مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر در نزدیکی شهر اردبیل

پل معلق هیر اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران است که در ۲۲ کیلومتری شهر اردبیل و در منطقه‌ی دربند هیر قرار دارد.

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر که در نزدیکی شهر اردبیل قرار دارد، اختصاص یافته است.

هیر یکی از شهرهای خوش آب و ‌هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار دارد. این شهر به‌دلیل داشتن باغ‌های فراوان میوه‌ همچون آلبالو و گیلاس، به شهر شکوفه‌های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت منحصر به ‌فرد و تماشایی است.

پل معلق هیر در دل طبیعت تماشایی و زیبای دربند هیر جای گرفته است. در حالی که روی این پل قدم می‌زنید، از یک سو کوه سبلان را که محکم و با صلابت از دور پیدا است و از سویی دیگر، کوه‌های باغرو و باغ‌های میوه‌ی هیر را می‌بینید. در زیر پایتان رود پر آب هیر چایی در دل دره‌ دربند هیر جریان دارد که با عبور خود حیات و زندگی را به منطقه هدیه کرده است.

منطقه ای که پل در آن قرار گرفته است در حال توسعه برای تبدیل شدن به قطب گردشگری است. به همین خاطر امکانات بسیاری برای علاقه مندان به بازدید از پل در نظر گرفته شده است.

معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر

پل معلق شیشه ای هیر

استان اردبیل با داشتن طبیعتی منحصر به فرد و مناظری چشم‌ نواز به صورت بالقوه مستعد جذب گردشگر از سراسر ایران و جهان است.

یکی از نمونه‌های موفق احداث پل‌ معلق شیشه ای در سطح کشور، پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل شهر هیر است که صفر تا صد آن با اتکا به توانمندی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده است.

این پل سال گذشته افتتاح شد، اما بهره‌برداری از آن به علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. اما با کاهش روند شیوع این بیماری در کشور و استان اردبیل پل معلق شیشه‌ای هیر به بهره‌برداری رسید و بازدید از پل معلق هیر، از ابتدای خردادماه ۱۳۹۹ برای گردشگران امکان‌پذیر شد.

پل معلق هیر، اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران و جهان است که به دست مهندسان ایرانی برپا شده و کلیه‌ قطعات شیشه‌ای و کابل‌های فلزی آن در داخل کشور ساخته شده است.

پل شیشه ای هیر

این پل معلق که در مساحت حدود ۲۰ هکتار برپا شده است، حدود ۲۰۰ متر طول دارد و از سطح زمین نزدیک ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. عرض این پل ۱۲۰ سانتی‌متر است و ضخامت شیشه‌ها سه سانتی‌متر است. ساخت پل معلق هیر از سال ۱۳۹۷ شروع شد و از خرداد ماه ۱۳۹۹ گردشگران و مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند.

برای رفتن به پل معلق شیشه ای هیر باید به سمت اردبیل حرکت کنید و خودتان را به ۲۲ کیلومتری جنوب اردبیل و شهر هیر برسانید. این پل در مسیر اصلی جاده‌ چم به اردبیل قرار دارد و از اردبیل با خودرو حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به این پل برسید.

امیدواریم از مطالعه معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر لذت برده باشید و با سفر به این مکان زیبا اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x