مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
گوشت بوقلمون

خواص گوشت بوقلمون و گوشت شترمرغ و گوشت بلدرچین

گوشت بوقلمون، گوشتی کم چرب و کاهنده کلسترول بد خون بوده و طبعی گرم تر دارد. این گوشت پرخاصیت می‌تواند خوراکی مناسب برای زنان باردار، کودکان، سالخوردگان، ورزشکاران، مبتلایان به بیماری ام اس و سرد مزاجان باشد.

خواص گوشت بوقلمون و گوشت شترمرغ و گوشت بلدرچین

خواص گوشت بوقلمون

گوشتی کم چرب و کاهنده کلسترول بد خون بوده و طبعی گرم و تر دارد. گوشت بوقلمون غنی از پروتئین ویتامین های گروه B، ویتامین، امگا ۳، فسفر، آهن، پتاسیم و … است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند.

گوشت بوقلمون ارگانیک دارای خواص بی‌نظیری است، از جمله: کمک به رشد و ترمیم بافت های آسیب دیده، بهبود دهنده خواب، آرام بخش و نشاط آور، ضد کم خونی، سرطان و …

این گوشت پرخاصیت می‌تواند خوراکی مناسب برای زنان باردار، کودکان، سالخوردگان، ورزشکاران، مبتلایان به بیماری ام اس و سرد مزاجان باشد.

گوشت بوقلمون

در حالی که توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری نقرس و سنگ کلیه در مصرف آن احتیاط کنند.

مصلحات این گوشت گشنیز و سماق هستند که بهبود دهنده خواص و مزاج آن است.

بیشتر بخوانید: بررسی خواص گوشت گوسفند و گوساله

خواص گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ طبعی گرم و خشک دارد و غذایی مناسب برای سرد مزاجان است و در درمان بیماری های حاصل از سردی مثل درد مفاصل، عرق النسا یا درد سیاتیک، سردی رحم، مشکلات عصبی و … موثر است.

گوشت این بزرگترین پرنده جهان دیر هضم بوده و مصرف زیاد آن برای صاحبان معده های ضعیف مناسب نیست.

به علاوه گوشت شترمرغ سرشار از آهن، پروتئین، ویتامین های گروه B، فسفر، روی، سلنیوم و … است و نسبت به گوشت های دیگر مثل بوقلمون، مرغ، گاو و گوسفند کالری کمتر و آهن بیشتری دارد.

گوشت شتر مرغ

از دیگر خواص گوشت شترمرغ می‌توان به رافع بلغم و تحلیل برنده باد، خون ساز، برطرف کننده فلج و لرزش اندام ها، تقویت کننده حافظه و ضد آلزایمر، ضد سرطان (ریه و کلون)، افزایش دهنده قدرت باروری، مفید برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، چربی خون، فشار خون بالا، افراد چاق و … اشاره کرد. توصیه می‌شود افراد گرم مزاج، در مصرف این گوشت احتیاط کرده و آن را با مصلحاتش یعنی سرکه، رب انار و روغن میل کنند.

بیشتر بخوانید: روغن سیاه دانه و بررسی خواص و عوارض آن

خواص گوشت بلدرچین

طبعی گرم و خشک دارد و بسیار مغذی و البته چاق کننده است.

گوشت این پرنده حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین A و E، فسفر، کلسیم، مس، آهن، سلنیوم و پروتئین بوده و نرم کننده و مقوی پوست است.

گوشت این پرنده خواصی چون: ادرار آور (کمک به بهبود سنگ کلیه و مثانه)، تقویت کننده قوای جنسی بخصوص در زنان، مسکن درد مفاصل حاصل از سردی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، کاهنده فشار خون، بهبود ضعف اعصاب و بی خوابی را نیز در خود دارد.

گوشت بلدرچین

مصلحات گوشت بلدرچین روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن زیتون بوده و توصیه می شود افراد گرم مزاج مصرف آن را با چاشنی های ترش مثل رب انار ترش و … همراه کنند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در خوردن گوشت این پرنده کوچک ممکن است سبب بروز سر درد، افت فشار خون، مشکلات کلیوی (سنگ سازی)، افزایش کلسترول و چربی خون گردد.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x