مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پارک آبیدر سنندج

مجموعه تفریحی پارک آبیدر سنندج

مجموعه تفریحی پارک آبیدر از جاذبه های گردشگری و تفریحی استان کردستان بین کوه های آبیدر با ارتفاع 2500 متری قرار گرفته و پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی پارک آبیدر سنندج در استان کردستان اختصاص دارد.

پارک آبیدر سنندج

پارک آبیدر سنندج

مجموعه تفریحی پارک آبیدر از جاذبه های گردشگری و تفریحی استان کردستان بین کوه های آبیدر با ارتفاع ۲۵۰۰ متری قرار گرفته و پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد.

پارک آبیدر سنندج از دو کوه به نام های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک تشکیل یافته‌ است. ارتفاع آبیدر بزرگ ۲۵۵۰ متر و آبیدر کوچک در حدود ۲۳۵۰ متر از سطح دریا است.

بیشتر بخوانید: پارک جنگلی پروز لردگان استان چهارمحال و بختیاری

در واقع واژه آبیدر (آب‌ به ‌در) به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می‌ کند. چشمه‌ های کوه آبیدر سنندج که پارک جنگلی نیز در دل آن خودنمایی می‌ کند، سرچشمه قنات عمارت‌ های تاریخی خسرو آباد، آصف، وکیل و تعدادی از بناهای تاریخی دیگر است.

پارک آبیدر سنندج
پارک آبیدر کردستان

از پارک جنگلی آبیدر تا عمارت آصف حدود یک ربع با ماشین فاصله است. این عمارت که به خانه کرد هم معروف است، در خیابان شاپور بعد از بلوار کردستان قرار گرفته. این خانه از دوره صفوی به جا مانده و خیلی دیدنی است. از این عمارت تا عمارت مشیر دیوان هم راهی نیست.

بیشتر بخوانید: پارک ائل گلی تبریز استخری زیبا در میان درختان تنومند

از دیگر ویژگی‌های پارک کوهستانی آبیدر می‌توان به سینمای رو باز پارک مربوطه اشاره کرد که با پخش فیلم‌ های سینمایی می‌تواند اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزند.

پارک آبیدر سنندجدر کنار بهره ‌مند شدن از این سینمای روباز، می‌توانید برای استراحتی کوتاه به رستوران یا کافی شاپ موجود در پارک تفریحی آبیدر بروید و خستگی یک روز کامل را از تن به در کنید.

بیشتر بخوانید: پارک ملل ساری بزرگترین مجموعه تفریحی شمال ایران

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x