مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

آنالیز و بررسی رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

فیلم شهر گناه به کارگردانی رابرت رودریگز، فرانک میلر و کوئنتین تارانتینو (کارگردان مهمان) یک فیلم کمیک عالی با بازی بازیگرانی چون بروس ویلیس، میکی رورک، کلایو اوون و جسیکا البا است.

بررسی و آنالیز رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

فیلم شهر گناه به کارگردانی رابرت رودریگز، فرانک میلر و کوئنتین تارانتینو (کارگردان مهمان) یک فیلم کمیک عالی است که از رنگ سیاه و سفید برای اغراق در احساسات و شخصیت ها با پرتاب نقاط مختلف رنگ مشخص، برای نشان دادن چیز مهمی استفاده می کند.

بررسی و آنالیز رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

بیشتر نمادها در فیلم شهر گناه با استفاده از رنگ در تنظیمات عمدتا تیره یا خاکستری به تصویر کشیده شده است. بیننده می تواند جزئیات کوچکتر را که سازندگان می خواستند متوجه شوند، به راحتی ببیند و به احتمال زیاد در غیر این صورت اگر رنگ قرمز، سبز یا زرد روشن وجود نداشته باشد، نمی توانستند.

بیشتر بخوانید: آنالیز و بررسی رنگ فیلم گتسبی بزرگ

این نه تنها نکته جالبی است، بلکه باعث می شود فیلم بسیار دراماتیک و جالب تر به نظر برسد، مانند تماشای زندگی یک کتاب مصور از خشونت و رابطه جنسی، دو اتفاق رایج در فیلم که هر دو مورد با استفاده از رنگ های مشخص تقویت می شوند تا حواس بیننده را تحت فشار قرار دهند.

فیلم سین سیتی

رنگ هایی که در فیلم شهر گناه بسیار خوب استفاده شده اند نیز به جنسیت و حرکات اغراق آمیز کمک می کنند که نمی تواند مورد توجه مخاطب قرار نگیرد. هر رنگ به روشی کاملاً خاص ظاهر می شود و جمله ای را بیان می کند که به کمک آن یک قسمت اساسی در فیلم به سطح احساسی عمیق تری توسط بیننده شکل بگیرد.

بررسی و آنالیز رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

جالب اینجاست که استفاده از رنگ برای شرور و قهرمانان فیلم متفاوت است. به عنوان مثال شرور ممکن است در یک محیط کوچکتر با سایه روشن تر و به رنگ زرد نشان داده شوند و قهرمانان با پوست سیاه و بیشتر با رنگ های سیاه و سفید نشان داده می شوند. همچنین، بارها در فیلم خون یک شرور به رنگ سفید خارج می شود که شاید به نشان دادن شخصیت شر و غیرانسانی بودن آنها کمک کند.

فیلم شهر گناه

از طرف دیگر، خون قهرمانان به رنگ قرمز است و اغلب از نزدیک آن را به نمایش می‌گذارند و حتی رنگ آبی یا سبز چشم های آن قهرمان را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: آنالیز و بررسی رنگ فیلم مکس دیوانه: جاده خشم

استفاده از رنگ هیجان فیلم را افزایش می دهد و به اهمیت یک واقعه یا شخصیت خاص کمک می کند. این استفاده از رنگ در فیلم شهر گناه به بیننده کمک می کند خوب و شر و احساسات مثبت یا منفی که در فیلم وجود دارد را جدا کند.

شهرگناه3 5
آنالیز و بررسی رنگ فیلم شهر گناه

یکی از دلایلی که رنگ قرمز در محیط های سینمایی به راحتی خودنمایی می کند توانایی ذاتی آن در تضاد کامل با رنگ های دیگر است. این واقعیتی است که شهر گناه از هسته اصلی آن بهره برده است.

سیاه و سفید بر اساس آن، استفاده ای نادر اما تیزبین از قرمز به نظر می رسد.

فیلم سین سیتی

بررسی و آنالیز رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

رنگ قرمز در این فیلم بیش از عملی نمادین یا استعاره ارزش تزئینی دارد. این جلوه جذاب فیلم را تزیین می کند و آن را به عنوان یک آب نبات چشم نواز خوشمزه معرفی می کند.

فیلم شهر گناه
آنالیز و بررسی رنگ فیلم شهر گناه

رژ لب یاقوتی اوا گرین، کفش های تمام ستاره الیجا وود، اتومبیلی که بروس ویلیس رانندگی می کند، روتختی های جسیکا آلبا با جذابیت رنگارنگ خود به عنوان اقلام فرهنگ پاپ ظاهر می شوند. قرمز، یک بار دیگر، به عنوان نمونه ای از تمایلات جنسی، شهوت، قدرت و مرگ زنان استفاده می شود.

فیلم سین سیتی
آنالیز و بررسی رنگ فیلم شهر گناه

همه این عناصر با هم کاملاً ترکیب می شوند تا تجربه تماشای فیلمی سرد و بسیار لذت بخش را ایجاد کنند. علاوه بر این، رنگ قرمز کاملاً متناسب با شخصیت های سازندگان Sin City است.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم جانگوی زنجیر گسسته ( Django Unchained )

 

فرانک میلر و رابرت رودریگز، سنگ بنای داستان های افراطی مدرن را نمی توانند چیزی ایجاد کنند که در برابر رنگ خون مقاومت کند.

فیلم شهر گناه

امیدواریم از این مقاله بهره کافی برده باشید و با نگاهی متفاوت فیلم شهر گناه را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x