مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه شهید مهدی شرع پسند

شهید مهدی شرع پسند در سال 1333 در محله کارخانه قند کرج به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد و پس از آن شور انقلابی را که از کودکی در خود پرورش داده بود هدایت نموده، فعالیت هایش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشکینی ادامه داد.

همراهان ارجمند مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب با زندگینامه شهید مهدی شرع پسند در خدمتتان هستیم.

زندگینامه شهید مهدی شرع پسند

زندگینامه شهید مهدی شرع پسند

شهید مهدی شرع پسند در سال ۱۳۳۳ در محله کارخانه قند کرج به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد و پس از آن شور انقلابی را که از کودکی در خود پرورش داده بود هدایت نموده، فعالیت هایش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشکینی ادامه داد.

او اعلامیه‌های آیات عظام را به کرج آورده، تکثیر می‌کرد و این امر باعث شده بود که بارها دستگیر و راهی زندانش نمایند.

با پیروزی انقلاب تلاش و امید مهدی شرع پسند دو چندان گشت، به طوری که بعد از مدتی فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی وارد سپاه پاسداران شد و هم زمان مسئولیت بسیج کرج را نیز به عهده گرفت.

پس از حمله ناجوانمردان بعثی به خاک میهنمان، شهید مهدی شرع پسند ماندن را جایز ندانست و خود را آماده پذیرش مسئولیت های بزرگتر و سخت تر نموده، راهی جبهه‌ های غرب شد. در غرب فرماندهی گروهی از دلاور مردان کرج را بر عهده داشت و توانست به یاری دوستانش سنندج را از لوث ضدانقلاب پاک سازی نماید.

فرماندهی گردان و مسئولیت عملیات تیپ المهدی (عجل الله فرجه)، فرماندهی تیپ سلمان فارسی (از لشگر ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله) و سرپرستی عملیات تیپ نبی‌اکرم (صلی الله علیه و آله).

در این مدت بارها مجروح شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به میدان مبارزه بازگشت. اطرافیانش با هر درجه و سمتی او را فرماندهی خوش خلق، شجاع، مهربان و متواضع یافتند و به حق شهادت تنها پاداش این مردان خداست.

شهید مهدی شرع پسند در عملیات والفجر ۵ روز سی‌ام بهمن ماه سال ۱۳۶۲ بود که روحش زائر حریم الهی گردید.

فرازی از دفتر خاطرات شهید مهدی شرع پسند

اردیبهشت ۱۳۶۱:

پریشب در نزدیک ترین نقطه ای که امکان داشت منتظر بودیم تا ساعت حمله فرا رسد. ماه در آسمان می‌درخشید به خداوندی خدا ماه در قبال درخشش چشمان یاران ۱۸ تا ۱۶ ساله امام حسین (علیه السلام) که نماز می خواندند بسیار تیره و تار بود.

گوش می‌کردی و زمزمه مناجاتشان انسان را زنده می‌کرد. با یکدیگر خداحافظی می‌کردند. چند نفرشان هم با من خداحافظی کردند. امیدوارم شفیع من باشند در روزی که هیچ شفیعی نیست الا باذن الله.

برادر ۱۷ ساله معصومی را بوسیدم و یکی دیگر با اشاره به نفر بغلی خودش گفت این برادر می گوید مرا نمی‌بوسی با همه قساوت قلب دلم آتش گرفت راستی که لیله القدر بود.

فرازهایی از وصیت نامه شهید مهدی شرع پسند 

گاهی انسان تعجب می کند که خداوند چگونه شیطان را با همه مکر و فریبش و وسوسه هایش که در انسان می کند، دشمن آشکار می نامد، اما حق این است که شیطان وقتی آشکار است که پرده های توصیه کاری و مصالحه با نفس و تمکین در برابر خواهش ها کنار زده شوند و چشمان انسان باز و بینا گردد تا دام های صد رنگ شیطان را دیده و از آن ها بر حذر باشد. چقدر خوب است که هر کس حساب خود را روز به روز و گاه بگاه برسد و اعمال خود را با میزان اسلام بسنجد. «کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا»

امیدواریم از مطالعه زندگینامه شهید مهدی شرع پسند لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x