مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
آبشار بیشه

آبشار بیشه در لرستان سرزمین آبشارهای ایران

این آبشار زیبا که در ۶۵ کیلومتری خرم‌ آباد قرار دارد به ‌دلیل داشتن جاده دسترسی آسفالت و جنگل‌ های انبوه زاگرس در این منطقه، فرصت مناسبی را برای جذب گردشگران فراهم کرده است.

آبشار بیشه لرستان

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار بیشه استان لرستان اختصاص دارد.

آبشار بیشه

آبشار بیشه کجاست ؟

آبشار بیشه یکی از آبشارهای شهرستان خرم‌ آباد، در بخش پاپی، روستای بیشه است که در نزدیکی شهرستان دورود و ایستگاه راه آهن بیشه قرار دارد.

این آبشار زیبا که در ۶۵ کیلومتری خرم‌ آباد قرار دارد به ‌دلیل داشتن جاده دسترسی آسفالت و جنگل‌ های انبوه زاگرس در این منطقه، فرصت مناسبی را برای جذب گردشگران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: تنگه کافرین ایلام

ارتفاع آبشار بیشه لرستان ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

آبشار بیشهدر بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌ های پر آب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم ‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

آبشار بیشه

آبشار بیشه لرستان

این آبشار در کنار ایستگاه راه ‌آهن بیشه در مسیر تهران-جنوب قرار گرفته ‌است. راه دسترسی آسفالت از راه شهرستان خرم‌ آباد در دل کوه ‌های زاگرس و در بخش پاپی است.

مسئله بسیار مهمی که در این سال ها شدت بیشتری به‌ خود گرفته است علاقه گردشگران به رفتن زیر آبشار است. بخش بزرگی از زیبایی این پدیده طبیعی به وجود خزه ‌ها و گل ‌سنگ ‌های دیواره سنگی این آبشار است.

آبشار بیشهرنگ‌ های سیاه، قهوه‌ای و انواع طیف رنگ سبز، زیبایی این آبشار را صدچندان کرده است اما باز هم در نبود انتظامات و رها کردن گردشگران وضعیت آبشار هر روز بد و بد می‌شود. چهره بکر و یکتای پای آبشار در صورت تداوم این روند به سوی نابودی خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: جنگل ارسباران از جاذبه های طبیعی تبریز

آبشار بیشه لرستان

درست در بالای آبشار بیشه، ایستگاه راه آهن مسیر دورود به اندیمشک قرار دارد و امکانات رفاهی برای گردشگران در این قسمت فراهم است. رو به ‌روی ایستگاه قطار، چشمه‌ های پر آب زیادی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار عبور کرده و آبشار بیشه را جاری می‌ سازند.

آبشار بیشه
در پایین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه ‌های چوبی و زیبایی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

آبشار بیشه
در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: پل معلق مشگین شهر اردیبل / بزرگترین پل کابلی خاورمیانه

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x