مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا و آیفون ۱۲ پرومکس

شاید بتوان گفت یکی از مانورهای اصلی سامسونگ در پرچمدارهای سری S امسال، بهبود پردازنده بوده است. پردازنده Exynos 2100 در اوایل روزهای شایعه سازی خود، بسیار قدرتمندتر از پردازنده A14 Bionic اپل شناخته می‌شد اما همانطور که می‌دانید اطلاعات کاغذ هیچ وقت بیانگر قدرت یک گوشی هوشمند نیستند. مقایسه سرعت گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) این امکان را به ما خواهد داد تا بهترین سامسونگ را با بهترین اپل در سال 2021 روبروی یکدیگر قرار بدهیم. در این مقاله به مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون 12 پرومکس (iphone 12 promax) پرداخته شده است. با ما همراه باشید...

مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون ۱۲ پرومکس (iphone 12 promax)

شاید بتوان گفت یکی از مانورهای اصلی سامسونگ در پرچم‌دارهای سری S امسال، بهبود پردازنده بوده است. پردازنده Exynos 2100 در اوایل روزهای شایعه سازی خود، بسیار قدرتمندتر از پردازنده A14 Bionic اپل شناخته می‌شد اما همانطور که می‌دانید اطلاعات کاغذ هیچ وقت بیانگر قدرت یک گوشی هوشمند نیستند. مقایسه سرعت گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) این امکان را به ما خواهد داد تا بهترین سامسونگ را با بهترین اپل در سال ۲۰۲۱ روبروی یکدیگر قرار بدهیم. در این مقاله به مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون ۱۲ پرومکس (iphone 12 promax) پرداخته شده است. با ما همراه باشید…

exynos galaxy s20 samsangعدم استقبال از  نسخه‌های Exynos پرچم‌دارهای سری S20 سامسونگ

سال گذشته سامسونگ با توجه به مشکلاتی که برای نسخه‌های Exynos پرچم‌دارهای سری S20 خود داشت، نتوانست آنطور که باید و شاید در لیست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ خود را نشان بدهد. اگرچه گلکسی s20 الترا (galaxy s20 ultra) و دیگر دستگاه‌های این سری از مشخصات فوق‌العاده قدرتمندی برخوردار بودند اما با توجه به اختلاف عملکردی که بین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون به وجود آمده بود، بسیاری از کاربران سامسونگ، با شک و تردید نسبت به خرید این سری اقدام می‌کردند.

همین موضوع باعث شد تا سامسونگ تمرکز اصلی خود را برای رونمایی از سری s21 بر روی پردازنده بگذارد و این مورد نتیجه مثبتی را نیز به ما نشان داده است.

با توجه به پردازنده، گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) رتبه اول در عملکرد باتری را داشته است

در زمینه عملکرد باتری، گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) رتبه اول را با توجه به پردازنده بهینه و همچنین نرخ بروزرسانی متغیر برای نمایشگر خود به دست آورد و حال مقایسه سرعت گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) با آیفون ۱۲ پرومکس (iphone 12 promax) به ما نشان خواهد داد Exynos 2100 نسبت به A14 Bionic چه عملکردی خواهد داشت.

مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون 12 پرومکس (iphone 12 promax)

گلسی s21 الترا (galaxy s21 ultra)، ۲ برابر رم ببیشتر از آیفون ۱۲ پرومکس ( iphone 12 promax ) دارد

نسخه پایه گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) دارای ۱۲ گیگابایت رم است که خود، ۲ برابر مقدار رم بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس (iphone 12 promax) را نشان می‌دهد. همچنین با صرف هزینه بیشتر می‌توانید نسخه ۱۶ گیگابایتی این دستگاه را نیز تهیه کنید. اما آیا واقعا ۱۲ گیگابایت رم نیاز است؟ دستگاه‌های اپل تا به این لحظه با توجه به بهینه سازی‌های فوق العاده کمپانی اپل بر روی سیستم عامل iOS توانسته‌اند پا به پای گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در زمینه مدیریت رم پیش بیایند و آیفون ۱۲ پرومکس (iphone 12 promax) نیز یکی از این دستگاه‌ها است. حضور ۶ گیگابایت رم در این دستگاه در کنار سیستم عامل روان iOS باعث شده است تا بدون هیچ مشکلی، تمام برنامه‌ها در پس زمینه باز بمانند.

galaxy s21 ultra
galaxy s21 ultra
iphone 12 promax
iphone 12 promax
سیستم عامل‌های IOS و ANDROID روز به روز به هم نزدیکتر می‌شوند

البته همیشه مدیریت رم دستگاه مسئله نیست و بهینه بودن برنامه‌ها نیز تاثیر زیادی در مدیریت رم دستگاه دارند. به همین دلیل بسیاری از برنامه‌های اندرویدی حتی با وجود ۱۶ گیگابایت رم، باز هم بعد از مراجعه مجدد، بارگزاری مجدد می‌شود. با این وجود جنگ بین دو سیستم عامل iOS و اندروید همیشه وجود خواهد داشت اما هر سال هر دو سیستم عامل به یکدیگر نزدیک و نزدیکتر می‌شوند و تفاوت‌هایی که شرکت‌ها در دستگاه‌های خود قائل می‌شوند، باعث ایجاد رقابت می‌شود.

مقایسه سرعت گلکسی S21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون 12 پرومکس (iphone 12 promax)

مقایسه سرعت گلکسی s21 الترا (galaxy s21 ultra) و آیفون ۱۲ پرومکس (iphone 12 promax) را چگونه می‌بینید؟ آیا هر دو دستگاه با بروزرسانی‌های آینده بهتر از حالت فعلی خواهند شد؟

منبع: gadgetnews

مجله اینترنتی تحلیلک