مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپار

معرفی تالاب لیپار چابهار / تالاب صورتی لیپار

به طور کلی دریاچه صورتی رنگ، پدیده ای است که آن را تنها در 4 نقطه دیگر دنیا می‌توانید ببینید و علت آن وجود باکتری ها و پلانکتون‌ های گیاهی به رنگ توت فرنگی است و شورترین آب‌ های جهان را دارد.

تالاب لیپار چابهار

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی تالاب لیپار چابهار استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپار

تالاب لیپار چابهار

تالاب صورتی لیپار با رنگ صورتی آب هایش چشمان هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این تالاب حیوانات زیادی مانند فلامینگو، کشیم، عقاب، چنگر، باقرقره و طاووسکن زندگی می‌کنند که به جذابیت های لیپار می‌افزایند و افراد زیادی برای تماشای آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.

تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپار

تالاب لیپار کجاست؟

تالاب صورتی لیپار در کیلومتر ۱۵ جاده چابهار به گواتر قرار دارد و دسترسی آن از شهر چابهار بسیار راحت است. بهترین زمان دیدن این تالاب و سفر به آن فصل زمستان و اوایل بهار است.

در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین و شهریور و همچننین مهرماه فعالیت باکتری‌های این تالاب افزایش یافته و رنگ دریاچه به بالاترین درجه خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کوه های مریخی چابهار (کوه های مینیاتوری)

به طور کلی دریاچه صورتی رنگ، پدیده ای است که آن را تنها در ۴ نقطه دیگر دنیا می‌توانید ببینید و علت آن وجود باکتری ها و پلانکتون‌ های گیاهی به رنگ توت فرنگی است و شورترین آب‌ های جهان را دارد.

علت دیگر قرمزی آب، وجود نوعی از تاژکداران در آب است که در برخی از ماه های سال تعدادشان بسیار زیاد می شود. تاژک داران گونه ای از موجودات بسیار ریز هستند که با چشم غیر مسلح امکان دیده شدنشان وجود ندارد.

آب تالاب صورتی چابهار بسیار شور است، آنقدر شور است که مردم محلی آن منطقه نمک آن را می فروشند.

تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپارگردشگرانی که به دیدن تالاب صورتی چابهار رفته اند، از لذت قدم زدن در دشت زیبایی که در مجاورت آن قرار دارد نیز می گویند. مردم محلی به این منطقه دشتار می‌گویند.

رویش گونه ‌های بلوط و گزنه در آب صحنه فوق‌العاده زیبایی خلق کرده که نمونه آن در ایران کمتر دیده می‌شود. علاوه بر آن، در این منطقه پنبه‌ های وحشی می‌روید که مردم منطقه از آن تشک و بالشت تهیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی جنگل حرا چابهار

جزر و مد قرمز در چابهار، از جمله دیدنی‌های سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان است که بازدیدکنندگان را به تعجب وا می‌دارد.

تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپار
تالاب لیپار

تالاب صورتی چابهار

این تالاب بنا به پیشنهاد بومیان محل، کمک اهالی و با بودجه شخصی و حمایت وزارت نیرو با در اختیار گذاشتن دستگاه‌ های کشاورزی در سال ۱۳۶۲ خورشیدی احداث شد.

تالاب صورتی چابهار در اوایل احداث و بارندگی خوبی که در محل آن داشت توانست مدت مدیدی منطقه را سبز و پرندگان مهاجر و غیر بومی را به خود جلب کند.

تالاب لیپار / تالاب صورتی لیپار

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x