مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کیف پول اتریوم

کیف پول اتریوم / انتخاب بهترین های این ارز دیجیتال

نکته مهم در مورد ارزهای دیجیتال شرایط نگهداری آن هاست. در این دنیا به همچنین جایی کیف پول می گوییم. برای ارز شناخته شده ای مثل اتریوم کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی وجود دارند که سخت افزاری و نرم افزاری هستند.

بهترین کیف پول های ارز اتریوم

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه مند باشید حتما تا به حال اسم ارز اتریوم به گوشتان خورده است. اتریوم بعد از بیت کوین یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال است. نکته مهم در مورد ارزهای دیجیتال شرایط نگهداری آن هاست. در این دنیا به همچنین جایی کیف پول می گوییم.

برای ارز شناخته شده ای مثل اتریوم کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی وجود دارند که سخت افزاری و نرم افزاری هستند.

برای ذخیره سازی توکن های ETH باید بهترین کیف پول را انتخاب کنیم.

 

برای انتخاب بهترین کیف پول ارز اتریوم به چه مواردی توجه کنیم؟

  • امنیت: در هنگام انتخاب کیف پول اتریوم باید حتماً ویژگی‌های امنیتی آن را بررسی کنید.
  • پشتیبانی از قراردادهای هوشمند
  • کلیدهای خصوصی: به دنبال کیف پولی باشید که به شما اجازه کنترل کامل کلیدهای خصوصی و در نتیجه دارایی های دیجیتالی تان را بدهد.
  • توسعه و بهبود مستمر: تیم آن کیف پول به طور مداوم در حال توسعه آن باشند
  • استفاده آسان
  • سازگاری: با دستگاه‌های مختلف سازگار باشد (موبایلی، دسکتاپ و…)
  • پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال: اگر به دنبال نگهداری ارزهای دیجیتال دیگر نیز هستید، کیف پولی را انتخاب کنید که ذخیره سازی سایر ارزهای رمزپایه را نیز پوشش دهد.

 

دسته بندی کیف پول اتریوم

کیف پول های اتریوم در دو دسته کیف پول های سرد ( آفلاین ) و کیف پول ها گرم ( آنلاین ) تقسیم بندی می شوند که سرمایه گذاران با توجه به نیازشان یکی از این ها را انتخاب می کنند.

در حال حاضر در بین تمامی والت های موجود در بازار ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری از بالاترین میزان امنیت در نگهداری از انواع ارزهای دیجیتال را دارد و همچنین والت های تحت وب نیز دارای ضعیف ترین امنیت هستند.

 

کیف پول های سخت افزاری اتریوم

کیف پول سخت افزاری TREZOR

ترزور اولین والت سخت‌افزاری بود که برای بیت‌کوین ایجاد شد. اما اکنون این کیف پول را می‌توان با رابط وب‌ سایت Myetherwallet.com استفاده کرد.

این کیف پول نیز اتریوم شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند که فقط با ورود رمز عبور فعال‌ می‌شود.

کیف پول ترزور بسیار سبک و قابل حمل است ولی معمولا قیمت بالاتری از لجر نانو اس دارد.

بیشتر بخوانید: درباره ارز دیجیتال اتریوم چه می دانید؟

کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و از هزاران ارز دیچیتال پشتیبانی می کند. نکته مثبت برای این کیف پول این است که دارای تیم توسعه قوی است.

البته این کیف برای استفاده روزمره (پرداخت و معاملات) مناسب نیست.

