مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بازی مارپله/ معرفی بازی مارپله

معرفی بازی مار و پله (مارپله) برای کودکان

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند، و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز میتوانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن کودکان خود بازی کنید. می توانید شما هم همراه فرزندانتان شوید تا کمتر احساس بی حوصلگی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی مار و پله (مارپله) برای کودکان

 

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن کودکان خود با آنها بازی کنید. می توانید شما هم همراه فرزندانتان شوید تا کمتر احساس بی حوصلگی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

 

معرفی بازی مار و پله (مارپله)

مار و پله (مارپله) یک بازی تخته‌ای کودکانه کلاسیک است که بین دو نفر یا بیشتر و روی تخته‌ای که به مربع‌های کوچک تقسیم شده‌است، انجام می‌شود. خانه‌هایی که شروع یک نردبان باشند با قرار گرفتن در آن مهره به سمت انتهای نردبان حرکت می‌کند و خانه‌هایی که سر مار در آن باشد با قرار گرفتن در آن به سمت انتهای مار حرکت می‌کند. هر صفحه بازی معمولاً دارای صد خانه است که با تاس انداختن و به ترتیب طی کردن خانه‌ها، هر فردی که زودتر به خانه پایان برسد برنده است.

بازی مارپله / معرفی بازی مارپله - بازی مار و پله

بیشتر بخوانید: معرفی بازی دوز برای کودکان

 

رده سنی

خردسال، کودک، نوجوان، بزرگسال

 

مواظب باشید که خطر بلعیدن مهره ها و تاس بازی مار و پله (مارپله) برای کودکان خردسال وجود دارد.

 

شرح و آموزش بازی مار و پله (مارپله)

در سطح ساده بازی اگر روی خانه‌های شماره ۹۵ تا ۹۹ باشید و با تاس عددی بیاورید که بیشتر از تعداد خانه‌ها باشد، مهره حرکت نمی‌کند. برای مثال اگر روی خانه ۹۶ باشید و تاستان ۵ بیاورد، حرکت نمی‌کنید و نوبت حریف بعدی است. اما در سطح پیشرفته مهره‌ها برگشت دارند و این بازی را سخت‌تر می‌کند، به خصوص چون معمولا ماری در یکی از خانه‌های نامبرده وجود دارد. در سطح پیشرفته برای مثال اگر روی خانه ۹۶ باشید و تاستان ۵ بیاورد، ۴ خانه به جلو می‌روید و ۱ خانه برگشت می‌کنید. پس برای بردن بازی یا باید (در این مثال) مستقیما عدد ۴ بیاورید، یا اعداد ۱ تا ۳ تا کمی جلوتر بروید. البته به شرطی که به نیش مار برخورد نکنید!

بازی مار و پله / معرفی بازی مارپله

بیشتر بخوانید: معرفی نقطه بازی برای کودکان

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی مار و پله برای کودکان اختصاص داشت، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x