مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف / در این مطلب فرهنگ و آداب متفاوت و در بعضی مواقع عجیب برخی از مناطق دنیا را برای شما آورده ایم.

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

_در ژاپن چاپستیک‌ها را به هم نچسبانید

چاپستیک نوعی وسیلهٔ رایج برای خوردن غذا در آسیای شرقی است. این وسیله از دو میله باریک و سبک هم اندازه تشکیل شده‌ است و در بین مردم این ناحیه، به عنوان جایگزینی سنتی برای قاشق، چنگال و کارد به کار می‌رود.

در ژاپن هرگز چاپستیک‌ها را به شکل عمودی در کاسه برنج نگذارید، این کار برای ژاپنی‌ها یک تابوی بزرگ است، چون آن‌ها را یاد مراسم خاکسپاری می‌اندازد که کاسه‌های برنج را با دو چاپستیک عمودی که در داخل آن می‌آورند.

_در ایتالیا صورتحساب خود را درخواست کنید

اگر در ایتالیا برای شام بیرون رفتید، به بهترین نحو رفتار کنید؛ چون غذا خوردن در ایتالیا امر رسمی‌تری نسبت به آمریکا است. تفاوت‌ دیگر این است که تا وقتی خودتان نخواهید پیشخدمت صورتحساب را برایتان نمی‌آورد، بنابراین هروقت خودتان آماده پرداخت بودید، از آن‌ها بخواهید صورتحساب برایتان بیاورند.

_در یونان بشقابتان را تمیز کنید

در یونان باقی ماندن غذا در بشقاب توهین به میزبان به حساب می‌آید، چون اشاره به این دارد که غذا خوب نبود و آن را دوست نداشتید. اگر نگران چاقی هستید یا غذایی را دوست ندارید، مقدار کمی بردارید و همه آن را بخورید. اگر بیشتر خواستید، دوباره بردارید و با این کار میزبان را هم خوشحال کنید.

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

_در کنیا به جای سلام کردن تف کنید!

قبیله ماسای در کنیا، برای سلام کردن به یکدیگر تف می‌کنند. در فرهنگ آن‌ها تُف کردن هدیه و خوشامد به حساب می‌آید.

_در فیجی مراقب تعریف‌ها باشید

فرهنگ فیجی احترام زیادی برای رسم «دارایی مشترک» قائل است. این یعنی اگر کسی از شما چیزی بخواهد، ادب حکم می‌کند که آن را به او بدهید. به این ترتیب، باید مراقب تعریف کردن از دارایی‌های آن‌ها باشید، چون فکر می‌کنند وظیفه دارند آن را به شما بدهند.

_در تایلند به جای دست دادن، دست‌هایتان را روی هم بگذارید

در تایلند به جای اینکه با کسی دست بدهید، کف دستانتان را مقابل قفسه سینه روی هم قرار دهید. به این کار «وای» می‌گویند و سلام و خوشامد مرسوم آن هاست که نشان دهنده احترام است.

فرهنگ و آداب کشورهای مختلف

_در انگلستان صف را رعایت کنید

«صف» در آداب معاشرت انگلستان جایگاه خاصی دارد. آن‌ها برای صبر و شکیبایی ارزش زیادی قائل هستند و کسانی که صف را رعایت نمی‌کنند، وحشی می‌دانند. انگلیسی‌ها غر زدن در صف را نشانه ضعف شخصیتی و تحمل انتظار با خوشرویی را نشانه شخصیت اخلاقی قوی می‌دانند.

_در روسیه دسته گل آفتابگردان انتخاب نکنید

دادن گل زرد در روسیه نشان دهنده تنفر و توهین آمیز است. همچنین گل زرد را گل مراسم خاکسپاری می‌دانند. آن‌ها فقط به تعداد فرد گل می‌دهند و هرگز تعداد گل‌های یک دسته گل زوج نیست.

_در هند انگشتانتان را بخورید

غذای هندی را معمولا طوری درست می‌کنند که به راحتی بتوان آن را با دست خورد. از دو انگشت و نان برای خوردن غذا‌های مایع استفاده کنید. مراقب باشید از دست راستتان استفاده کنید، چون دست چپ را ناپاک و خوردن با دست چپ را بی احترامی می‌دانند.

_در چین هرگز چاقو هدیه ندهید

هدیه دادن یک رسم مهم در چین است، اما هنگام انتخاب هدیه مطمئن شوید که ابزار برش انتخاب نکرده اید. هرگز چاقو، قیچی یا هر ابزار برنده دیگر هدیه ندهید، چون نشانه پایان رابطه شماست.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x