مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کویر قوم تپه تبریز

کویر قوم تپه تبریز کویری زیبا در دل آذربایجان

تنها کویر منطقه آذربایجان با نام کویر قوم تپه در شمال شرقی شهر تبریز قرار دارد. شاید شنیدن اسم کویر در تبریز کمی عجیب و دور از ذهن باشد، ولی کویر قوم تپه تبریز به علت وزش باد و جمع شدن خاک های منطقه به صورت تپه های شنی در آمده و دیده می شود.

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی کویر قوم تپه تبریز اختصاص دارد.

کویر قوم تپه تبریز

کویر قوم تپه تبریز

تنها کویر منطقه آذربایجان با نام کویر قوم تپه در شمال شرقی شهر تبریز قرار دارد. شاید شنیدن اسم کویر در تبریز کمی عجیب و دور از ذهن باشد، ولی کویر قوم تپه تبریز به علت وزش باد و جمع شدن خاک های منطقه به صورت تپه های شنی در آمده و دیده می شود. این کویر امروزه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی موزه آذربایجان تبریز / دومین موزه باستان شناسی ایران

وزش بادهای تند در جهت جنوب غرب به شمال شرق و بالعکس باعث ایجاد حالت غربالگری در ذرات می‌شود؛ به طوری که ثابت شدن انرژی باد در منطقه قوم ­تپه سبب می‌شود ذرات ریز جابجا شده و ذرات درشت‌ تر در محل جمع شده و تپه‌های ماسه‌ای پدید آورند.

کویر قوم تپه تبریز مساحت زیادی ندارد و نهایتا به ۶ کیلومتر مربع می رسد که طی هزاران سال تشکیل شده است. تپه های شنی کویر در ابتدا به صورت پراکنده بودند که تعداد آن ها به ۷ تپه می رسید و در وسط آن نمکزار کوچکی بود ولی امروزه فقط یک تپه از آن باقی مانده است.

کویر قوم تپه تبریز

کویر قوم تپه کجاست ؟

آدرس کویر قوم تپه: برای اینکه به کویر قوم تپه تبریز بروید باید مسیر تبریز به شبستر را در پیش بگیرید و به سمت روستای قوم تپه حرکت کنید. از روستا تا کویر قوم تپه چیزی در حدود ۱۰ دقیقه رانندگی در مسیر خاکی را در پیش خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x