مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پرشتاب ترین ماشین جهان فراری را مات کرد

پرشتاب ترین ماشین جهان فراری را مات کرد

به تازگی یک شرکت خودروسازی در کشور کرواسی به نام ریماک ادعای جنجالی به پا کرده است. ریماک بیان داشته پرشتاب ترین ماشین جهان را تولید کرده که علاوه بر شتاب فوق‌العاده، راحتی یک ماشین لوکس را هم برای سرنشینان خودرو فراهم کرده است.

پرشتاب ترین ماشین جهان فراری را مات کرد

به تازگی یک شرکت خودروسازی در کشور کرواسی به نام ریماک ادعای جنجالی به پا کرده است. ریماک بیان داشته پرشتاب ترین ماشین جهان را تولید کرده که علاوه بر شتاب فوق‌العاده، راحتی یک ماشین لوکس را هم برای سرنشینان خودرو فراهم کرده است.

پرشتاب ترین ماشین جهان  /  طوفانی در دریای مدیترانه

نام این خودروی ریماک از نام طوفانی در دریای مدیترانه گرفته است. این خودرو نورا (Nevera) نام دارد. یک ماشین با ۴ موتور الکتریکی که در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار توان دارد. حداکثر سرعت نورا ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا ۹۶ پرشتاب ترین خودروی جهان تنها ۱.۸۵ ثانیه است.

با هر بار شارژ نورا به عنوان پرشتاب ترین خودروی جهان حدود ۵۵۰ کیلومتر سفر کنید. شاید در ذهنتان سوال پیش بیاید که چقدر طول می‌کشد تا باتری نورا شارژ شود! باتری این خودرو در ۱۹ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

پرشتاب ترین ماشین جهان ریماک فراری را مات کرد

ریماک نورا هیچ وقت قدیمی نمی‌شود

خودروساز کرواسی ریماک بیان کرده که نورا طوری طراحی شده است که فرم آن در گذشت زمان قدیمی نشود. اتاق پرشتاب ترین ماشین جهان برای مسافت‌های بسیار طولانی طراحی و تنظیم شده است. فنربندی و سیستم تعلیق نورا جهت رانندگی راحت‌ در شهر طراحی شده است.

پرشتاب ترین ماشین جهان با هوش مصنوعی

جهت ثبت رکورد بهتر در پیست‌های اتومبیل رانی، یک هوش مصنوعی برای نورا در نظر گرفته شده است. به کمک این سیستم کافیست چندبار در پیست مورد نظر خود حرکت کنید. هوش مصنوعی با این کار ایده‌آل‌ترین مسیر حرکت و بهترین و بالاترین سرعت ممکن برای طی مسیر را محاسبه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

پرشتاب ترین ماشین جهان فراری را مات کرد.jpg ریماک هوش مصنوعی فضای داخل کابین

ریماک نورا پرشتاب ترین خودرو جهان

در حال حاضر محبوبیت خودروهای الکتریکی به شدت افزایش یافته است. ماشین‌های اسپرت هم از این قافله جا نمانده‌اند و در حال حرکت در این مسیر هستند. با این حال هنوز تعداد کمی از ماشین‌ها فقط از باتری نیرو می‌گیرند. بیشتر خودروسازان از ترکیب باتری و موتور درون سوز استفاده می‌کنند. یکی از این غول‌های خودروسازی؛ فراری است. قویترین مدل فراری که از موتوری هیبریدی قدرت گرفته است SF90 نام دارد.

شتاب ریماک پرشتاب ترین خودروی جهان پرشتاب ترین ماشین جهان

نورا فراری را شکست داد

مت واتسون که روزنامه‌نگاری مشهور در حوزه خودرو است جهت محک زدن قدرت و توانایی ریماک و فراری یک مسابقه شتاب گیری ترتیب داد. در این مسابقه که از طرف شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه واقع شد ریماک با فاصله زیاد و در چند مسیر رفت و برگشت فراری را زیر پای خود له کرد.

مقایسه ریماک و فراری

ماته ریماک مالک پرشتاب ترین خودروی جهان پرشتاب ترین ماشین جهانمالک پرشتاب ترین خودرو جهان تنها ۳۳ سال دارد

جالب است بدانید که ریماک یک شرکت تازه وارد در صنعت خودروسازی است. ماته ریماک ۳۳ ساله موسس این کارخانه است که ۱۳ سال پیش به عشق ساخت یک ماشین اسپرت کارش را در گاراژ خانه پدری که در کرواسی واقع است، شروع کرد. اکنون ریماک بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد و یکی از نام‌های مطرح در صنعت خودروسازی است. شرکت ریماک با خوروسازان بزرگی مانند پورشه، آستون مارتین، هیوندای و رنو همکاری تنگاتنگی دارد.

این جوان ۳۳ ساله موفق تولید نورا را آغاز کرده است و اولین ماشین او در زمستان به خریداران تحویل داده خواهد شد. قرار است ۱۵۰ دستگاه از این ماشین تولید شود و قیمت هر دستگاه در حدود ۲ میلیون یورو (۲ میلیون و ۴۰۰ دلار) خواهد بود.

نکته آخر:

شاید بسیاری از ما تصور کنیم وقتی یک شرکت یا شخص بسیار موفق و معروف است رسیدن به آن جایگاه غیرممکن خواهد بود. ریماک جوان ثابت کرد با ایده و اعتقاد به موفقیت می‌توان موقعیت فراری را هم به خطر انداخت.

خوشحال می‌شویم اگر نمونه‌هایی از این نوع موفقیت سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید. شاید توجه به سرگذشت چنین افرادی انگیزه‌ای برای جهش بسیاری از جوانان باغیرت و خوش فکر و با استعداد کشورمان ایجاد شود.

منبع : بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x