مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
انگور

انگور میوه خوشمزه با خواص زیاد / خواص شیره و روغن هسته انگور

انگور دارای طبیعتی گرم و تر است و ارزش غذایی بالایی در بین میوه ها دارد و برای دفع سودا از بدن مفید است و همچنین سرشار از ویتامین های گروه B ویتامین های E, K, C کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و... است.

خواص و مضرات و شیره و روغن هسته انگور

انگور دارای طبیعتی گرم و تر است و ارزش غذایی بالایی در بین میوه ها دارد و برای دفع سودا از بدن مفید است و همچنین سرشار از ویتامین های گروه B ویتامین های E, K, C کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و… است.

 

خواص و مضرات انگور

بسیار مقوی و مغذی، متعادل کننده اخلاط بدن، تصفیه کننده خون، ملین، محرک نیروی جنسی، چاق کننده، رطوبت زا، شادی آفرین و ضد افسردگی، درمان کننده نقرس، کمک به هضم غذا و مفید برای پوست و مو است. توصیه شده پس از خوردن انگور آب سرد ننوشید.

مصرف زیاد این میوه برای برخی افراد نظیر مبتلایان به دیابت، نخ و رفلاکس، ترشحات زیاد بینی یا پشت حلق، آبریزش دهان و … مناسب نیست.

مصلحات انگور عبارتند از: سکنجبین، تخم کرفس و غذاهای ترش.

 

شیره انگور

مزاج گرم و تر دارد. انرژی بوده و تولید خون صالح می کند. ضد التهاب و نرم کننده حلق، کمک کننده در رفع صرع، کهیر، سرفه های مزمن، تپش قلب، ضعف احشاء، یرقان، بیماری های طحال، افسردگی و خشم، بازکننده مجاری کبد و ادرار آور نیز است.

شیره انگور مقوی عمومی بدن، مناسب برای سرد مزاجان و باز گرداننده قوای افراد ضعیف و بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذرانند، است.

شیره انگور کاربلد در رفع کک و مک، جلوگیری از افتادگی پوست و رفع چین و چروک، شیر افزا و قوت دهنده شیر مادر، پاک کننده روده و معده، آرام بخش و ضد افسردگی، ضد نفخ، اشتها آور و… نیز است.

البته توصیه می شود صاحبان مزاج گرم، افراد چاق و کم تحرک و مبتلایان به دیابت در مصرف شیره انگور احتیاط کرده و گرم مزاج ها آن را با مصلحاتش یعنی میوه های تازه با طبع سرد و تم ریحان میل کنند.

خواص و مضرات و شیره و روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور

سفت کننده و مرطوب کننده پوست، رفع سیاهی دور چشم، ضد پیری و… است.

یکی از روغن های خوراکی قدیمی با خواص دارویی فراوان است که این روزها بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

این روغن طبیعت سرد و خشک داشته و به دلیل داشتن اسید لینولئیک، تاثیر نرم کنندگی خوبی بر پوست و مو دارد و بازسازی و ترمیم پوست را موجب می شود.

از جمله خواص دیگر روغن هسته انگور می توان به: آنتی اکسیدان و ضد سرطان (ریه، روده، پروستات و معده)، ضد التهاب و مسکن دردهای مفصلی، کاهنده قند، چربی و فشار خون، بهبود دهنده جریان خون، حافظ قلب، ضد آلرژی و آسم، تقویت استخوان و دندان ها و … اشاره کرد.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x