مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تمیز کردن لکه رنگ از مبل

چند روش برای تمیز کردن لکه رنگ از روی مبل

چند روش برای تمیز کردن لکه رنگ از روی مبل...احتمالا تمیز کردن لکه رنگ روی موکت و فرش و... برای شما ساده تر از تمیز کردن لکه رنگ روی مبل است.

تمیز کردن لکه رنگ از روی مبل

احتمالا تمیز کردن لکه رنگ روی موکت و فرش و… برای شما ساده تر از تمیز کردن لکه رنگ روی مبل است.

پارچه مبل را نمی توانید به روش های معمول شستشو دهید. برای پاک کردن لکه رنگ از روی مبل همیشه دو نکته مهم را در نظر داشته باشید:

اول آنکه هرچه سریع تر عمل کنید، احتمال تثبیت شدن لکه کمتر است و شانس بیشتری برای از بین بردن آن دارید.

نکته دوم این که پس از لکه بری تا زمانی که مبل کاملا خشک نشده نباید روی آن بنشینید. زیرا ممکن است در قسمت نم دار اسفنج آسیب ببینند.

از بین بردن لکه رنگ از روی مبل با مایع ظرف شویی

شاید چکیدن چند قطره رنگ مو روی مبل فاجعه به نظر بیاید. اما اگر قبل از خشک شدن لکه دست به کار شوید، به احتمال زیاد می توانید آن را کاملا پاک کنید.

برای از بین بردن لکه رنگ در یک کاسه ۳ پیمانه آب سرد و ۱ پیمانه مایع ظرف شویی بریزید و خوب هم بزنید. سپس با تکه ای اسفنج یا یک دستمال سفید این محلول را از قسمت داخل به خارج لکه بکشید.

دقت کنید که لکه رنگ مو را به بقیه قسمت ها پخش نکنید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لکه رنگ کاملا پاک شود. سپس با آب و دستمال مرطوب مایع ظرفشویی را از روی مبل تمیز کنید.

استفاده از شامپو فرش برای از بین بردن لکه رنگ

در صورتی که رنگ آکرلیک یا رنگ لاتکس روی مبل لکه ایجاد کرده است، باید فورا برای تمیز کردن آن اقدام کنید زیرا این رنگ ها پس از خشک شدن با آب تمیز نمی شوند.

برای از بین بردن لکه رنگ ابتدا مقداری شامپو فرش یا یک ماده شوینده ملایم را در آب حل کنید و کف آن را با مسواک، اسفنج یا یک پارچه سفید روی لکه بکشید تا لکه تمیز شود. در صورتی که لکه تازه و کوچک باشد، با همین روش ساده از بین خواهد رفت.

دقت کنید که فقط از کف برای تمیز کردن استفاده کنید نه خود محلول.

از بین بردن لکه های رنگ آکرلیک سرسخت از روی مبل

اگر لکه رنگ آکرلیک یا لاتکس قدیمی روی مبل باقی مانده و با روش قبل از بین نرفته است، ناچار به استفاده از استون هستید.

حتما می دانید که استون رنگ بعضی از پارچه ها را هم از بین می برد. به همین دلیل ابتدا استون را روی یک دستمال بریزید و آن را روی قسمت کوچکی از مبل که دیده نمی شود (مانند پشت یا زیر مبل) بمالید. در صورتی که پس از ده دقیقه تغییری در رنگ پارچه مبل ایجاد نشد، برای تمیز کردن لکه رنگ از روی مبل با حرکات ضربه ای دستمال آغشته به استون را روی لکه رنگ بزنید. وقتی لکه کاملا تمیز شد، فورا با دستمال مرطوب و آب روکش مبل را تمیز کنید تا استون به آن صدمه نزند.

از بین بردن لکه رنگ از روی مبل دشوار است پس موفع کار با رنگ روی مبل ها را با پارچه بپوشانید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x