مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب تو نمی توانی روزم را خراب کنی

معرفی کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی» نوشته آلن کلاین

قبل از شروع کاوش برای پیدا کردن راه هایی جهت انجام این کار، بهتر است نگاهی به مطالب کتاب بیندازی و ببینی چطور به بهترین وجه می توانی از آن استفاده کنی. کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی» شامل پنجاه و دو موضوع یا زنگ بیدار باش است تا با در اختیار گرفتن دوباره قدرت خودت کیفیت زندگی ات را بالا ببری.

معرفی کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی»

درباره نویسنده

آلن کلاین Allen Klein که با تلفظ الن کلین هم نام او خوانده می‌شود، کارشناس ارشد CSP یکی از سخنرانان حرفه‌ای و مطرح انگیزشی در آمریکا است که با کتاب‌های پر فروش و سخنرانی‌هایش به میلیون‌ها نفر نشان می‌دهد که چطور با نیروی طنز می‌توان بر مشکلات و مصائب روزمره پیروز شد.

او به مردم جهان می‌گوید که می‌توان با نگاهی متفاوت با همه چیز از ترافیک گرفته تا مصیبت‌ها کنار بیایند. آلن کلاین که با عنوان جالب شوخ‌ درمان شهرت دارد، در سال ۲۰۰۹ جایزه Lifetime Achievement را برای به کارگیری طنز در درمان‌ دریافت کرد.

کلاین بعد از درگذشت همسرش در اثر سرطان کبد در ۳۴ سالگی، سعی کرد تا نگاه خود را به زندگی تغییر دهد. او دید که طنز  چطور به همسرش و اطرافیان کمک می‌کند و امید می‌دهد.

کلاین ۲۶ کتاب نوشته است که بیش‌تر آن‌ها در هشت زبان مختلف انگلیسی، اسپانیایی، دانمارکی، ژاپنی، کره ای، چینی، مجارستانی و ترکی با بیش از ۵۰۰۰۰۰ نسخه در سراسر جهان منتشر شده اند.

بسیاری از کشورها و شرکت‌های مطرح جهانی، بانک‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها از طرح‌های آلن کلاین که در حوزه موفقیت و درمان با طنز است، استفاده می‌کنند. او با استفاده از جادوی طنز و شوخی می‌گوید که همه‌ چیز ممکن است اگر ما بخواهیم.

کلاین علاوه بر نگارش کتاب‌های متعدد به عنوان سخنران انگیزشی در TED سخنرانی کرده است که ویدیوهای او جزو ویدیوهای پر مخاطب در جهان است.

درباره کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی»

خبر خوش این است که با به کار گیری روش های علمی این کتاب می توانی در هیاهوی زندگی آرامش و خونسردی خودت را حفظ کنی و با اعتماد به نفس کامل طوری اختیار زندگی ات را در دست بگیری که اجازه ندهی کسی یا چیزی روزت را خراب کند.

این کتاب مانند یک باتری است که دارد ضعیف می شود.

این کتاب زنگ هشداری است که به تو خاطرنشان می کند هر موقع ناراحت و دمغ هستی باید حال و هوای خودت را تغییر دهی.

حکم یادآوری را دارد که به تو می گوید حق انتخاب داری.

تو می توانی خودت را به کری بزنی تا صدای لذت و خوشی زندگی را نشنوی، یا اینکه می توانی با عوض کردن باتری زندگی ات، اوضاع و احوالت را تغییر دهی.

قبل از شروع کاوش برای پیدا کردن راه هایی جهت انجام این کار، بهتر است نگاهی به مطالب کتاب بیندازی و ببینی چطور به بهترین وجه می توانی از آن استفاده کنی.

کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی» شامل پنجاه و دو موضوع یا زنگ بیدار باش است تا با در اختیار گرفتن دوباره قدرت خودت کیفیت زندگی ات را بالا ببری.

 

برشی از کتاب

همه‌ی ما حس شوخ طبعی داریم. گاهی این شوخ طبعی از طرف جامعه یا به واسطه‌ی طرز تربیت ما در ایام کودکی سرکوب می‌شود. ولی همه‌ی ما با حس شوخ طبعی به دنیا می‌آییم. این یکی از ابزارهایی است که برای بقای بشر به او اهدا شده است. هیچ حیوانی از این توانایی منحصر به فرد بهره مند نیست که موضوعی خنده دار پیدا کند و به آن بخندد.

مسئله این است که بسیاری از ما فراموش می‌کنیم از این نعمت الهی استفاده کنیم. وقتی عرصه به ما تنگ می‌شود و با تغییرات، چالش ها، سرخوردگی‌ها، رنجش‌ها، دلخوری‌ها و مسائلی مواجه می‌شویم که موجب خراب شدن روزمان می‌شود، فراموش می‌کنیم که شوخ طبعی کمکمان می‌کند مشکلات را به طریقی دیگر ببینیم. پس به جای اینکه بگذاری ناراحتی ها از تو سلب قدرت کند، چشمان خود را به روی شوخ طبعی باز کن و دنبال موضوعاتی خنده دار در اطرافت بگرد.

پیدا کردن موضوعی برای خندیدن به آن، مخصوصا در وضعیتی سخت، مثل این است عینکی به چشم بزنی که با آن دنیا را متفاوت ببینی. لنزهای سبز همه چیز را سبزتر نشان می‌دهد. لنزهای زرد همه چیز را درخشان تر می کند. لنز صورتی به همه چیز ته رنگ صورتی می دهد.

شوخ طبعی هم حکم لنز را دارد. نمونه‌اش از استوارت براون نویسنده است که در کتاب بازی در مورد تجربه‌اش در صفی طولانی و ناراحت کننده نوشته است؛ تجربه ای که چه بسا می توانست روز هر کسی را خراب کند.

 

امیدواریم از خواندن کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی» اثر آلن کلاین لذت ببرید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x