مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
روغن بادام

خواص روغن بادام شاه کلید درمان طب سنتی

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ ‌های مختلف رواج داشته است.

خواص روغن بادام تلخ و شیرین شاه کلید طب سنتی

روغن بادام

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشور ها و فرهنگ ‌های مختلف رواج داشته است.

این روغن بی نظیر سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد.

 

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از بادام ‌های با طعم تلخ به دست می‌ آید که حاوی آمیگدالین است، در این ماده اسید هیدروسیانیک سمی وجود دارد که مصرف خوراکی آن برای بدن مضر و حتی مرگ آور است.

از روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌ شود.

روغن بادام شیرین

اما نوع شیرین آن منحصرا از بادام خوراکی به دست می‌ آید و می ‌توانید از آن برای درمان حساسیت‌ های پوستی حتی در نوزادان استفاده کنید، این روغن بهترین کرم برای ماساژ بدن نوزاد پس از استحمام است و به طور کامل جذب بدن نوزاد می‌شود و به این ترتیب از بروز خشکی و حتی اگزمای پوستی در نوزاد جلوگیری می‌ کند.

خواص روغن بادام

بسیاری از شرکت‌ های دارویی و سازنده محصولات آرایشی از بادام در ترکیب محصولات خود استفاده می‌ کنند، شما می‌ توانید تنها با خرید روغن بادام شیرین از تمامی مزایای درمانی آن و به ویژه خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در روغن بادام استفاده کنید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

ویتامین E موجود در این روغن می‌ تواند پوست را از آسیب اشعه UV خورشید مصون نگه دارد و نیز از ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اثر استرس و بالا رفتن سن بکاهد.

از جمله دیگر خواص آن پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به راحتی به لایه ‌های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی ‌ها و مواد التهاب‌ زا را از بین می‌برد.

افرادی که دارای جوش‌ های سرسیاه یا آکنه‌ های پوستی هستند می‌ توانند از آن به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست استفاده کنند.

روغن بادام

روغن بادام و زیبایی

برای پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست و حتی نزدیک چشم نیز می‌ توانید از این روغن بی نظیر استفاده کنید، برای این کار مقداری پنبه را به آن آغشته کرده و مواد آرایشی روی پوست را به آرامی با آن پاک کنید و پس از دو دقیقه صورت را آبکشی کنید.

برای کم کردن حلقه‌های تیره و سیاه زیر چشم نیز می‌ توانید از این روغن استفاده کنید.

برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌ توانید از روغن بادام کمک بگیرید، در اثر این بیماری پوست دچار خارش، سوزش و قرمزی می ‌شود، اما می ‌توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به این روغن التهاب آن را کم کنید.

نکته مهم

معرفی تمامی گیاهان دارویی و مشتقات آن ها صرفا جهت بالا بردن دانش عمومی جامعه است و توصیه برای مصرف نیست. برای بهره مندی درست از خواص دارویی گیاهان حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای سلامت خود جانب اعتدال را در مصرف تمامی مواد غذایی و گیاهی رعایت نمایید.

 

با تشکر از دکتر مرتضی مجاهدی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x