شرکت لجر (Ledger) که دفتر مرکزی آن در فرانسه قرار دارد، بزرگترین تولیدکننده کیف پول‌های سخت‌افزاری است. کیف پول سخت‌افزاری به‌ بیان ساده ابزاری است که کلید خصوصی دارایی‌های دیجیتال کاربر را در یک فضای فیزیکی با قابلیت‌های امنیتی ویژه ذخیره می‌کند و این یعنی احتمال هک‌ شدن کیف پول یا سرقت دارایی‌ها تقریباً به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: مفهوم توکن و کوین چیست؟ / بیان تفاوت های آن ها

در میان تولیدکنندگان کیف پول سخت‌افزاری، در حال حاضر لجر یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. دو مدل لجر نانو اس (Ledger nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger nano X)، بهترین مدل‌های تولیدی این شرکت هستند که تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال معتبر به‌علاوه هزاران توکن (توکن‌های مبتنی بر اتریوم، ایاس و …) پشتیبانی می‌کنند.

از این رو، یک کیف پول برای نگهداری اتریوم، توکن‌های مبتنی بر آن و تقریباً تمام ارزهای دیجیتال معتبر دیگر کافی است. این کیف پول در ایران در وب‌سایت‌های زیادی به فروش می‌رسد.

 

کیف پول سخت افزاری KeepKey

کیف پولی سخت افزاری است که توسط USB به کامپیوتر متصل می‌شود. این کیف پول اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را پشتیبانی می کند.

KeepKey کیف پولی HD است که با ظاهری زیبا و ویژگی های امنیتی بسیار در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شد. امکان ایجاد و ذخیره‌سازی تعداد نامحدودی کلید خصوصی در آن وجود دارد.

تمامی تراکنش‌ها باید توسط صفحه نمایشگر OLED این کیف پول چک و توسط دکمه فیزیکی تعبیه شده روی آن تایید شود. علاوه بر این امکان استفاده از پین کد و تعریف عبارت بازیابی در هنگام نصب این کیف پول وجود دارد.

فرآیند نصب این کیف پول بسیار ساده است.

 

کیف پول‌ های دسکتاپ

 کیف پول Atomic Wallet

از هزاران ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و برای کاربران تازه کاربری راحتی دارد و همچنین امکان تبادل ارزهای دیجیتال در داخل کیف وجود دارد.

اتمیک والت مدت‌هاست که به یکی از کیف پول‌های محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و تقریباً همیشه در فهرست بهترین‌ها حضور دارد. این کیف پول علاوه بر اتریوم و توکن‌هایش، از بیش از ۳۰۰ ارز و توکن دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر اینکه کنترل کامل کلید خصوصی در دست کاربر است، امکان تبدیل ارزهای دیجیتال از داخل کیف پول یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های اتمیک والت به حساب می‌آید.

 

کیف پول Exodus

اگر در کنار امنیت به‌ دنبال یک کیف پول اتریوم با رابط کاربری جذاب هستید، اکسودوس گزینه مناسبی برای شما است.

اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود است و از سال ۲۰۱۵ تاکنون به کاربران ارزهای دیجیتال خدمت‌رسانی می‌کند.

این نرم‌افزار در ابتدا فقط برای کامپیوترهای شخصی در دسترس بود، اما اکنون در دو سیستم‌عامل محبوب موبایل یعنی اندروید و iOS هم قابل‌ نصب است.

علاوه‌ بر پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن رابط کاربری زیبای اکسودوس در نوع خود بی‌نظیر است.

اکسودوس مدت‌هاست که دسترسی آی‌پی ایران را مسدود کرده است و به این ترتیب برای استفاده از آن باید آی‌پی خود را تغییر دهید. با این حال این کیف پول کلیدهای خصوصی را مستقیم روی دستگاه ذخیره می‌کند. بنابراین و با وجود نگرانی کاربران، اکسودوس به دارایی‌ها دسترسی ندارد و نمی‌تواند آنها را بلوکه کند.

 

بهترین کیف پول اتریوم تحت وب (Web Wallet)

کیف پول های تحت وب که به آن ها کیف پول آنلاین نیز گفته می‌شود، در فضای ابری اجرا می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها در هر مکانی که اینترنت داشته باشید وجود دارد.

استفاده و نصب این کیف پول ها بسیار ساده است و دسترسی آسانی به اتریوم را برای شما فراهم می‌کند. از سوی دیگر استفاده از این کیف پول ها به دلیل آنلاین بودن ریسک بیشتری نسبت به کیف پول های سخت افزاری دارد.

