مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
گردشگاه بابا امان / بابا امان بجنورد

گردشگاه بابا امان بجنورد

گردشگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری خراسان شمالی محسوب می شود. گردشگاه بابا امان در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بجنورد و کنار جاده بجنورد- مشهد قرار دارد.

معرفی گردشگاه بابا امان بجنورد

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی گردشگاه بابا امان بجنورد در استان خراسان شمالی اختصاص دارد.

گردشگاه بابا امان / بابا امان / بابا امان بجنورد

گردشگاه بابا امان بجنورد

گردشگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری خراسان شمالی محسوب می شود. گردشگاه بابا امان در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بجنورد و کنار جاده بجنورد- مشهد قرار دارد.

در گردشگاه بابا امان بجنورد آرامگاهی وجود دارد که مشهور به امامزاده بابا امان است و منصوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم علیه السلام است.

گردشگاه بابا اماناین پارک دارای پوشش گیاهی و درختان قطور چنار ۴۰۰ ساله و نیز چشمه‌ هایی است که در مرکز و اطراف این پارک جوشیده‌ و بر زیبایی‌ های خدادادی این مکان افزوده‌اند. وجود ۴۰۰ هزار اصله درخت از جمله درختان اقاقیا، چنار، زالزالک، زردآلو، زبان گنجشک، بوته ‌های تمشک وحشی و… جلوه ‌ای زیبا به این مکان بخشیده است.

بیشتر بخوانید: خانه داروغه مشهد بنایی زیبا از دوران قاجار

چشمه بابا امان بجنورد تقریبا در فاصله ۳۰۰ متری از جاده واقع شده است. چشمه این مجموعه که از نوع آب های معدنی محسوب می شود ۳۵ تا ۴۰ متر مکعب در ثانیه آبدهی دارد. آب این چشمه جزو دسته آب های سولفاته کلسیک و سدیک است و مصرف آن صفرا آور و ملین و تسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است.

گردشگاه بابا امان / بابا امان بجنورد

گردشگاه بابا امان بجنورد

چشمه اصلی این گردشگاه از چهار نقطه درون تپه می‌جوشد و آب آن به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده‌اند تا آبشارهای مصنوعی ایجاد کنند.

در دامنه تپه‌ ها و درختان انبوه این مکان، تأسیساتی از جمله رستوران، متل، پارک بازی کودکان، نانوایی و نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی این استان دایر است.

بر روی تپه‌ ای از بابا امان، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده است و علت نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماور به ارتفاع بیش از ۴ متر است.

بیشتر بخوانید: معرفی روستای «ماخونیک» شهر لی لی پوت ها

علاقه مندان به ماهیگیری نیز در این گردشگاه بی بهره نیستند؛ وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک که از کنار این مکان می‌گذرد بسیار مورد توجه علاقمندان به ماهیگیری قرار گرفته است. همچنین چند استخر پرورش ماهی قزل‌ آلا در قسمتی از پارک وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تبدیل به مرکزی برای ماهیگیری تفریحی شده است.

گردشگاه بابا امان / بابا امان بجنوردپارک حیات وحش پردیسان از دیگر مناظر زیبای بابا امان است که در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار در غرب پارک تفریحی بابا امان قرار دارد و در آن تنوع گیاهی و جانوری خراسان شمالی یافت می‌شود. در این پارک جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو که از گونه ‌های نادر و شاخص کشور هستند، جهت تکثیر و آشنایی علاقه‌مندان رها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آرامگاه فردوسی مشهد

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x