مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
از ویژگی های معامله در بازار فارکس خبر دارید

آشنایی با ویژگی های بازار فارکس (بازار معاملات ارزی)

از ویژگی های معامله در بازار فارکس خبر دارید؟!...بازار فارکس دارای ویژگی های جذاب و خاصی است که در تمام دنیا به شدت مورد توجه سرمایه داران قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا با هم 17 ویژگی این بازار جذاب را بررسی کنیم. ۱- امکان معامله در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز...

ویژگی های معامله در بازار فارکس

 

۱۷ ویژگی معامله در بازار تبادلات ارزی یا فارکس

بازار فارکس دارای ویژگی های جذاب و خاصی است که در تمام دنیا به شدت مورد توجه سرمایه داران قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا با هم ۱۷ ویژگی این بازار جذاب را بررسی کنیم.

 

۱- امکان معامله در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز

به دلیل به‌هم‌پیوستگی شبکه بانکی در تمام نقاط دنیا و گسترش ارتباطات الکترونیکی با فعال شدن یک بازار و بسته شدن آن مراکز مالی و بانک‌های کشورهای دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کنند. بدین‌ترتیب به‌صورت پیوسته و ۲۴ ساعت از ابتدا تا انتهای هفته (از دوشنبه صبح تا جمعه‌ شب) امکان دسترسی معامله‌گران به بازار تبادلات ارزی وجود دارد.

 

۲-امکان معامله در هر دو جهت بازار صعودی یا نزولی

در بازار فارکس برخلاف سایر بازارهای معاملاتی رایج که تنها با افزایش قیمت به سود خواهید رسید، در این بازار شما علاوه بر خرید در بازار و کسب سود از آن می توانید اقدام به فروش نموده و با پایین آمدن قیمت کسب سود نمایید!

 

۳- استفاده از اعتبار اهرمی به‌منظور افزایش قدرت خرید

با توجه به این‌که نرخ ارزهای معتبر تا ۴ رقم بعد از اعشار اعلام می‌شوند به‌ جز ین ژاپن که تا ۲ رقم بعد از اعشار است، معامله‌گران با استفاده از چندین برابر اعتبار اهرمی در معاملات خود می‌توانند از نوسانات بسیار کوچک بازار نیز به نفع خود استفاده نمایند.

بدین مفهوم که کارگزاری که رابط بین مشتری و بازار است معمولاً به سرمایه سپرده شده‌ی مشتری اعتباری بین دو تا پانصد برابر اصل سرمایه می‌دهد.

این مقدار اعتبار در کارگزاری‌های مختلف متفاوت و به درخواست شما اعمال می‌گردد. به‌عبارت‌ دیگر کارگزار سرمایه سپرده‌گذاری شده با هدف معامله را چندین برابر نموده و با چند برابر شدن سرمایه معاملاتی نحوه محاسبه سود یا زیان احتمالی نیز به همان میزان افزایش می‌یابد.

این اهرم مانند یک شمشیر دولبه هم در جهت سود و هم در جهت زیان عمل می‌کند.

لازم به ذکر است حداکثر ضرر شما مقدار سرمایه واقعی شما است و نه سرمایه بعد از تعلق گرفتن اعتبار؛ بنابراین با به پایان رسیدن سرمایه سپرده‌گذاری شده معامله انجام‌ گرفته بسته‌ شده و به‌ صورت خودکار از بازار خارج می‌شوید.

بنابراین شما هیچ‌گاه به کارگزار بابت ضرر خود بدهکار نخواهید شد.

ویژگی های معامله در بازار فارکس

 

ویژگی های معامله در بازار فارکس

۴ -امکان تعیین حد سود و ضرر و انجام معاملات سفارشی در غیاب شما

در بازار فارکس برخلاف بسیاری از بازارها می توانید سود یا ضرر خود را دقیقا مشخص کنید. این کار را می توان هم زمان با باز کردن معامله انجام داد.

به طور مثال حد ضرر یا Stop Loss خود را ۲۰pip و حد سود یا Take Profit را ۵۰pip در نظر بگیرید.

در این حالت هنگامی‌ که قیمت بازار به سطح تعیین‌شده برسد نرم‌افزار به‌ صورت خودکار معامله شما را خواهد بست.

حتی می‌توانید معاملات را به‌ صورت سفارش به نرم‌افزار داده و بدون این‌که خودتان در زمان انجام معامله در بازار حضور داشته باشید نرم‌افزار به‌ صورت خودکار سفارش شما را انجام دهد و سود یا ضرر احتمالی شما را به حساب شما منتقل کند.

 

۵-هزینه بسیار ناچیز برای انجام معاملات

اغلب برای معامله ارزهای اصلی ۳،۴ یا حتی فقط ۲ پیپ اسپرد پرداخت می‌کنید که مبلغ بسیار ناچیز به شمار می‌رود، البته این بستگی به کارگزاری دارد که با او کار می‌کنید.

 

۶ -نقد شوندگی بسیار بالا

در این بازار برخلاف دیگر بازارها که باید برای انجام معامله به ذنبال مشتری باشید، هر وقت اراده کنید در کمتر از چند ثانیه هم می توانید بخرید هم بفروشید.

یا حتی بلافاصله بعد از باز کردن یک معامله آن را ببندید.

این شرایط ویژه به علت حجم بسیار بالای نقدشوندگی در این بازار است.

