مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران یکی از پارک های زیبای پایتخت

پارک آبشار تهران یکی از پارک های کوهستانی خوب تهران به ویژه برای کوه پیمایی های سبک محسوب می شود. آبشار مصنوعی در بالاترین ارتفاع مجموعه قرار دارد.

پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران در سال ۱۳۹۰ در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ تهران، احداث شده است و در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی «لتمال کن» قرار دارد. پوشش گیاهی پارک آبشار تهران شامل گونه های گیاهی مثل چنار، بیدمجنون، تبریزی، سرو نقره ای، اقاقیا، توت‌ و ازگیل است.

وجود نیلوفر آبی با گل‌ هایی به رنگ صورتی و سفید، برکه ای طبیعی و زیبا را تداعی می کنند. نخل‌ های مرداب و جگن، انواع کاکتوس‌ ها، همچنین سماق آمریکایی، سید الاشجار، بلوط و موگو، درختانی هستند که در اطراف پیاده راه‌ ها قرار گرفته اند. انواع درختان میوه مثل گیلاس، آلبالو و گردو که در مسیر برکه ها کاشته شده است و نشان از باغ های ایرانی دارد.

پارک آبشار تهرانپارک آبشار تهران یکی از پارک های کوهستانی خوب تهران به ویژه برای کوه پیمایی های سبک محسوب می شود. آبشار مصنوعی در بالاترین ارتفاع مجموعه قرار دارد. طراحی فضای پارک به زیبایی انجام شده است و صبح های زود و اواخر شب حال و هوای دلچسبی دارد. از این نقطه به راحتی می‌توانید دریاچه مصنوعی چیتگر را ببینید.

پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران طرحی شبیه باغ های سنتی ایرانی دارد و به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه آن فضای سبز، آلاچیق و برکه های منحصر به خود را دارد؛ موضوعی که چشم انداز زیبا و متنوعی به پارک بخشیده است.

پارک آبشار تهران

بالاترین بخش آبشار تهران آلاچیقی است که به آن برج تقسیم آب می‌ گویند. این برج بیشتر شبیه یک آلاچیق بزرگ چوبی است که درست وسط آن، برکه ای کوچک قرار دارد. در اطراف این آلاچیق نیمکت هایی برای استراحت گردشگران و تماشای مناظر پایین دستی آبشار در نظر گرفته شده.

پارک آبشار تهران

وقتی در کنار بالاترین آلاچیق آبشار می‌ ایستید، می‌ توانید هشت برکه کوچک و بزرگ را ببینید که در ارتفاعات مختلف ساخته شده اند. برکه های کوچک و بزرگ اطراف آلاچیق، که به شکل استخر ساخته شده اند، فضای جدیدی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

پارک آبشار تهران

این محوطه به دلیل وجود آبشاری مصنوعی در دل خود به نام پارک آبشار مشهور شده است. این روزها این پارک بیشتر برای مسیرهای جذاب کوه پیمایی و باغ راه های کوهستانی سرسبزش طرفدار پیدا کرده است.

عکس پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران

آدرس پارک آبشار تهران

امکانات پارک عبارتند از:
• ۲۵۰۰۰متر مسیر کوه پیمایی
• آبشار مصنوعی، آبراه‌ها و جویبارها
• ۸ برکه سنگی با مساحت ۷۵۰۰ مترمربع
• ۲۰۰۰ متر مسیر دوچرخه سواری
• رستوران سنتی
• ۳۳ واحد آلاچیق
• ۲۰۰۰ واحد پارکینگ
• مسجد با مساحت ۴۰۰ مترمربع
• باغ گیاهان دارویی
• باغ گل با مساحت ۲ هکتار
• مسیر کالسکه سواری
• سالن آمفی تئاتر

آدرس پارک آبشار تهران

آدرس پارک آبشار تهران: ۳۵ متری شمال بزرگراه شهید خرازی، ارتفاعات شمال غرب بوستان جنگلی لتمال کن
تنها راه رسیدن به این مکان، خودروی شخصی و از بزرگراه شهید همت است. شما می توانید تابلوی آبشار تهران را در همت غرب، نزدیک خروجی شهرک شهید باقری ببینید.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیک، در این بخش با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما بودیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سربزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی پارک آبشار تهران اختصاص داشت.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x