مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پل زندگی ات را خودت بساز (مجموعه داستان های شیوانا)

پل زندگی ات را خودت بساز (مجموعه داستان های شیوانا)

پل زندگی ات را خودت بساز؛ مجموعه داستان های شیوانا ... بهترین و امن ترین راه، برای گذر از جریان های مواج زندگی، این است که خودت راه ها را بشناسی و با تجربه هایت مطمئن ترین راه را انتخاب کنی تا دچار سردرگمی و سرگردانی نشوی.

شیوانا، پل زندگی ات را خودت بساز

اهالی دهکده شیوانا، همانند روزهای گذشته مشغول انجام کارهای روزمره شان بودند و شاگردان مدرسه با انرژی خاصی که داشتند، استاد را به وجد می آوردند که برایشان از عاشقانه ها و عارفانه ها سخن بگوید و گوش جانشان را با دانسته هایش بنوازد.

لحظاتی از شروع کلاس نگذشته بود که پسری سراسیمه و نفس زنان وارد کلاس شد. نزد شیوانا رفت و مودبانه سلام کرد.

شیوانا جواب سلام پسر را با مهربانی داد و او را به آرامش دعوت کرد و پسر در حالی که آرام و قرار نداشت گفت: استاد بزرگوار! مدت هاست که ذهنم درگیر است! کمک کنید تا به آرامش برسم. به من بگویید چگونه می توانم تغییری در سرنوشتم ایجاد کنم که مانند والدینم دچار فقر و تقدیری تلخ نشوم؟

شیوانا نگاهی به چشمان خسته و تن رنجور پسر انداخت و گفت: امروز را استراحت کن تا آرام بگیری، فردا بهترین راه را به تو خواهم گفت که به نتیجه دلخواهت برسی!

پسر جوان کمی آرام شد و تا پایان کلاس در کنار شاگردان شیوانا نشست. کلاس درس که تمام شد به گوشه ای رفت تا کمی استراحت کند و فردا صبح به نزد شیوانا بیاید.

صبح که شد پسر بی صبرانه به سوی استاد شتافت درحالی که شیوانا از قبل شاگردانش را برای رفتن به سمت رودخانه بزرگ دهکده آماده کرده بود تا پاسخ پسر جوان را به صورت عملی و عینی بدهد. او را نیز همراه خود برد.

به رودخانه که رسیدند شیوانا خطاب به همه گفت: از این رودخانه عبور کنید و از آن سوی رودخانه، تکه ای کوچک از سنگ سیاه کنار صخره برایم بیاورید!

شاگردان شیوانا برای رسیدن به آن طرف رودخانه، هرکدام راهی متفاوت انتخاب کردند.

پسر جوان که این روش را روشی نامناسب می دید، به شیوانا گفت: خب اگر برای رسیدن به آن طرف رودخانه پلی ساخته شود، همه می توانند به آسانی از آن پل عبور کنند!

شیوانا تبسمی کرد و گفت: نکته همین جا است که هر کسی باید خودش پل بسازد و از آن عبور کند. پسرم تو نیز باید یاد بگیری برای عبور از رودخانه های خروشان زندگی ات، از پلی عبور کنی که خودت آن را ساخته ای! بهترین و امن ترین راه، برای گذر از جریان های مواج زندگی، این است که خودت راه ها را بشناسی و با تجربه هایت مطمئن ترین راه را انتخاب کنی تا دچار سردرگمی و سرگردانی نشوی.

پسر جوان حرف های شیوانا را پذیرفت و با خاطری آسوده خداحافظی کرد و رفت تا برای عبور از رودخانه های خروشان زندگی اش، پلی امن بسازد و با انتخاب بهترین گزینه ها بتواند به سلامت از ناملایمات زندگی بگذرد و در کمال آرامش به سرنوشتی ایده آل دست یابد.

 

پایدار بمانید تا داستانی دیگر از شیوانا …

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x