مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تریدینگ ویو چیست

تریدینگ ویو چیست و در مورد آن چه می دانید؟

تریدینگ ویو چیست ؟ Tradingview یک نرم افزار معالاتی مبتنی بر وب است که نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیلی را ارایه می دهد. این بستر حرفه ای و رایگان برای تحلیل تکنیکال در بازارهای جهانی مانند فارکس، ارزدیجیتال، بازار سهام و... است.

تریدینگ ویو چیست

تریدینگ ویو یا Tradingview یک نرم افزار معالاتی مبتنی بر وب است که نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیلی را ارایه می دهد.

این بستر حرفه ای و رایگان برای تحلیل تکنیکال در بازارهای جهانی مانند فارکس، ارزدیجیتال، بازار سهام و… است.

شرکت هایی در داخل کشور نیز وجود دارند که با استفاده از بستر تریدینگ ویو و داده های بازار بورس ایران این پلتفرم را برای سهام های بازار ایران فراهم کرده اند.

ابزارهای تحلیلی در تریدینگ بسیار پیشرفته تر از موارد مشابه و سایر پلتفرم های تحلیلی مانند متاتریدر است. نکته مهم در این پلتفرم این است که تقریبا به صورت رایگان ارائه شده است و کاربر با ورود به این سابت می تواند از بیشتر امکانات آن استفاده کنید. حتی می توانید تحلیل سایر تحلیلگران را در آن مشاهده کنید اما برای اینکه بتوانید تحلیل های خودتان را منتشر کنید و با سایر تحلیلگران ارتباط برقرار کنید باید یک حساب کاربری برای خود درست کنید.

تنها در مواردی مانند مشاهده‌ی تایم فریم‌هایی غیر از تایم فریم‌های پیش فرض و استفاده‌ی همزمان بیشتر از سه اندیکاتور/ اسیلاتور یا سِت کردن چندین هشدار به طور همزمان و برخی امکانات دیگر نیاز به استفاده از نسخه‌های Pro و Premium است که مبلغی به صورت ماهیانه دریافت می‌کند.

اگرچه کار با این پلتفرم ساده است اما در ابتدا ممکن است برای تازه‌کاران کمی گیج کننده به نظر برسد.

تریدینگ ویو

بیشتر بخوانید: حمله فیشینگ چیست و استفاده در ارزهای دیجیتال

تریدینگ ویو چیست ؟

وب سایت تریدینگ ویو وضعیت بازارهای سهام را به صورت تخصصی به نمایش در می آورد و به کاربران خود اجازه می دهد که از ابزار تخصصی استفاده کنند تا تحلیل های خوبی داشته باشند.

شما می توانید به راحتی به این سایت مراجعه کنید و از اطلاعاتی که در اختیار شما می گذارد برای تحلیل بهتر خود و بررسی بازارها و حتی خرید و فروش استفاده کنید.

مطمئنا داشتن اطلاعات کاملی در مورد بازار برای داشتن سود بهتر به شما کمک خواهد کرد. شما حتی می توانید تحلیل های خودتان را در این سایت به اشتراک بگذارید و از اطلاعات کاربران مختلف در دنیا استفاده کنید.

برخی از پژوهشگران تریدینگ ویو را به عنوان یک ابزار تخصصی برای تحلیل بازارهای سهامی می‌شناسند. جالب است بدانید که تمام خدماتی که بیان شد تنها با ساختن حساب کاربری به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در این بین برخی از افراد برای دریافت اطلاعات تخصصی‌تر، مبلغ مشخصی را به سایت پرداخت می‌کنند. بسیاری از کاربران با دیدن سایت تریدینگ ویو گمان می‌کنند که قادر به درک اطلاعات ارائه‌شده در نمودارها نخواهند بود، اما این دیدگاه کاملاً اشتباه است.

نمودارهای سایت تریدینگ ویو اطلاعات تخصصی را در ساده‌ترین قالب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد سیستم تریدینگ ویو، نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

تریدینگ ویو

تریدینگ ویو چه کاربردی دارد؟

این پلتفرم معاملاتی با اطلاعات دقیق و کابردی که به شما می دهد به درک بهتر شما کمک می کند. این سایت به صورتی طراحی شده که کار کردن با آن برای افراد مبتدی هم ساده است.

از طرف دیگر اطلاعات آن به قدری تخصصی است که حتی برای سرمایه گذاران حرفه ای هم مناسب است.

ابزارهای تخصصی موجود در تریدینگ ویو این امکان را به کاربران می‌دهند که با استفاده از اطلاعات، نمودارهای دلخواه خود را رسم کنند. در حقیقت شما بدون نیاز به نصب برنامه و با استفاده از مرورگر می‌توانید از خدمات سایت تریدینگ ویو استفاده کنید.

تریدینگ ویو این امکان را به شما می‌دهد تا ایده‌های خود را کشف کنید و در عین حال جامعه‌ی بزرگ سرمایه‌گذاران سراسر جهان نیز شاهد استعداد‌های شما باشند. بنابراین تریدینگ ویو علاوه بر ارائه‌ی خدمات رایگان، به دیده شدن استعدادهای کشف‌نشده‌ی کاربران نیز کمک بسزایی می‌کند.