از ویژگی های معامله در بازار فارکس خبر دارید

ویژگی های معامله در بازار فارکس

۷ -حداکثر شفافیت و کارایی

برخلاف بازارهای دیگر که اطلاعات مالی مرتبط با فعالیت‌های تجاری معامله‌گران به‌صورت یکسان در دسترس همگان نیست، در بازار فارکس اطلاعات و رویدادهای تاثیرگذار به‌طور کامل و در یک سطح از دسترسی به واسطه مجاری اطلاعات همگانی مثل شبکه‌های تلویزیونی و همچنین سایت‌های مختلف اینترنتی در اختیار همگان قرار داده‌است.

 

۸ -دسترسی آسان و سریع

از آنجایی‌ که تمام این فعالیت‌ها به‌صورت الکترونیکی و به واسطه اینترنت صورت می‌پذیرد تنها ابزارهای مورد نیاز برای انجام معامله یک دستگاه کامپیوتر و امکان اتصال به اینترنت است و نیاز به مکان خاصی ندارد.

 

۹ -فرصت‌های بی‌شمار معاملاتی به دلیل حجم بالای نوسانات

سرمایه‌گذار با انبوهی از فرصت‌های معاملاتی مواجه است که می‌تواند با مدیریت صحیح سود زیادی را از آن‌ها کسب نماید.

 

ویژگی های معامله در بازار فارکس

 

ویژگی های معامله در بازار فارکس

۱۰ -انعطاف‌پذیری بالا از نظر زمان حضور در بازار، به‌کارگیری استراتژی‌های معاملاتی متنوع و…

یک فرد معامله‌گر در این بازار می‌تواند به‌ صورت موقتی معامله نموده یا برای مدتی به‌صورت فشرده معامله کند یا مدتی اصلا معامله‌ای نداشته باشد می‌تواند از استراتژی‌های طولانی‌مدت یا کوتاه‌ مدت استفاده کند و یا حتی شاغل در کاری دیگر باشد و به تجارت در این بازار نیز بپردازد و…

 

۱۱ -عدم نیاز به پرداخت مالیات عوارض و یا حتی بهره

شما بابت اعتباراتی که به سرمایه شما داده می‌شود در این بازار هیچ‌گونه مالیات و عوارضی نمی‌پردازید و بابت اعتبارات اهرمی که کارگزار در اختیار شما قرار داده بهره‌ای نمی‌دهید.

 

۱۲ -بدون محدودیت جنسی، فیزیکی و… و با حداقل سرمایه

زن یا مرد بودن و… هیچ محدودیتی برای یک معامله‌گر ایجاد نمی‌کند.

حداقل سن ۱۸ سال نیز برای افتتاح حساب به نام شخص معامله‌گر است و اگر شخصی کمتر از این سن را نیز داشته باشد، می‌تواند از طریق حساب شخص قابل‌ اطمینان بالای ۱۸ سال خود نیز در این بازار سرمایه‌گذاری کرده و معاملات واقعی داشته باشد.

حداقل سرمایه نیز برای افتتاح حساب در کارگزاران مختلف متغیر است.

Capital Markets

 

ویژگی های معامله در بازار فارکس

۱۳ -حداقل درگیری در پیچیدگی قوانین دولتی

بازار فارکس را شاید بتوان به تمام معنی بازاری آزاد با تمامی مشخصات رقابت آزاد دانست که برای فعالیت و کسب سود در آن به‌ هیچ‌ عنوان نیازی به درگیری در پروسه‌های خسته‌کننده دولتی نیست.

 

۱۴ -کمیسیون معاملاتی صفر

کارگزاری‌های بازار فارکس را در واقع کارگزار به معنی کلمه نمی‌توان دانست چرا که اکثر فراهم آورندگان سرویس‌های معاملات ارز در واقع تنها نقش واسطه‌ای را بازی می‌کنند و بنابراین عملاً کمیسیون معاملاتی در چنین حالتی بایستی صفر باشد.

هرچند حتی در صورت فرض این نکته که کمیسیون معاملاتی باید وجود داشته باشد به خاطر رقابت مطمئناً سطح کمیسیون‌ها را به مقدار ناچیزی و نزدیک به صفر هدایت خواهد کرد.

 

۱۵ -امکان معامله از هر نقطه دنیا

هر شخصی از هر نقطه دنیا صرف‌ نظر از این‌ که در کجای دنیا ساکن است می‌تواند تنها به وسیله ارتباط از طریق اینترنت و دانلود نرم‌افزار معاملاتی به انجام معاملات و قید بپردازد.

Beginners and Professional traders Blackwell Global Forex Broker 2

 

ویژگی های معامله در بازار فارکس

۱۶-امنیت و ضمانت

از آنجایی‌ که معامله‌گران اصلی بازار فارکس بانک‌ها هستند از این‌ رو نظارت خاصی بر عملکرد بازار دارند از جمله آن می‌توان به اعمال قوانین ضد پول‌شویی اشاره نمود.

 

۱۷- امکان استفاده رایگان از حساب آزمایشی

بدون این‌ که در ابتدا سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید با استفاده از حساب آزمایشی (Demo) به هر اندازه که لازم است تمامی استراتژی‌هایی که آموزش دیده‌اید را در بازار واقعی تست کنید و سپس با اقدام به سرمایه‌گذاری از معاملات خود کسب سود نمایید.

حساب‌های آزمایشی عملکردی کاملاً شبیه به حساب‌های واقعی دارند تنها با این تفاوت که شما با استفاده از این حساب‌ها هیچ‌گونه سرمایه واقعی را در خطر قرار نداده‌اید.

پس به‌ راحتی می‌توانید به‌ صورت رایگان بازار را تجربه کنید.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x