مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه و یا حتی دارای فرزند در جامعه امروز ما بسیار رواج پیدا کرده است که اغلب نیز پس از مدت کوتاهی به جدایی کشیده می شود. از مهم ترین دلایل این ازدواج ها تصمیمات احساسی و هیجانی است که افراد در مدت کوتاهی می گیرند.

«ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه»

این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ‌تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند، رایج‌تر شده است. یکی از دلایل این انتخاب با تجربه بودن این خانم‌ها در اداره زندگی و شناخت بیشتری است که از مردان دارند.

البته باید در نظر داشت که با وضعیت بد ازدواج و طلاق این روزها، مطلقه بودن نمی تواند علت انتخاب نشدن برای ازدواج باشد.

امروزه آمار طلاق بسیار بالا رفته و ممکن است زنان جوان زیادی در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی شان مطلقه شده باشند، اما از امتیازهای خانوادگی و اجتماعی برجسته ای برخوردار باشند. از این رو نگاه سنتی و قضاوت نادرست درخصوص فاصله گرفتن از این زنان نمی تواند بر پایه منطق و استدلال درست بنا شده باشد.

تها عاملی که برای ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه مهم است شناخت کامل و علت انتخاب است که باید از جانب طرفین مشخص شود.

با ما باشید؛ ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه

در مورد ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه اکثر افراد عموما بدون اطلاعات و منطق و تنها براساس احساس‌ شان پیش قدم می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند. حتی اگر آن خانم بچه هم داشته باشد، می‌گویند مثل بچه خودم بزرگش می‌کنم!

اما باید دقت کرد که اینها اشتباهات کوچکی نیست و ناشی از باورهایی است که گاهی در کودکی شکل گرفته است.

مسلما زن‌ های مطلقه‌ ای که رفتار جذاب‌ تری دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن‌ هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می‌ دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند، چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد.

مورد تاثیرگذار بعدی درازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه، توجه به دیدگاه اقتصادی است. زمانی که این آرزو توسط خانم مطلقه‌ ای که خانه، ماشین و ثروت دارد برای پسران تامین می‌شود، برای آنها گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه زناشویی از ۱۰ کتاب برتر دنیا

گاهی پسرها تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که تا به حال کسی در خانواده آن را انجام نداده است.

مثلا با  خانمی که ۱۰ سال از خودشان بزرگ‌تر است ازدواج می‌کنند تا سر زبان‌ها بیفتند. این مردها از اینکه همه با آنها مخالفت کنند و در نهایت با قدرت‌ نمایی پیروز میدان شوند، لذت می‌برند. در این پسرها، فشار مضاعف خانواده و علاقه‌مند شدن به خانم مطلقه منجر به ازدواج می‌شود.

زنانی که سابقه ازدواج داشته اند برای شوهر جوان آزادی‌ های بیشتری در نظر می‌گیرند که دختر جوان این کار را نمی‌کند. مردها دوست دارند آزاد باشند و زن‌های مطلقه عموما این امکان را به آنها می‌ دهند.

در ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه؛ گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم می‌گیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش می‌آید. این توجه‌ ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است.

خیلی از مردها برای زن‌ های مطلقه بیشتر خرج می‌کنند. آمارها نشان می‌ دهد میزان مجادلات و چالش در بین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوج‌هایی که هر دو جوان هستند، درگیری بیشتر است.

☑️ در نتیجه مردها بهتر است بین چهار تا هفت سال بزرگ‌ تر از خانم‌ها باشند. زندگی با یک فرد کم‌ سن و سال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نیست. در واقع بهتر است زن مطلقه با مردی بزرگ‌ تر از خودش که او هم تجربه جدایی دارد، ازدواج کند.

☑️ این را هم بدانید که غالبا ازدواج مرد مجرد با خانم مطلقه، زودتر از یک ازدواج طبیعی منجر به طلاق می‌شود که البته استثنا هم وجود دارد. مشاوره قبل از ازدواج، پیشگیری برای یک انتخاب اشتباه است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x