به‌ اشتراگ‌ گذاشتن ایده‌ها، خرید و فروش را برای شما آسان‌تر می‌کند، زیرا شما در تریدینگ ویو شاهد اقدامات سرمایه‌گذاران بزرگ و مطرح در بازار هستید و این موضوع به خودی خود قابلیت تحلیل شما را تقویت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی در بورس دارد؟

مزایا‌ی تریدینگ ویو

در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که این سایت با ارائه‌ی ابزارهای تخصصی، رقابت در بازارهای بورس را برای شما آسان‌تر می‌کند. زیرا کاربران با استفاده از تحلیل‌ سرمایه‌گذاران بزرگ و مطرح جهان شانس بیشتری برای کسب سود در بازارهای مورد نظر خود خواهند داشت.

بهترین نمودارهای جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمودارها به‌ صورتی طراحی شده‌اند که تمام اطلاعات را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند. کاربران با یک نگاه سطحی می‌توانند از آخرین قیمت‌ها مطلع شوند و با توجه به اطلاعات، وضعیت بازار را پیش‌بینی کنند.

داده‌های موجود در سایت تریدینگ ویو قابل اطمینان هستند، زیرا تمام آمار‌ها قبل از انتشار توسط چندین سازمان تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. کارشناسان سایت نیز برای تحلیل دقیق‌تر بازار از ابزارهای هوشمند و تخصصی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر زبان برنامه‌ریزی «پاین اسکریپت» (Pine Script) که در تریدینگ ویو مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارایی شبکه را تا حد زیادی بالا برده است. پاین اسکریپت یک زبان برنامه‌ریزی بسیار قدرتمند است و در حقیقت همین برنامه تحلیل و اشتراک‌گذاری شاخص‌ها را برای کاربران امکان‌پذیر کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه تریدینگ ویو یادآوری زمان معاملات مهم در بازار‌های بورسی است، بنابراین کاربران با استفاده از این قابلیت هیچ فرصتی را برای کسب سود بیشتر از دست نخواهند داد.

شما با استفاده از این می‌توانید سهام‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. دسترسی کاربران به بزرگ‌ترین شبکه‌ی تحلیل بازارهای سرمایه‌‌گذاری و دریافت حجم زیادی از اطلاعات، قدرت خلاقیت شما را بر‌می‌انگیزد.

علاوه بر این شما به‌ راحتی می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های موجود در سایت تریدینگ ویو نمودارهای مورد نظر خود را رسم کنید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. این نکته را هم در نظر بگیرید که تریدینگ ویو تنها تحلیل و سرمایه‌گذاری را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد و تصمیم نهایی توسط خود شما گرفته خواهد شد.

سایت مستقیماً با بازارهای سهامی در ارتباط است، بنابراین به‌روزترین اطلاعات تنها در این شبکه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و داشتن اطلاعات تخصصی در دست گرفتن بازارهای جهانی را امکان‌پذیر می‌کند.

تریدینگ ویو با ارائه‌ی فیلترهای مختلف دستیابی به اطلاعات مورد نظر کاربران را بسیار ساده کرده است. برای مثال شما به‌ راحتی می‌توانید پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال در ماه گذشته را با دیدن نمودارهای مختلف شناسایی و تحلیل کنید.

معایب این وب سایت

خدمات اولیه‌ی سایت تریدینگ ویو به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما می‌توان گفت که قیمت دریافت خدمات پیشرفته و اختصاصی بیش از حد انتظار در نظر گرفته شده است.

همین موضوع موجب می‌شود که تعدادی از افراد به کلی از کار کردن با سایت تریدینگ ویو دست بکشند. از سوی دیگر عدم ارائه‌ی اطلاعات کافی برای خرید و فروش‌ روزانه در نسخه‌ی اختصاصی یکی از معایب دیگر سایت محسوب می‌شود.

در حقیقت این امکان وجود دارد که کاربران با در نظر گرفتن اطلاعات به‌ روز رسانی نشده به خرید و فروش سهام بپردازند و ضررهای قابل توجهی را متحمل شوند. البته بهتر است که سایت تریدینگ ویو را به عنوان یک ابزار تخصصی برای درک بهتر و شناختن استراتژی‌های بازار بشناسید و بدانید که معاملات شما در این سایت انجام نمی‌شوند.

طبق گزارشات اعلام‌ شده، تعدادی از خدمات و ابزارهای ابتدایی برای تحلیل و رسم نمودار تنها در صورت خرید حساب اختصاصی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ذخیره‌ی نمودار‌ها در این سایت کار آسانی نیست و در اکثر موارد کاربران شک دارند که فرایند ذخیره‌سازی با موفقیت به اتمام رسیده است یا خیر.

بسیاری از کاربران نیز به ضعف سیستم مدیریت خبرگزاری تریدینگ ویو اشاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فیلتر نویسی در بورس چیست؟

تریدینگ ویو

سخن پایانی

تریدینگ‌ویو فراتر از یک سایت ساده است. در واقع این سایت می‌تواند تمامی نیازهای شما در بازارهای مالی را برآورده سازد؛ از اجماع نظر تحلیل‌گران تا اطلاعات فنی و پوشش اخبار و تقویم اقتصادی در بازارهای مختلف. تحلیل نمودارهای مختلف و اشتراک‌گذاری آن با دیگران. امکان وصل شدن به اکانت تریدینگ در بروکرهای طرف قرار داد. امکان ایجادحساب دمو برای کسب تجربه عملی در بازارهای مالی آن هم بدون ریسک و همچنین امکان کدنویسی و پشتیبانی کامل از معاملات الگوریتمی.

این‌که تمامی مجموعه فوق را در قالب یک سایت و به‌صورت یکجا داشته باشیم، شاید آرزوی هر فعالی در بازارهای مالی باشد که این سایت آن آرزو را برآورده ساخته است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x