مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
زندگینامه کارلو کلودی نویسنده پینوکیو

زندگینامه کارلو کلودی نویسنده مشهور ایتالیایی و خالق پینوکیو

دون شک کمتر کسی پیدا می شود که نام شخصیت پینوکیو را نشنیده باشد. در این مطلب می خواهیم با زندگینامه کارلو کلودی خالق شخصیت پینوکیو آشنا شویم.

بدون شک کمتر کسی پیدا می شود که نام شخصیت پینوکیو را نشنیده باشد. در این مطلب می خواهیم با زندگینامه کارلو کلودی خالق شخصیت پینوکیو آشنا شویم.

 

کارلو کلودی

زندگینامه کارلو کلودی نویسنده پینوکیو

کارلو کلودی نویسنده‌ مشهور داستان پینوکیو در سال ۱۸۲۶ میلادی در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. کارلو کلودی از جمله مهمترین نویسندگان ایتالیایی است و بخش‌ هایی از کتاب‌ های وی در کتب درسی مدارس ایتالیا آمده‌ اند. او در سال ۱۸۵۶ نام خود را به اسم مستعار کارلو کلودی تغییر داد. کلودی در واقع نام روستای محل تولد مادرش بود که وی بیشتر دوران کودکی‌ اش را در آن جا گذرانده بود.

کارلو کلودی درجوانی وارد مدرسه علوم دینی شد و با این که به سیاست علاقه‌ بیشتری داشت، تا سن ۱۷ سالگی در آنجا ماند.
او در ابتدا بیشتر به عنوان روزنامه نگار، منتقد و نویسنده کتاب‌ های آموزشی شناخته می‌ شد، اما موفقیت کتابی که او به قصد سرگرم ساختن نوشت یعنی ماجرای پینوکیو به حدی بود که وی هم اکنون جزو بزرگترین نویسندگان آثار ادبی کودکان محسوب می‌ شود. ارزش ادبی داستان پینوکیو اینک پس از گذشت سال‌ ها به طور کامل شناخته شده‌ است.

leavventuredipinocchiobanner

کارلو کلودی در سن ۲۰ سالگی با نوشتن مقاله‌ ای برای یک انتشارات پر قدرت وارد حیطه نویسندگی شد. سپس در ۲۲ سالگی در کشاکش درگیری‌ های ایتالیا به یک روزنامه نگار بدل شد و فعالیت‌ هایش را با نوشتن مقالات انتقادی برای نشریه میوزیکال ایتالی، یکی از مهم ترین نشریات آن زمان ایتالیا دنبال کرد. کارلو کلودی پس از چند سال همکاری با نشریات گوناگون و کسب شهرت خود به انتشار نشریه اقدام کرد.
کارلو کلودی در طول دهه ۱۸۵۰ نیز به عنوان یک نویسنده و نمایشنامه نویس به کار ادامه داد و در این زمینه‌ ها به موفقیت‌ های چشم گیری دست یافت.
کارلو کلودی در سال ۱۸۶۱ روزنامه نگاری را رها کرد و تا سال ۱۸۷۰ به عنوان بازرس مطبوعاتی و ویراستار به کار ادامه داد. پس از آن خیلی زود جذب ادبیات کودکان شد و به ترجمه قصه شاه پریان چالز پرو نویسنده فرانسوی به زبان ایتالیایی پرداخت.

کارلو نقش مهمی هم در سیستم آموزشی ایتالیا ایفا کرد. او یک مجموعه کتاب آموزشی برای مدارس طراحی کرد. در این کتاب‌ ها آموزش با داستان گویی همراه بود. آثاری چون جانی، تاینی، کتاب حساب جانی، کتاب دستور زبان جانی، سفر جانی به ایتالیا و فانوس جادویی جانی از جمله این آثار بودند.

Pinocchio

او در سال ۱۸۸۱ پایه یکی از اولین مجلات ایتالیایی مخصوص کودکان را پی‌ ریزی کرد. بدین ترتیب «چیلدرن مگزین» انتشار یافت و از همان شماره‌ های نخستین ماجراهای پینوکیو که در آن زمان داستان یک عروسک نامیده می‌ شد، در آن چاپ شد. داستان‌ های دیگری مثل میمون گوپلوی گلی هم در این نشریه انتشار می‌ یافت که از حال و هوایی طنز برخوردار بودند. این داستان‌ ها بعدتر در سال ۱۸۸۷ در کتاب داستان‌ های شادمانه جمع آوری و چاپ شدند.
کارلو در ۲۶ اکتبر سال ۱۸۹۰ در فلورانس ایتالیا در گذشت و نوشته‌ هایش در حجمی بسیار زیاد به وسیله خانواده اش به کتاب خانه مرکزی فلورانس اهدا گشت که هم اکنون در همان جا قرار دارد.

امیدواریم از مطالعه زندگینامه کارلو کلودی لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x