مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
لوریج چیست

لوریج (Leverage) چیست و چه کاربردی در فارکس دارد؟

یکی از جذاب ترین ویژگی بازار فارکس وجود اهرم یا لوریج است. اهرم فارکس راهی است برای اینکه یک معامله گر بتواند با حجم های بزرگتر از سرمایه خود معامله کند....

لوریج (Leverage) چیست

یکی از جذاب ترین ویژگی بازار فارکس وجود اهرم یا لوریج است. اهرم فارکس راهی است برای اینکه یک معامله گر بتواند با حجم های بزرگتر از سرمایه خود معامله کند.

 

لوریج (Leverage) در فارکس

لوریج (Leverage) در انگلیسی به معنی اهرم است. در بروکرها زمانی که معامله گر بتواند بیشتر از حساب خود معامله کند از این اصطلاح استفاده می کنند.

زمانی که لوریج حساب معاملاتی شما بر روی ۱:۱۰۰ (یک به صد) باشد شما می توانید با موجودی حساب ۱ دلار وارد یک معامله ۱۰۰ دلاری شوید. در واقع می توان گفت با ضریب ۱:۱۰۰ قدرت معامله حساب شما ۱۰۰ برابر می شود. بروکرهای مختلف مقادیر متفاوتی از لوریج را ارائه می دهند.

 

اهرم فارکس

لوریج یک امکان مثبت برای معامله گران است که می تواند به آن ها کمک کند تا چند برابر سرمایه خود سود کنند. البته در کنار این روی مثبت آن باید جنبه منفی آن را نیز در نظر بگیرید و ممکن است ضرر کنید.

اگر پیش بینی ها و تحلیل شما درست نباشد ممکن است شما تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

forex leverage 1
اهرم لوریج در فارکس چیست؟

 

مثال از عملکرد ضریب اهرمی

در نظر بگیرید شما می خواهید یک معامله ۱۰۰۰ دلاری انجام دهید. در این وضعیت اگر لوریج شما ۱:۱۰۰۰ باشد تنها موجودی ۱ دلار نیاز است. اگر لوریج شما ۱:۱۰۰ باشد تنها ۱۰ دلار موجودی نیاز دارید و اگر ۱:۵۰۰ باشد تنها ۲ دلار موجودی در حساب خود باید داشته باشید. در واقع شما باید توجه به موجودی حساب خود و مقدار ضریب اهرمی حساب معاملاتی محاسبه کنید تا چه حجمی می توانید وارد معاملات شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ویژگی های بازار فارکس (بازار معاملات ارزی)

نحوه محسابه اهرم در فارکس

برای محاسبه اهرم در معامله از فرمول زیر می توانید استفاده کنید.

اهرم=درصد مارجین/۱۰۰=مارجین/۱

مثال: اگر مارجین ۰.۰۲% باشد، در آن صورت درصد مارجین ۲% خواهد بود و در نتیجه اهرم مساوی است با ۵۰=۲/۱۰۰=۰.۰۲/۱.

برای محاسبۀ میزان مارجین استفاده شده می توانید از ماشین حساب مارجین هم استفاده کنید.

اهرم در فارکس
اهرم در فارکس

 

تغییر لوریج (Leverage)

برای تغییر مقدار لوریج باید وارد سایت بروکر خود شوید و در قسمت مشخصات حساب تجاری یا دمو خود این مقدار را تغییر دهید. تغییر این مقدار معمولا دارای تاییدیه های دو مرحله است یعنی معمولا از طریق ارسال پیامک یا ایمیل و وارد کردن کد ارسالی تغییر می کند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x