مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پاک کردن لک چسب

چگونه چسب قطره ای و چسب مایع را از روی فرش پاک کنیم؟

لکه ها همه جا حس ناخوشایند به آدم انتقال می دهند. به خصوص اگر این لکه ها روی فرش باشد. ما در این مقاله به روش هایی برای تمیز کردن لکه چسب از روی فرش می پردازیم.

وجود لکه ها بر روی سطوح مختلف باعث ایجاد منظره ای ناخوشایند می شوند مخصوصا اگر بر روی فرش باشد.

یکی از این نوع لکه ها می تواند چسب مایع یا قطره ای باشد. پاک کردن و برطرف کردن جای چسب های مایع بسیار مهم است. به این دلیل که پس از چسبیدن به سطح فرش اگر در برداشتن آن بی اعتنایی شود، به مرور زمان رنگ قسمت چسبیده شده و الیاف فرش تغییر می کند. در نتیجه پس از این اتفاق به سرعت در برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

پاکردن چسب از روی فرش

 

پاک کردن چسب قطره ای و مایع از روی فرش

اولین کاری که باید برای پاک کردن لکه چسب مایع انجام دهید این است که یک پارچه نخی را بر روی فرش بگذارید و روی آن را با اتویی با درجه متوسط اتو کنید. این عمل را تا زمانی که چسب به پارچه بچسبد انجام دهید.

برای برطرف کردن لکه چسب های قوی مانند چسب دو قلو و چسب قطره ای و یا چسب یک دو سه، با توجه به جنس الیاف فرش بر روی قسمت مورد نظر، چند قطره استون ریخته و به آرامی و با احتیاط چسب را از قسمت مورد نظر جدا کنید.

پاکردن چسب از روی فرش

 

موارد مهم:

– برای برداشتن چسب با اتو، حتما از پارچه نخی استفاده کنید به این دلیل که پارچه های پلاستیکی نه تنها لکه را به خود نمی گیرند بلکه خود این پارچه ها باعث بدتر شدن این مساله می شوند.

– در روش برطرف کردن لکه چسب قطره ای از روی فرش با استفاده از استون، حتما قبل از اینکه این محلول را بر روی قسمت مورد نظر بریزید، برای اینکه مطمئن شوید که به بافت و رنگ و الیاف فرش شما آسیبی نمی رساند، مقداری از این محلول را بر روی قسمتی از فرش که در دید نیست تست کنید که از بروز این پیشامد ناگوار جلوگیری شود.

همچنین در استفاده از استون باید بسیار مراقب باشید و فقط مقداری از استون را با قطره چکان بر روی چسب خشک شده بریزید تا شاهد تغییر رنگ و آسیب به بافت فرش نباشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x