مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پای چپ من - my left foot

معرفی فیلم پای چپ من ۱۹۸۹ ( My Left Foot )

فیلم پای چپ من ( My Left Foot ) زندگی کریستی را از نخستین روزهای تولد تا دستیابی اش به بالاترین موفقیت‌ها به تصویر می‌کشد.

معرفی فیلم پای چپ من ( My Left Foot )

نمرات

IMDb: 7.9

Rotten Tomatoes: 98%

Metacritic: 97%

عوامل

کارگردان: Jim Sheridan

نویسنده: Christy Brown

بازیگران: Daniel Day‑Lewis, Brenda Fricker, Fiona Shaw,…

جوایز

این فیلم جوایز متعددی به دست آورده است که از جمله آن می توان به اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دنیل دی لوئیس و اسکار بهترین بازیگر مکمل زن برای برندا فریکر اشاره کرد. همچنین در سال ۱۹۸۹ جایزه بهترین فیلم منتقدان فیلم نیویورک به این فیلم اهدا شد.

دنیل دی لوئیس که تا به حال موفق به دریافت سه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است، یکی از این جایزه های خود را برای فیلم پای چپ من و دوتای دیگر را برای فیلم خون به پا خواهد شد و فیلم لینکلن Lincoln به دست آورده است.

معرفی فیلم پای چپ من

فیلم My Left Foot داستان زندگی کریستی براون که مبتلا به فلج مغزی است و تنها می‌تواند پای چپ خود را حرکت دهد، روایت می کند.

کریستی براون در خانواده ای پرجمعیت، فقیر اما دوست داشتنی و گرم در زاغه های دوبلین به دنیا آمد و طی ده سال اول عمرش در کمال ناامیدی همه فکر می‌کردند که او عقب افتاده است.

براون با عارضه فلج مغزی به دنیا آمد و تمام اعضای بدنش علیه او انقلاب کرده بودند، همه به جز پای چپش. پایی که بالاخره روزی با آن تکه گچی برداشت و کلمه مادر را کف زمین نوشت.

این فیلم زندگی کریستی را از نخستین روزهای تولد تا دستیابی اش به بالاترین موفقیت‌ها به تصویر می‌کشد.

تصاویر و تریلر فیلم

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم پای چپ من ( My Left Foot ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x