مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر

معرفی کتاب «دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر

یوستین گردر سال‌های زیادی به دنبال پیدا کردن کتابی آسان و روان درمورد فلسفه گشت تا بتواند آن را به شاگردان جوانش معرفی کند، اما با وجود تعدد کتاب‌های فلسفی یوستین نتوانست کتابی پیدا کند. همین دغدغه موجب شد تا خودش دست به قلم شود تا بتواند فلسفه را با نگارش داستان‌های جذابی که برای جوانان مورد پسند تر است به شاگردانش ارایه دهد.

معرفی کتاب «دنیای سوفی»

درباره نویسنده

یوستین گردر نام نویسنده خلاق کتاب «دنیای سوفی» است. این نویسنده نروژی در اصل معلم پر دغدغه‌ای بود که سال‌های زیادی از عمر خود را به تدریس درس فلسفه و تاریخ عقاید اختصاص داده است.

این نویسنده سال‌های زیادی به دنبال پیدا کردن کتابی آسان و روان درمورد فلسفه گشت تا بتواند آن را به شاگردان جوانش معرفی کند، اما با وجود تعدد کتاب‌های فلسفی یوستین نتوانست کتابی با ارایه مفاهیم ساده فلسفی برای شاگردانش پیدا کند.

همین دغدغه موجب شد تا خودش دست به قلم شود تا بتواند فلسفه را با نگارش داستان‌های جذابی که برای جوانان مورد پسند تر است به شاگردانش ارایه دهد.

 

درباره کتاب «دنیای سوفی»

بیشتر افرادی که به مطالعه در مورد فلسفه علاقه‌مند هستند این رمان را در لیست کتاب‌های مورد علاقه خود قرار داده‌اند. اما جالب است بدانید «دنیای سوفی» کتابی است که برای افرادی که علاقه زیادی به فلسفه ندارند و تنها دوست دارند آشنایی جزیی با فلسفه داشته باشند هم جذاب است.

همان طور که از جلد کتاب «دنیای سوفی» مشخص است این کتاب داستانی درباره تاریخ فلسفه کل جهان است. به قول بسیاری از مخاطبان داستان این کتاب گزیده‌ای از سخنان ارزشمند فیلسوفان مهم دنیا در سه هزار سال گذشته را روایت می‌کند.

نویسنده این کتاب با خلاقیت هر چه تمام‌تر فلسفه و نکات ارزشمندی که هر کس باید درمورد این علم بداند را با زبانی ساده و روان بیان می کند. همین موضوع باعث شده تا «دنیای سوفی» به‌‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا همیشه حال خوشی را در صف فروش کتاب‌ها داشته باشد.

شخصیت اصلی رمان «دنیای سوفی» دختر خلاق و پر انرژی به نام صوفی است. صوفی که در آستانه ۱۵ سالگی قرار دارد با ذهن مملو از سوالات مختلف فلسفی که جوابی برای آن‌ها ندارد روبرو شده است.

صوفی نماد بسیاری از نوجوانان دنیاست که با ذهنی آشفته از سوال‌های بی‌پاسخ از کیستی و چیستی خود به سر می‌برند. داستان «دنیای سوفی» به‌معنای واقعی کلمه دنیایی دختری با این ویژگی‌ها را بیان می کند.

 

برشی از کتاب «دنیای سوفی»

داستان از آن‌جا شروع می‌شود که دنیای صوفی با دریافت نامه عجیب و جذاب زیر و رو می‌شود. نامه‌ای که پر از محتوا و مفهوم بود اما تنها در دو کلمه تو کیستی خلاصه می شود!

بله درست است متن تمام نام همین دو کلمه بود و همین کافی بود تا ذهن صوفی را به اندازه چند برابر سوال‌هایی که داشت مشغول خود کند.

 

امیدواریم از خواندن کتاب «دنیای سوفی» لذت ببرید و برای خواندن معرفی کتاب های دیگر به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x