودتان است و باید برای رفتن و دیدن این جاذبه ها به صورت شخصی اقدام کنید. خرید استانبول کارت می‌تواند در طول سفر به استانبول راحت‌تر شما را با سرویس حمل و نقل عمومی جا به جا کند و به صرفه جویی در هزینه سفر شما کمک شایانی می کند.

تور استانبول

نکات تکمیلی سفر به استانبول

  • قبل از سفر، اطلاعات لازم در مورد همه جاذبه‌های گردشگری استانبول را کسب کنید.
  • در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه تحقیقات لازم را انجام دهید.
  • ارز مورد نیاز خود را ترجیحا به دلار قبل از سفر تهیه کنید.
  • برای دریافت ارز مسافرتی از آژانس بخواهید تا بلیط سفر را در اختیار شما قرار دهد.
  • رومینگ سیمکارت خود را قبل سفر فعال کنید. در استانبول اپراتورهای مختلفی با شرکت های داخلی قرارداد دارند و نیاز به خرید سیمکارت ندارید.
  • از بردن اشیای قیمتی و طلا و جواهرات خودداری کنید.
  • قبل از سفر، از شرایط آب و هوایی استانبول اطلاع پیدا کنید.
  • در صورت نیاز، برخی از واژه‌ها و جملات پرکاربرد ترکی را یاد بگیرید.
  • شماره تماس تور لیدر و هتل محل اقامت خود را همراه داشته باشید، تا در موارد ضروری با آنها تماس برقرار کنید.

کلام پایانی

سفر به استانبول چه با تور و چه به صورت انفرادی می‌تواند برایتان خاطرات خوبی به همراه داشته باشد. اگر با تور به استانبول می‌روید، خود را محدود به گردش با تور نکنید و به تنهایی در استانبول ماجراجویی کنید. تجربه شما از سفر به استانبول چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x