مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 22 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پروفسور دامبلدور فیلم‌های «هری پاتر» درگذشت

پروفسور دامبلدور فیلم‌های «هری پاتر» درگذشت

مایکل گمبون بازیگر ایرلندی-انگلیسی که بیشتر برای بازی در نقش آلبوس دامبلدور، مدیر مدرسه هاگوارتز در شش فیلم «هری پاتر» شهرت داشت، در 82 سال درگذشت.

پروفسور دامبلدور فیلم‌های «هری پاتر» درگذشت

مایکل گمبون بازیگر ایرلندی-انگلیسی که بیشتر برای بازی در نقش آلبوس دامبلدور، مدیر مدرسه هاگوارتز در شش فیلم «هری پاتر» شهرت داشت، در ۸۲ سال درگذشت.

او نقش های متفاوتی را بازی کرد که ازجمله آنها می توان به دو پادشاه واقعی انگلستان در «شاهزاده گمشده» (۲۰۰۳) و «سخنرانی پادشاه» (۲۰۱۰)، «مسیری به جنگ»، «هری پاتر» و «چوپان خوب» اشاره کرد.

سر مایکل گمبون پس از مرگ ریچارد هریس در سال ۲۰۰۳، نقش دامبلدور – مدیر مدرسه جادوگری هاگوارتز – را در سری فیلم‌های موفق «هری پاتر» بر اساس رمان های نوشته جی کی رولینگ ایفا کرد.

زمانی که او به یکی از اعضای اصلی کمپانی بازیگری تئاتر ملی لورنس اولیویه در لندن تبدیل شد، فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و در ادامه سه جایزه اولیویه را برای بازی در تولیدات تئاتر ملی دریافت کرد.

دنیل رادکلیف، بازیگر «هری پاتر» در بیانیه‌ای احساسی از همبازی فقید خود مایکل گمبون تجلیل کرد و در آن گمبون را «یکی از درخشان‌ترین و بی‌دردسرترین بازیگرانی خواند که من تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌ام».

رادکلیف در بیانیه‌ای برای ورایتی نوشت: «با از دست دادن مایکل گمبون، جهان به‌طور قابل‌توجهی کمتر سرگرم‌کننده شد. مایکل گمبون یکی از درخشان‌ترین و بی‌دردسرترین بازیگرانی بود که من تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌ام، اما علیرغم استعداد بی‌شمارش، چیزی که بیشتر از همه در مورد او به یاد خواهم داشت این است که چقدر از انجام کارش لذت می‌برد. او کارش را دوست داشت، اما به نظر نمی رسید هیچ وقت با آن تعریف شود. او یک داستان و جوک گوی باورنکردنی بود و عادت او به محو کردن خطوط واقعیت و تخیل هنگام صحبت با روزنامه نگاران به این معنی بود که او همچنین یکی از سرگرم کننده ترین افرادی بود که می توانستید آرزوی انجام یک گفتگوی مطبوعاتی را داشته باشید. فیلم ششم جایی بود که من بیشترین زمان را برای کار با مایکل سپری کردم و او ساعت‌هایی را که در مقابل یک صفحه سبز با هم سپری می‌کردیم، بیش از آنچه حقشان بود به یاد ماندنی و شادی بخش کرد. از اینکه شنیدم او درگذشت بسیار ناراحتم، اما برای این واقعیت بسیار سپاسگزارم که یکی از افراد خوش شانسی هستم که با او کار کردم.»

دیگر بازیگران «هری پاتر» نیز ادای احترامی به گمبون در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. روپرت گرینت، بازیگر نقش ران ویزلی، در اینستاگرام نوشت: «شنیدن در مورد مایکل بسیار ناراحت کننده است. او سر صحنه هر روز گرما و شیطنت زیادی به همراه داشت. او من را در کودکی مجذوب خود کرد و به الگوی شخصی من برای یافتن سرگرمی ها و موارد عجیب و غریب در زندگی تبدیل شد. تمام عشقم را برای خانواده اش می فرستم.»

جی.کی.رولینگ نویسنده «هری پاتر» نوشت: «من کاملاً دوست داشتم با او کار کنم. عمیق ترین تسلیت من به خانواده مایکل و همه کسانی که او را دوست داشتند.»

حساب رسمی رسانه اجتماعی «هری پاتر» نوشت: «ما از شنیدن خبر درگذشت سر مایکل گمبون بسیار متأسفیم. او با شوخ طبعی، مهربانی و لطف خود برای طرفداران هری پاتر از سراسر جهان شادی بی‌اندازه‌ای به ارمغان آورد. یاد او را برای همیشه در قلب خود نگه خواهیم داشت.»

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x