 

کیف پول MyEtherWallet

مای اتر والت محبوب‌ترین کیف پول تحت وب اتریوم است. برخلاف بیشتر والت های اتریوم این گزینه کنترل کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از طرفی دیگر میزان امنیت والت های تحت وب بسیار پایین بوده و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت اصرار به بهره بردن از ویژگی‌های مای اتر والت، نسخه موبایل را دانلود و نصب کرده و از آن به صورت ترکیبی با یک والت سخت افزاری استفاده کنید. در صورت استفاده از وب سایت، حتما آدرس را به صورت دستی تایپ کرده و از کلیک روی متون مدعی ارجاع به MyEtherWallet یا جستجوی نام آن در گوگل خودداری کنید.

مدتی قبل دی ان اس سرور این وب اپلیکشن هک شد و طی آن سارقان سایبری به ارزش ۱۳ هزار دلار اتریوم و توکن‌های ERC20 را به سرقت بردند. هکرهای زیادی با توجه به نوع این کیف پول اتریوم اقدام به طراحی وب سایت‌های جعلی شبیه به مای اتر والت کرده و بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور کاربران کنترل دارایی آن‌ها را در دست می‌گیرند.

مای اتر والت متن باز بوده و هیچ سرور جانبی در کار نیست. با توجه به ویژگی‌های ذاتی MyEtherWallet اغلب کاربران از‌ آن به تنهایی استفاده نکرده و مای اتر والت برایشان یک رابط کاربری قوی برای اتصال به والت های سخت افزاری اتریوم است. به عبارتی از آن به صورت ترکیبی با یکی از کیف پول های فیزیکی ترزور یا مخصوصا لجر استفاده می‌کنند.

 

کیف پول متاماسک MetaMask

اگر بخواهید با پروژه‌های مبتی بر اتریوم (مانند صرافی‌های غیرمتمرکز یا بازی‌های بلاک چینی) کار کنید، به احتمال زیاد به متامسک نیاز خواهید داشت.

متامسک یکی از کیف پول‌های رسمی و معتبر اتریوم است که به‌صورت افزونه روی مرورگرهای اینترنت (گوگل کروم و فایرفاکس) نصب می‌شود.

علاوه بر ذخیره اتریوم و توکن‌های مبتنی بر آن با متامسک امکان تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp‌ها) و قراردادهای هوشمند هم وجود دارد و بنابراین این نرم‌افزار را می‌توان بیش از یک کیف پول اتریوم دانست.

متامسک قبلاً فقط روی کامپیوترهای شخصی قابل‌ نصب بود، اما اکنون برای تلفن‌های همراه هوشمند هم در دسترس است.

فقط از اتریوم و توکن‌های مبتنی بر آن پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول های نرم افزاری اتریوم

این نوع کیف پول ها نرم افزارهای قابل دانلودی هستند که به سادگی روی کامپیوتر شما نصب می‌شوند.

 

کیف پول Atomic

یکی از برترین راهکارها برای نگهداری اتریوم و توکن‌های آن Atomic Wallet است. این والت نرم‌افزاری علاوه بر نگهداری بیت‌کوین و اتریوم، امکان نگهداری، ارسال و دریافت بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال دیگر را فراهم کرده است.

امکان تبدیل ارزها در درون این کیف پول نیز وجود دارد.

در آینده قرار است قابلیت تبدیل اتریوم به سایر ارزها به روش Atomic Swap فراهم شود.

Atomic Swap یک روش تبدیل ازر به شیوه‌ای کاملا غیرمتمرکز است که بدون واسطه انجام می‌شود، به همین دلیل دارای امنیت و کارایی بالایی خواهد بود.

کلید خصوصی شما توسط Atomic Wallet در دستگاه خودتان رمزنگاری و ذخیره می‌شود و سرور دیگری به کلید خصوصی شما دسترسی ندارد.

