مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید، دلایل ابتلا و تدابیر طب ایرانی برای آن

از دلایل ابتلا به بیماری پرکاری تیروئید می‌توان به: فشارهای عصبی مثل اضطراب و استرس، کمبود ید در بدن، مصرف برخی داروها، سبک زندگی، رژیم غذایی و ... اشاره کرد.

چنانچه غده تیروئید بیشتر از مقدار طبیعی هورمون ترشح کند علایمی نظیر تپش قلب، کاهش وزن، تعریق زیاد، لرزش دست ها، بیرون زدگی چشم، ریزش مو، اختلالات خواب و قاعدگی، اسهال و … نمایان می شود.

 

دلایل ابتلا به پرکاری تیروئید

از دلایل ابتلا به بیماری پرکاری تیروئید می‌توان به: فشارهای عصبی مثل اضطراب و استرس، کمبود ید در بدن، مصرف برخی داروها، سبک زندگی، رژیم غذایی و … اشاره کرد.

اما به طور کلی، دلیل اصلی بروز این بیماری از نظر طب سنتی، غلبه صفرا است. بنابراین برای درمان آن، باید اصلاح طبع و پاکسازی خلط غالب (صفرا) صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: خواب های مضر و تدابیر طب ایرانی برای داشتن خواب خوب

برخی تدابیر طب سنتی برای درمان پرکاری تیروئید

در طب سنتی برای درمان پرکاری تیروئید، مصرف شیر بادام روزانه ۶ تا ۷ استکان کوچک، ماساژ زیر گلو با روغن بنفشه، نیلوفر و گل سرخ، مصرف زرشک و انار، خوردن فالوده سیب همراه با گلاب، خیساندن تخم خیار، خربزه، خرفه، کاسنی و گشنیز در عرق کاسنی، شاه تره و بید و خوردن عصاره آن، حجامت، زالو درمانی، فصد خون و … که بهتر است به صورت درمان مکمل در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص، استفاده شوند.

نکته بسیار مهم

حتماً به یاد داشته باشید که برای استفاده از گیاهان دارویی جهت درمان در کنار داروهای شیمیایی حتما با پزشک متخصص و مجرب طب ایرانی مشورت کنید و از مصرف خودسرانه و زیاده روی در آن ها بپرهیزید.

استفاده از هر گونه دارو و دمنوش گیاهی نیاز به مشورت و اجازه دکتر متخصص دارد و بیان خواص گیاهان در رابطه با هر بیماری جنبه بالا بردن آگاهی عمومی و افزایش سطح سلامت جامعه است.

دقت داشته باشید پیگیری با درمان متفاوت است و فرد مبتلا به پرکاری تیروئید حتما باید زیر نظر پزشک متخصص غدد باشد و در صورت صلاح دید دارو شیمیایی مصرف کند.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x