مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آبشار آتشگاه لردگان

آبشار آتشگاه لردگان / آبشار مینیاتوری زیبا در دل طبیعت

آبشار آتشگاه‌ از سرچشمه خود تا زمانی که به رودخانه خراسان ریخته می‌شود، مسیری جذاب را از لابه‌لای سنگ‌ها، صخره‌ها و درختان طی می‌کند و حتی در طول راه خود آبشار‌های کوچک و متعدد زیادی را ایجاد می‌کند تا زیبایی خود را دو چندان جلوه دهد.

آبشار آتشگاه لردگان آبشار مینیاتوری زیبا در دل طبیعت

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار آتشگاه لردگان / آبشار مینیاتوری که در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، اختصاص یافته است.

آبشار آتشگاه لردگان

آبشار آتشگاه لردگان / آبشار مینیاتوری

آبشار آتشگاه یکی از مناطق جذاب و دیدنی استان چهارمحال و بختیاری و ایران است. طبق نظر گردشگرانی که به این استان سفر کرده اند، آبشار آتشگاه یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار حدوداً در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری لردگان قرار دارد.

آبشار آتشگاه را با نام آبشار مینیاتوری نیز می شناسند. این آبشار حدود ۳ کیلومتر طول دارد و با مسیری پله کانی، یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری طبیعی ایران را رقم زده است.

آبشار آتشگاه لردگان طولانی ترین آبشار ایران است.

بیشتر بخوانید: معرفی غار یخی چما در استان چهارمحال و بختیاری

این آبشار از مناطق طبیعی فوق العاده جذابی و از کنار دره‌ها و درختان سر به فلک کشیده عبور می‌کند و سرانجام به رودخانه خراسان می‌ریزد.

رودخانه خراسان یکی از مهم‌ترین تأمین کنند‌ه های رود کارون است که آب آن از طریق ارتفاعات دنا و زاگرس تأمین می‌شود و در نهایت به استان خوزستان و رودخانه کارون می‌ ریزد.

آبشار آتشگاه لردگانآبشار آتشگاه‌ از سرچشمه خود تا زمانی که به رودخانه خراسان ریخته می‌شود، مسیری جذاب را از لابه‌لای سنگ‌ها، صخره‌ها و درختان طی می‌کند و حتی در طول راه خود آبشار‌های کوچک و متعدد زیادی را ایجاد می‌کند تا زیبایی خود را دو چندان جلوه دهد.

آبشار آتشگاه لردگانبرای رسیدن به سرچشمه آبشار آتشگاه حدود ۲ ساعت پیاده ‌روی لازم است. البته مسیر پیاده روی خیلی سخت نیست و اگر مسافران و گردشگران تجهیزات لازم مانند کفش، لباس و… را همراه داشته باشند، به مشکل بر نمی خورند.

بهترین زمان مسافرت به لردگان و آبشار آتشگاه فصل بهار و پاییز است. لردگان در تابستان بسیار گرم می شود و در زمستان هم ممکن است بارش های فصلی باعث شود شما نتوانید مسیر پیاده روی را راحت و کامل طی کنید.

مسافران و گردشگرانی که به چهارمحال و بختیاری و لردگان سفر می کنند، معمولا از جاذبه های دیدنی دیگر از جمله پیست اسکی چلگرد (در فصل‌های پاییز و زمستان)، چشمه‌های زیبای برم و سندگان، امام زاده شهسوار، امام زاده جعفر و امام زاده حسن هم دیدن می کنند و به زیارت امام زاده ها هم می روند.

بیشتر بخوانید: جنگل ارسباران از جاذبه های طبیعی تبریز

آبشار آتشگاه لردگان

آبشار آتشگاه کجاست؟

مسیر دسترسی به آبشار آتشگاه / آبشار مینیاتوری به این صورت است که باید حدود ۴۰ کیلومتر از شهر لردگان دور شد و به سمت روستای میلاس و سردشت شوش رفت؛ و از آنجا به روستای آتشگاه رفت.

بیشتر بخوانید: معرفی آبشارهای گیلان

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x