مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

همه افرادی که قصد آغاز کردن زندگی مشترک دارند برای خود یک سری ملاک ها و ایده آل ها در ذهن دارند که افراد مختلف را بر اساس آن ها مقایسه می کنند. هرچه فرد مورد نظر به این ملاک ها نزدیک تر باشد امکان انتخاب او بیشتر است. اما در این میان افرادی هستند که هرگز نباید با آن ها ازدواج کرد چرا که ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و منجر به جدایی شود.

«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

ازدواج پدیده ای است که دیر یا زود برای بیشتر افراد رخ می دهد. مردان و زنان برای اینکه ازدواج موفقی را تجربه کنند نیاز است تا قبل از هر چیزی به یک شناخت درست و کامل از یکدیگر برسند. افرادی که صرفا از روی جذابیت ظاهری یا مالی و هیجانی کوتاه مدت شریک زندگی خود را انتخاب می کنند در آینده مشکلات بسیاری را تجربه می کنند.

جدایی، طلاق عاطفی، تجربه یک زندگی تلخ و … آسیب های روحی و روانی زیادی را به هر دو طرف وارد می کند. پس برای اینکه قربانی یک ازدواج شکست خورده نشوید و آسیب نبینید قبل از ازدواج تمام توجه و دقت خود را به کار بگیرید. عشق و علاقه برای یک ازدواج موفق لازم است اما کافی نیست. موارد مهم تری وجود دارند که بی توجهی به آن ها و شروع زندگی می تواند به مرور عشق و علاقه را به تنفر تبدیل کنند.

موارد زیر را با دقت مطالعه کنید. وجود هر کدام از آن ها در شخصی که برای زندگی انتخاب می کنید می تواند آسیب های ناخوشایندی را در آینده برای شما به وجود بیاورد. پس هرگز با این افراد ازدواج نکنید.

با ما باشید: با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟
«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

«با افراد تنبل، تن پرور و بیکار ازدواج نکنید.»
مردان بیکار و بدون درآمد و همچنین زنان تنبل قابل اعتماد نیستند و زندگی با این افراد مشکلات زمینه ای بسیاری را ایجاد می کند.
*****

«افراد معتاد گزینه درستی برای ازدواج نیستند.»
فردی که به مواد مخدر، الکل، قمار و … اعتیاد دارد به مرور دچار مشکلات جسمی و روانی زیادی می شود. وابستگی این افراد به قدری زیاد است که می توانند همه چیز را در زندگی حتی شما را فدای اعتیاد خود کنند.
*****

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالات خواستگاری

«با افرادی که بیش از حد به دیگران وابسته اند ازدواج نکنید.»
زنان و مردانی که برای تصمیم گیری در مورد کوچک ترین مسائل از خانواده خود نظرخواهی می کنند توانایی به دوش کشیدن مسائل و مشکلات زندگی را ندارند.
*****

«با افراد بد اخلاق و پرخاشگر هرگز ازدواج نکنید.»
زندگی مشترک چالش های بزرگ و کوچک بسیار زیادی دارد به همین خاطر اخلاق خوب برای کنار آمدن با این مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد. فردی که اخلاق خوبی ندارد و نسبت به هر موضوعی واکنش منفی نشان می دهد از انرژی هر دو طرف در زندگی می کاهد.
*****

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟
«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

با چه کسانی ازدواج نکنیم

«با فردی که نسبت به خانواده خود بی مهر است ازدواج نکنید.»
افرادی که نسبت به خانواده خود مهر و محبتی ندارند و به راحتی راجع به آن ها بدگویی می کنند در آینده نیز ممکن است نسبت به شما نیز چنین رفتاری داشته باشند.
*****

«افرادی که فاقد هوش هستند گزینه مناسبی برای ازدواج نیستند.»
هوش و ذکاوت در زندگی مشترک بسیار مهم است پس در انتخاب همسر هرگز هوش را نادیده نگیرید. زندگی کنار افراد نادان پشیمانی به بار می آورد.
*****

بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته مهم برای ازدواج موفق

«با افرادی که مشکلات جنسی دارند ازدواج نکنید.»
در زندگی مشترک مسائل جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد و هر نوع مشکلی در ارتباط با آن می تواند منجر به جدایی شود. زندگی با افرادی که دچار اختلالات خودارضایی، هم جنس گرایی، کودک آزاری و … هستند، در نهایت باعث جدایی می شود.
*****

«با افرادی که اختلاف سنی زیادی با شما دارند، ازدواج نکنید.»
ازدواج با افرادی که بسیار از شما بزرگتر یا کوچکترند شاید در ابتدا به دلیل هیجانات اولیه جذاب به نظر برسد، اما شک نکنید پس از فروکش شدن این هیجانات چیزی به جز پشیمانی برای شما به همراه ندارد.
*****

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟
«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

با چه کسانی ازدواج نکنیم

«با کسی که هم کفو شما نیست، ازدواج نکنید.»
برای ازدواج نیاز است تا زن و مرد از نظر اخلاقی، فرهنگی، مذهبی، تحصیلی و… با هم تناسب داشته باشند. در صورت نبود این تناسبات زندگی به مرور وارد فراز و نشیب شده و سرانجام خوشایندی ندارد.
*****

