مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
انیمیشن کوکو

معرفی و بررسی انیمیشن کوکو (coco)

کوکو داستان زندگی پسر بچه ای به نام میگل است که عاشق موسیقی و نوازندگی است اما خانواده اش به شدت با او مخالفت می کنند و نمی گذارند به سمت علاقه اش برود.

معرفی و بررسی انیمیشن کوکو (coco)

عوامل

کارگردان: لی آنریچ

تهیه کننده: دارلا کی اندرسون

کمپانی سازنده: پیکسار (با ارائه والت دیزنی)

نویسنده: آدریان مولینا

موسیقی: مایکل جاکینو

تدوین: استیو بلوم

تاریخ انتشار: ۲۲ نوامبر۲۰۱۷

محصول: آمریکا با همکاری مکزیک، فرانسه، ترکیه

زبان: انگلیسی

مدت زمان: ۱۰۵ دقیقه

هزینه: ۱۷۵ میلیون دلار

ژانر: موزیکال، فانتزی

جوایز: گلدن گلوب بهترین انیمیشن سال و اسکار بهترین موسیقی و بهترین انیمیشن سال

 

انیمیشن کوکو

انیمیشن کوکو

انیمیشن کوکو

داستان انیمیشن کوکو

کوکو داستان زندگی پسر بچه ای به نام میگل است که عاشق موسیقی و نوازندگی است اما خانواده اش به شدت با او مخالفت می کنند و نمی گذارند به سمت علاقه اش برود. تا آن که طی اتفاقاتی وارد دنیای مردگان می شود و جد خود را پیدا می کند و می تواند نظر خانواده اش را در آخر تغییر دهد و نوازنده شود.

 

درباره انیمیشن

این انیمیشن شباهت بسیار زیادی به انیمیشن بوک ایز لایف دارد که در آن هم پسری می خواهد نوازنده بشود اما سنت خانوادگی شان گاو بازی است و پدرش با او مخالفت می کند. داستان هر دو انیمیشن در مکزیک اتفاق می افتد و درباره رسم خاص آزتک هاست که هر ساله در روزی مشخص در جشن روز مردگان برای مردگانشان غذا می آورند و به یادشان هستند و گرامی شان می دارند.

این که چرا دو انیمیشن در فاصله نزدیک با این داستان و این رسم عجیب مکزیکی ها ساخته می شود عجیب است. همچنین در فیلم اسپکتر هم اشاره ای به این رسم شده است.

اما در این داستان همانند دیگر کارهای پیکسار شخصیت اصلی غافلگیر می شود.

میگل هم مثل دوری، نمو، وودی و… به یک منظره خیره شده و به آن واوو می گوید که در این انیمیشن آن منظره دنیای مردگان است.

اما چگونگی این اتفاق و سفر میگل به دنیای مردگان به علاقه شدید او به موسیقی علی رغم مخالف خانواده او و تنفر قدیمی آنها از موسیقی است برمیگردد و میگل دوست دارد مانند الگوی خودش ارنستو دلاکروز به بزرگترین نوازنده تاریخ تبدیل شود و در روز مردگان مخفیانه به محل دفن او می رود و با نواختن گیتار ارنستو همراه با سگش وارد دنیای مردگان می شود و در آنجا با شخصی به نام هکتور آشنا می شود و وارد ماجراجویی برای بازگشت به دنیای زنده ها می شود و اگر تا قبل از طلوع خورشید بازنگردد برای همیشه در دنیای مردگان باقی خواهد ماند…

 

ساخت انیمیشن کوکو

در ساخت این انیمیشن پیکسار از جدیدترین و قوی ترین سیستم ها و ابر رایانه ها استفاده کرده است و برای اولین بار برای یک انیمیشن ۳ بعدی همزمان با انیمیت خروجی نهایی گرفته شده است.

 

نکات مثبت

۱-طراحی هنری بالا

۲-رنگ پردازی و نورپرازی استاندارد

۳-پرداخت فوق العاده به جزئیات

۴-موسیقی عالی و دلنشین

 

نکات منفی

اصلی ترین نقطه ضعف کوکو مربوط به فیلمنامه اثر است که خیلی به ساختار کلی آن آسیب نزده ولی ما را از یک اثر کامل و صددرصد محروم می کند.

در انتها به این نکته می توان اشاره کرد که اصلی‌ترین نکته‌ای که در این انیمیشن تکرار شده است تبدیل قهرمان به ضدقهرمان است.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x