مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 13 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
آب و هوای کشور تایلند در نوروز چگونه است؟

آب و هوای کشور تایلند در نوروز چگونه است؟

آب و هوای کشور تایلند در نوروز چگونه است؟ تایلند را می‌توان یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی دانست و تعطیلات نوروزی یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور زیبا است. آب و هوای تایلند در نوروز بسیار مطبوع محسوب می‌شود و هنوز فصل گرم و فصل باران‌های موسمی آغاز نشده است؛ به همین دلیل گردشگران می‌توانند از آب و هوای تایلند در فروردین استفاده کنند و بدون مزاحمت گرمای زیاد یا بارش‌های موسمی از طبیعت کم‌نظیر تایلند لذت ببرند.

کمتر کسی است که در سال‌های اخیر وصف جذابیت‌های کشور تایلند را نشنیده باشد. کشور تایلند یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است و تور تایلند یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید برای سفرهای نوروزی خود برنامه‌ریزی کنید و تایلند هم یکی از گزینه‌های مدنظر شما است، حتماً دلتان می‌خواهد درباره آب و هوای تایلند در نوروز اطلاعاتی داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید آب و هوای تایلند در فروردین و در حالت کلی سال نو چگونه است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مختصری درباره آب و هوای تایلند در نوروز

قبل از اینکه به طور خاص درباره آب و هوای تایلند در نوروز صحبت کنیم، باید بگوییم که به طور کلی تایلند به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش که از سه طرف با دریا محصور شده است و آب و هوایی استوایی، گرمسیری و مرطوب دارد.

در واقع می‌توان گفت تایلند در طول سال سه نوع آب و هوا را به خود می‌بیند: فصل گرم و خشک، فصل بارانی و فصل خنک. آب و هوای تایلند در فروردین یا در ماه مارس به گونه‌ای است که شرایطی ایده‌آل برای سفر به این کشور را فراهم می‌کند.

در تعطیلات نوروز، هنوز فصل گرم آغاز نشده و از سوی دیگر میزان بارندگی و رطوب نیز کم است؛ به همین دلیل آب و هوای تایلند در نوروز را می‌توان بسیار مساعد دانست.

توجه داشته باشید که پس از تعطیلات نوروز و آغاز ماه آوریل، هوای این کشور رو به گرم شدن می‌رود و فصل باران‌های موسمی نیز به تدریج آغاز می‌شود. گرمای هوا و افزایش رطوب و بارش باران باعث می‌شود به تدریج از شمار گردشگران کاسته شود؛ بنابراین اگر قصد دارید تور تایلند بخرید، تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ بهترین زمان برای گردش در تایلند به شمار می‌آید.

بررسی آب و هوای بهترین شهرهای تایلند برای سفر نوروزی

معمولاً گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند یا تور تایلند از آژانس مسافرتی می‌خرند، بازدید از سه شهر مهم تایلند را از دست نمی‌دهند: بانکوک، پوکت و پاتایا؛ بنابراین بد نیست درباره آب‌وهوای این شهرها در نوروز هم اطلاع داشته باشید.

شهر بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند است و بیشترین گردشگر را نسبت به بقیه شهرهای جهان دارد. آب‌وهوای بانکوک به طور کلی گرم و مرطوب است و تغییرات دمایی چندانی در طول سال ندارد. در تعطیلات نوروز و در ماه مارس میانگین دمای این شهر ۲۹ درجه است و بارندگی چندان زیاد نیست.

آب و هوای کشور تایلند در نوروز چگونه است؟ تصویر 2

شهر پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند است که در جنوب غرب این کشور قرار دارد و آب‌وهوای آن را می‌توان کاملاً موسمی و حاره‌ای دانست. از اواسط بهار (از اواسط آوریل) فصل بارندگی و باران‌های موسمی در این جزیره شروع می‌شود؛ بنابراین بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و در تعطیلات نوروز و قبل از بالا رفتن دما و آغاز فصل بارش‌های موسمی به این شهر سفر کنید. در این زمان میانگین دمای پوکت حدوداً ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

شهر پاتایا

این شهر ساحلی که در جنوب شرقی تایلند قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین شهرهای تایلند است. در تعطیلات نوروز میانگین دمای این شهر حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد و روزهای بارانی آن حدود ۴-۵ روز است.

بهترین جاهای دیدنی تایلند در نوروز

قطعاً اگر به تایلند سفر کنید، فهرست جاهایی که باید از آن‌ها دیدن کنید تمام نخواهد شد، اما اگر بخواهیم دو نقطه مهم و دیدنی را معرفی کنیم که در تعطیلات نوروزی حتماً باید سری به آن‌ها بزنید، به جزیره فی فی و ساحل رایلی اشاره می‌کنیم.

جزیره فی فی

جزایر شش‌گانه فی فی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تایلند هستند که در جزیره پوکت واقع شده‌اند. جزیره فی فی به دلیل صخره‌های آهکی، سواحل شنی و غارهای پنهانی خود شهرت دارد. به علاوه در جزیره فی فی، جنگل‌های گرمسیری فوق‌العاده زیبایی را خواهید دید که نظیرشان را قبلاً ندیده‌اید.

در این جزیره می‌توانید صخره‌نوردی، ماهی‌گیری، کشتی‌سواری، غارگردی و ساحل‌گردی را تجربه کنید و از غذاهای لذیذ دریایی و بومی این منطقه لذت ببرید.

ساحل رایلی

بسیاری از گردشگران، ساحل رایلی را یکی از زیباترین سواحل جهان می‌دانند. این ساحل در حقیقت شبه‌جزیره کوچکی در جنوب تایلند است که تنها از طریق قایق‌سواری می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این ساحل را می‌توان به چهار بخش ساحلی مجزا تقسیم می‌شود که هریک ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد.

ساحل رایلی از نظر تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی محسوب می‌شود و پرندگان و گیاهان گرمسیری بسیار زیبایی را در خود جای داده است. در این سواحل شما می‌توانید صخره‌های آهکی غول‌آسا، کلبه‌های ساحلی متنوع و آرامشی بی‌نظیر را تجربه کنید. مسیرهای پیاده‌روی ساحلی متعددی در این منطقه وجود دارد و شما می‌توانید از یک پیاده‌روی ساحلی با چشم‌انداز دریای شفاف و آسمان آبی لذت ببرید.

آب و هوای کشور تایلند در نوروز چگونه است؟ تصویر 3

سفر به تایلند با تورهای گردشگری الفبای سفر

تایلند را می‌توان یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی دانست و تعطیلات نوروزی یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور زیبا است. آب و هوای تایلند در نوروز بسیار مطبوع محسوب می‌شود و هنوز فصل گرم و فصل باران‌های موسمی آغاز نشده است؛ به همین دلیل گردشگران می‌توانند از آب و هوای تایلند در فروردین استفاده کنند و بدون مزاحمت گرمای زیاد یا بارش‌های موسمی از طبیعت کم‌نظیر تایلند لذت ببرند.

آژانس هواپیمایی الفبای سفر مجری تخصصی تورهای گردشگری مختلف است که پکیج‌های مختلف و متنوعی را برای سفر به تایلند در اختیار گردشگران قرار داده است. الفبای سفر تور تایلند را به صورت ترکیبی (پوکت، پاتایا و بانکوک) و صورت مجزا برگزار می‌کند و تجربه به‌یادماندنی از اقامت در بهترین هتل‌های تایلند را برای شما رقم می‌زند. برای خرید تور تایلند و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

 

پایان رپرتاژ آگهی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x