«با فردی که خانواده اش مخالف ازدواج با شما است، ازدواج نکنید.»
خانواده هایی که خود برای ازدواج فرزندانشان پیش قدم می شوند ممکن است در آینده خودشان زمینه ساز مشکلاتی برای عروس یا دامادشان شوند. حال در نظر بگیرید زندگی با فردی که خانواده اش مخالف است چه دردسرهایی را به همراه دارد.
*****

بیشتر بخوانید: ۱۰ اشتباه در رابطه عاشقانه

«با افرادی که بیش از حد منزوی یا اجتماعی هستند، ازدواج نکنید.»
افرادی که فاقد توانایی برقراری ارتباط اجتماعی یا بیش از حد اهل معاشرت و رفت و آمد هستند زندگی را از حد طبیعی خود خارج کرده و باعث خستگی طرف مقابل از ادامه زندگی می شوند.
*****

«با فردی که از طرف خانواده به شما تحمیل می شود، هرگز ازدواج نکنید.»
علاقه یکی از شروط اصلی آغاز زندگی مشترک است. ازدواج بدون علاقه و از سر اجبار برای هر دو طرف عذاب آور خواهد بود و ممکن است سرانجام آن خیانت هر دو طرف و جدایی باشد.
****

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟
«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

با چه کسانی ازدواج نکنیم

«با افراد خودخواه و خودشیفته ازدواج نکنید.»
افراد خودشیفته تحت هر شرایطی غیر قابل تحمل هستند. آن ها فقط خود و نیازهای خود را می بینند و نسبت به دیگران و نیازهای آن ها بی توجهند و همین عامل به تنهایی برای از هم پاشیدن یک زندگی کافیست.
*****

«با فرد پارانوئید (شکاک و بدبین) هرگز ازدواج نکنید.»
افراد شکاک مدام در حال کنترل کردن و محدود کردن شما هستند. آن ها بدون هیچ منطقی ممکن است داشتن هر نوع رابطه اجتماعی را برای شما ممنوع کنند. زندگی کنار این افراد به جز سرخوردگی، افسردگی، اضطراب، ترس و .. چیز دیگری به همراه ندارد.
*****

بیشتر بخوانید: اهمیت خودشناسی در ازدواج/ ۳ روش افزایش خودشناسی

«با فمنیست ها و مرد سالارها ازدواج نکنید.»
افرادی که به طور افراطی به برتری جنسیتی اعتقاد دارند در زندگی مشترک حاضر نیستند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند و همین موضوع زندگی را برای طرف مقابل سخت می کند.
*****

«با افرادی که به اختلالات شدید روانی مبتلا هستند، ازدواج نکنید.»
اختلالات روانی همچون دو قطبی، افسردگی، اسکیزوفرنی و… عوارض جبران ناپذیری را برای خود فرد و خانواده و نزدیکان او به همراه دارد. چنین فردی هرگز گزینه مناسبی برای فردی که با هزار امید و آرزو قصد آغاز زندگی مشترک را دارد، مناسب نیست.
*****

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟
«با چه کسانی ازدواج نکنیم؟»

با چه کسانی ازدواج نکنیم

«با فردی که به تازگی از یک رابطه شکست خورده ازدواج نکنید.»
فردی که از یک رابطه شکست می خورد زخم های عمیقی بر روح خود دارد که نیازمند التیام یافتن هستند. ازدواج با چنین فردی عشقی به همراه ندارد و ممکن است شما را مدام در معرض مقایسه قرار بدهد.
*****

«با افرادی که بیش از حد خسیس یا ولخرج هستند، ازدواج نکنید.»
در زندگی مشترک تعادل داشتن در مورد مسائل مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است. افرادی که بیش از حد خسیس یا ولخرج هستند زندگی را برای طرف مقابل خسته کننده می کنند.
*****

بیشتر بخوانید: ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

«با فردی که از نظر ظاهری هیچ تناسبی با ایده آل های شما ندارد، ازدواج نکنید.»
با اینکه در ازدواج اخلاقیات خیلی مهم تر از ظاهر است، اما ایده آل نبودن چهره و اندام یا حتی لباس پوشیدن همسرتان ممکن است در آینده باعث دلزدگی شما نسبت به او شود. این جمله کلیشه ای که ظاهر پس از مدتی عادی می شود در مورد ظاهرهای زیباست. آنچه که مناسب و ایده آل نمی دانید نه تنها عادی نمی شود بلکه به مرور بیشتر به چشم می آید.
*****

«هرگز از روی ترس یا ترحم با کسی ازدواج نکنید.»
ازدواج بدون علاقه و از روی ترس، ترحم، دلسوزی هرگز عقلانی نیست و عواقب سنگینی را به همراه دارد. در این مورد حتما سعی کنید با یک شخص مورد اعتماد و دانا مشورت کنید.
*****

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x