مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
عوامل حواس پرتی های دیجیتالی

۴ روش برای اینکه از عوامل حواس پرتی های دیجیتالی بکاهیم (قسمت دوم)

مسئولان می توانند فرهنگ دیجیتال مثبتی را به وجود آورند که مشخص کند در چه زمان هایی و چگونه از کارکنان توقع پاسخگویی می رود.

۴ روش برای اینکه از عوامل حواس پرتی های دیجیتالی بکاهیم(قسمت دوم)

در ادامه بررسی عوال حواس پرتی های دیجیتالی به عوامل زیر می پردازیم:

کارکنان را به عدم استفاده از تلفن همراه در زمان استراحت تشویق کنید

برخلاف تمایل کارکنان به کنار گذاشتن وسایلشان، بیش از نیمی از آن ها در طول تایم استراحت شان به سراغ گوشی های هوشمند خود می روند.

چنانچه تحقیقات نشان می دهد کارکنانی که در طول تایم استراحت خود از موبایل استفاده می کنند، بعد از بازگشت به کار راندمان کمتری دارند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ بر روی بیش از ۴۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان صورت گرفته نشان می دهد کارکنانی که احساس رضایت کمتری دارند، ۵۷% بیشتر از سایرین احتمال دارد که تایم ناهار و استراحت خود را در شبکه های اجتماعی بگذرانند. درحالیکه ۷۵% افرادی که از زندگی خود رضایت دارند و شادتر هستند، ترجیح می دهند که زمان ناهار را با دوستان خود بگذرانند.

علاوه بر این طبق تحقیقی که بر روی ۴۵۰ کارگر کره ای انجام شده، افرادی که زمان استراحت خود را بدون همراه داشتن موبایل سپری می کنند، احساس شادی بیشتر و خستگی کمتری نسبت به کسانی که موبایل خود را حتی بلا استفاده به همراه دارند، میکنند.

برای بازدهی بیشتر، کارکنان را به انجام کارهایی مثبت در زمان بیکاری تشویق کنید. مانند نوشتن نوشتن چیزهایی که در زندگی قدردانشان هستند، پیاده روی، مدیتیشن یا صحبت با دوستان و همکاران.

یک رونوشت اجتماعی برای برقراری ارتباط تهیه کنید

بسیاری از کارمندان خود را ملزم به پاسخگویی سریع به کارفرمای خود می دانند، حتی وقتی در خارج از زمان کاری یا در حال گذراندن آخر هفته یا تعطیلات هستند. ۵۵% کارمندان آمریکایی ایمیل های خود را بعد از ساعت ۱۱ شب چک می کنند، ۴۴% کاربران تلفن همراه شب ها موبایلشان را در کنار تخت می گذارند تا مطمئن شوند هیچ پیام یا تماسی را از دست ندهند.

مسئولان می توانند فرهنگ دیجیتال مثبتی را به وجود آورند که مشخص کند در چه زمان هایی و چگونه از کارکنان توقع پاسخگویی می رود.

به کارکنان اجازه دهید تا هنگامی که در حال تمرکز بر روی کاری هستند، پاسخگوی شما نباشند

در میان هیاهوی دائمی گردهمایی ها و ایمیل ها، بسیاری از کارکنان احساس می کنند که زمان کافی برای تمرکز روی کار اصلی خود را ندارند.

کسانی که حتی ۵۵ دقیقه زمان برای تمرکز دارند، احساس می کنند که پرانرژی تر (۵۶%)، صمیمی تر (۵۳%)، شوخ طبع تر (۲۳%) و باهوش تر می شوند.

برای اینکه کارکنان در پربازده ترین حالت کاریشان باشند، تشویق شان کنید که زمان تمرکز خود را بر روی تقویم کاری مشخص کنند. حتی می توانند با یک یادداشت کوتاه توضیح دهند که در حال انجام چه کاری هستند و کی برمی گردند (مثلا من تا اتمام این پروژه ایمیلم را چک نخواهم کرد. در عرض یک ساعت آینده پاسخگوی شما خواهم بود).

این رفتارهای جزئی، به نوعی حس احترام را در بین اعضا تیم منتقل می کند. همچنین نشان می دهد که کار خوب آن ها تا چه حد ارزشمند است.

مدیران با بهسازی مستمر ذهنی و فیزیکی فضای کاری، می توانند از حواس پرتی کارکنان جلوگیری کرده و احساس تعهد طولانی مدتی را در آن ها ایجاد کنند.

اکنون زمان آن رسیده که به کارکنان خود یک استراحت واقعی بدهید تا به این وسیله پتانسیل کامل نیروی کار خود را آشکار کنید.

 

برگرفته از مقاله Amy Blankson، سایت www.hbr.org

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x