مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
مشاهده رابطه جنسی والدین

مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک و رفتار والدین

اگر کودک شما شاهد رابطه جنسی شما و همسرتان بود، بهترین کار این است که ابتدا خونسردی خودتان را حفظ کنید، آشفته و وحشت زده نشوید. کودک خود را به هیچ وجه سرزنش یا دعوا نکنید.

استرس کودکان از مشاهده رابطه جنسی والدین

اگر کودک شما شاهد رابطه جنسی شما و همسرتان بود، بهترین کار این است که ابتدا خونسردی خودتان را حفظ کنید، آشفته و وحشت زده نشوید.

کودک خود را به هیچ وجه سرزنش یا دعوا نکنید.

به آرامی لباس خود را بپوشید یا با ملحفه خودتان را بپوشانید و کودک را در آغوش بکشید و از او درباره آنچه دیده است و این که چقدر دیده صحبت کنید (شاید کودک شما اصلا شاهد چیزی نبوده است.)

بعد با خونسردی برایش توضیح دهید که آنچه دیده در واقع ابراز عشق و علاقه مادر و پدر به هم بوده است و این که شما و همسرتان همدیگر را بسیار دوست دارید و به همین دلیل همدیگر را در آغوش می گیرید و می بوسید.

مشاهده رابطه جنسی والدین
مشاهده رابطه جنسی والدین

مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک


ذهن کودک از چیزی که دیده برداشت بد و وحشتناکی دارد و ممکن است فکر کند که مادر و پدر دارند همدیگر را آزار می دهند یا پدر دارد مادر را اذیت می کند و در ناخودآگاهش دید بدی به موضوع رابطه جنسی و مخصوصا پدر پیدا می کند.

نکته مهم پس از مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک این است که حتما اجازه بدهید در مورد دیده ها، احساسات و همه ترس هایش با شما حرف بزند. بار هیجانی این موضوع برای بچه ها بسیار زیاد است و می تواند اضطراب و ترس را در آن ها ایجاد کند.

دیده ها و احساسات اش را انکار نکنید، به آن ها بدون دادن عذاب وجدان گوش بدهید و خیالشان را از بابت تصورات ترسناک در این رابطه راحت کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از کودکان در برابر آزار جنسی / قانون لباس زیر

اگر پس از مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک، او تا چند شب از شما خواست که در اتاقش بخوابید، لطفا این کار را انجام بدهید تا اضطرابش برطرف شود.

در صورت وقوع چنین موردی حتما از یک روانشناس متبحّر مشورت بگیرید. نکته بسیار مهم این است که آرامش خود را حفظ کرده و به کودک آرامش دهید و از یک روش درست با مشورت با متخصص (روانشناس کودک) در این زمینه کودک را به آرامش قبل بازگردانید.

با رعایت نکات و راهکارهای مناسب از وقوع چنین رفتارهایی جلوگیری کنید و کودک خود را در معرض اضطراب قرار ندهید. کودکی که شاهد رابطه جنسی والدین باشد بسیار مضطرب خواهد شد.

امیدواریم مطلب مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک و رفتار والدین برای شما مفید باشد. با بالا بردن آگاهی خود از بروز هر اتفاق ناگواری برای کودکان دلبندتان جلوگیری کنید.

 

با تشکر از دکتر شادی مدرس

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x