مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پیام رسان سیگنال

پیام‌ رسان سیگنال / کوچ اجباری یا تنوع ؟

بهترین و خاص‌ترین امکانات برنامه سیگنال رمزنگاری تمامی مکالمات و چت‌ها است. البته همه کارها به اینجا ختم نمی‌شود و این برنامه کمترین دسترسی‌ها را در میان دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان دارد. در واقع دستش توی جیب و زندگی شما نیست.

کوچ کردن برای بشر امروزه واژه زیاد آشنایی نیست. البته بشر اولیه به خاطر تأمین مایحتاج و فرار از عوامل مخاطره انگیز برای سلامت همواره در کوچ به نقاط مختلف بوده است. اما امروزه کوچ کردن معانی مختلفی پیدا کرده است. مخصوصاً در محیط مجازی، مثل کوچ گیمرها از یک بازی به یک بازی دیگر و یا کوچ در نرم‌افزارهای پیام‌ رسان انواع جدید این کوچ بوده‌اند.

پیام‌ رسان هایی مثل لاین، وایبر و تلگرام پیش‌تر به علت مشکلات فیلترینگ و یا وجود قابلیت‌های بهتر در دیگر پلتفرم‌ها شامل این امر بوده‌اند که نوعاً بیشتر به علت عوامل خارجی ایجاد شده‌اند. پیام‌ رسان واتساپ نیز در روزهای اخیر به این مشکل دچار شده است، ولی نه به علت موارد خارجی بلکه به گل به خودی عوامل داخلی و مدیران این شرکت، این گل به خودی بر مبنای اشتراک داده‌ها با سرویس فیس‌بوک بوده است.

البته موضوع ماندن و نماندن در این پلتفرم خریداری شده و گاو شیرده مارک زاکربرگ خود نیازمند تحلیل و آنالیز شخصی است و در موضوع این مقاله نمی‌گنجد. موضوع اصلی در مورد نرم‌افزار پیام‌ رسان سیگنال است. پلتفرمی ناآشنا که از طرف برخی از بزرگان سیلیکون توصیه شد.

در ادامه به معرفی امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار سیگنال می‌پردازیم و همچنین امکانات نرم‌افزار سیگنال را برای شما دوستان معرفی می‌نماییم.

 

چرا پیام‌ رسان سیگنال؟

نرم‌افزار پیام‌ رسان سیگنال مانند دیگر پیام‌ رسان های قبلی امکاناتی مانند پیام متنی و صوتی، تماس صوتی و تصویری و ارسال فایل و اسناد را فراهم آورده است. پس تا اینجا کار زیادی انجام نداده است. اما نکته‌ای که همواره از طرف توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن ذکر شده، رمزنگاری تمامی پیام‌ها است. این به این معنا است که تمامی محتوای مکالمات غیرقابل کنترل هستند، حتی از طرف خود توسعه دهنده نیز دسترسی به محتوا غیر قابل دسترس است.

نحوه کد بندی پیام ها در سیگنالنحوه کد بندی پیام ها در سیگنالنحوه کد بندی پیام ها در سیگنال
نحوه کد بندی پیام ها در سیگنال

 

پیشنهاد بزرگان

ادوارد اسنودن افشا کننده اسناد ویکی لینکس: “من هر روز از سیگنال استفاده می‌کنم.”

جک دورس توسعه دهنده سو در تویتر: “من به سیگنال اعتماد دارم زیرا که به خوبی ساخته شده است، اما مهم‌تر از همه به دلیل نحوه ساخت آن است: متن‌ باز، ارزیابی همتا و کاملاً از طریق کمک‌های مالی تأمین می‌شود. یک مدل تازه برای چگونگی ساخت سرویس‌های حیاتی در مواقع خاص.”

همچنین ایلان ماسک هم پیشنهاد داده است که از این نرم‌افزار استفاده کنند.

 

ویژگی‌های خاص پیام‌ رسان سیگنال

بهترین و خاص‌ترین امکانات برنامه سیگنال رمزنگاری تمامی مکالمات و چت‌ها است. البته همه کارها به اینجا ختم نمی‌شود و این برنامه کمترین دسترسی‌ها را در میان دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان دارد. در واقع دستش توی جیب و زندگی شما نیست.

امکان ساخت استیکر اختصاصی را برای شما محیا می سازد که البته این ویژگی کمی کم‌رنگ است. این نرم‌افزار برای دو سیستم عامل اندروید و ای او اس دارای اپ است. همچنین نسخه دسکتاپ آن‌ هم برای ویندوز، مک و لینوکس هم فراهم شده است. لازمه آن نصب این برنامه در یک تلفن همراه است که بعد از اسکن کد وارد محیط آن شوید.

موارد قابل استفاده نرم سیگنال
اپ قابل استفاده نرم سیگنال
رابط دسکتاپ سیگنال
رابط دسکتاپ سیگنال

 

کلام آخر

همیشه تغییر بد نیست و خیلی خوب است که با تغییر دیگران را به تصحیح و تغییر در جهت بهبود سوق دهیم.

 

دانلود پیام‌ رسان سیگنال

دانلود برای Android

دانلود برای IOS

دانلود برای دسکتاپ

 

 

مجه اینترنتی تحلیلک