این نرم‌افزار را تقریبا روی همه کامپیوترهای دسکتاپ می‌توان نصب کرد. نسخه موبایلی این والت قدرتمند قرار است در آینده انتشار یابد.

 

کیف پول Exodus

امکان ذخیره سازی ساده و نسبتاً امن ارز دیجیتال اتریوم را فراهم می‌کند. این کیف پول ارزهای دیجیتال اتریوم، اتریوم کلاسیک، بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، لایت‌کوین و بیش از ۲۰ کوین و توکن دیگر را پشتیبانی می‌کند.

قابل توجه ترین ویژگی Exodus رابط کاربری آن است که نه تنها بسیار ساده و قابل درک است، بلکه بسیاری از مواقع این کیف پول به علت همین طراحی منحصر به فرد پیشنهاد می‌شود.

این کیف پول ویژگی‌های کاربردی دیگری هم دارد، از جمله انجام مبادلات ارزهای دیجیتال و دسترسی راحت به ذخایر ارزهای دیجیتال در هر زمانی که بخواهید. همچنین از نقطه نظر امنیتی امکان تهیه نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی در این کیف پول وجود دارد.

با این حال این کیف پول نیز به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری امن نیست و همچنین قراردادهای هوشمند را پشتیبانی نمی‌کند. کیف پول Exodus تحت ویندوز، مک و لینوکس قابل اجراست.

 

بهترین کیف پول اتریوم نسخه موبایل

کیف پول Jaxx

یکی دیگر از والت‌های مولتی کارنسی است که قابلیت نصب روی دسکتاپ، موبایل و به عنوان افزونه روی مرورگر کروم را داراست.

Jaxx یک تیم توسعه فعال دارد و در حال حاضر این والت بیش از ۸۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این والت نیز مهمترین ویژگی‌های کیف پول امن را داراست.

 

کیف پول Coinomi

کوینومی یکی از والت‌های موبایلی برای اتریوم و ارزهای دیگر است که محبوبیت زیادی در بین کاربران ارزهای دیجیتال به دست آورده است.

سادگی استفاده، امکان پشتیبان‌گیری، پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال، تبدیل ارزها درون اپلیکیشن از ویژگی‌های این اپلیکیشن موبایل است.

Coinomi به تازگی کیف پول دسکتاپ خود را نیز منتشر کرده و قابلیت نصب آن روی ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد.

و…

 

کیف پول‌های اتریوم چگونه کار می‌کنند؟

برای کارکردن با کیف پول‌های اتریوم نیاز نیست بدانید که آنها چگونه کار می‌کنند، همان‌طور که برای کار کردن با اینترنت نیاز نیست با زیرساخت‌های آن آشنا باشید!

 

از صرافی‌ها به عنوان کیف پول استفاده نکنید!

برخی افراد به دلیل سهل‌انگاری یا تنبلی، اتریوم‌های خریداری شده را از اکسچنج‌ها خارج نمی‌کنند.

فقط در صورتی باید ارز دیجیتال‌تان را در اکسچنج نگه دارید که قصد ترید (معاملات مداوم به قصد کسب سود از نوسانات قیمت) داشته باشید.

همچنین نباید آدرس صرافی را برای دریافت اتریوم استخراج‌ شده قرار دهید زیرا بسیاری از صرافی‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

 

راهکارهایی برای ذخیره سازی مطمئن اتریوم

  • کلیدهای خصوصی خود را در جایی امن نگهداری کنید.
  • از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • تا جایی که امکان دارد از کیف پول‌های آفلاین (سخت افزاری) استفاده کنید.
  • کیف پولی را انتخاب کنید که مناسب خواسته های شما باشد.
  • حتماً از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.

برای اتریوم کیف پول معتبر و امن کم نیست. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین معیارهای انتخاب کیف پول برای شما باید اعتبار و امنیت باشند و سپس به سراغ معیارهای دیگر بروید.

 

 

امیدواریم مطلب بهترین کیف پول های ارز اتریوم برای شما مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x