مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 11 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
محلول شستشوی مبل

آشنایی با بهترین محلول شستشوی مبل

در هنگام خرید محلول شستشوی مبل باید به متریال روکش مبلمان و نوع لکه دقت کنید تا لکه به خوبی برطرف شود و روکش آسیب نبیند.

مبلمان یکی از مهمترین و گرانبهاترین وسایل خانه و دکوراسیون آن به شمار می رود و به همین جهت تمیزی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تجهیزات و مواد شوینده متعددی برای پاکیزگی و لکه بری مبل و صندلی وجود دارد. برخی از محلول های شوینده مبلمان، خانگی و در دسترس همه افراد و بعضی دیگر محلول تخصصی شستشوی مبل هستند. هر کدام از این مواد دارای ویژگی ها و مشخصات گوناگونی هستند. بهترین محلول شستشوی مبل با توجه به ویژگی های هر مبلمان تشخیص داده می شود. جهت انتخاب مایع شستشوی مبلمان باید روکش و سایر اجزای آن به خوبی مورد بررسی قرار گیرد تا این وسایل گرانقیمت به خوبی تمیز شده و دچار آسیب نشوند.

محلول شستشوی مبل
درباره محلول های شستشوی مبلمان

آشنایی با محلول های خانگی تمیز کننده مبل

لکه بری و تمیزی مبلمان توسط برخی از محلول های ساده و خانگی امکان پذیر است. در ادامه با برخی از  محلول های شستشوی مبلمان آشنا می شویم.

آب و نشاسته یک محلول شستشوی مبل خوب

آب و نشاسته را می توان به عنوان یک محلول شستشوی مبل مورد استفاده قرار داد. جهت تهیه آب و نشاسته مقداری آب سرد را با نشاسته مخلوط کنید و با پارچه ای تمیز روی لکه های مبلمان بمالید. هنگامی که لکه های مورد نظر سست شدند؛ روی آنها را با پارچه ای تمیز پاک کنید تا کاملا از بین بروند. دقت کنید که در هنگام لکه بری، لکه پخش نشود و محلول به قسمت های دیگر روکش مبل سرایت نکند.

محلول شستشوی مبل
محلول آب و نشاسته جهت تمیزی مبل

الکل سفید و نمک مایعی جهت تمیزی مبلمان

الکل سفید و نمک یک محلول شستشوی مبل ساده و خانگی به شمار می رود. این محلول برای پاک کردن لکه های جوهر و رنگ از روی مبل مورد استفاده قرار می گیرد. لکه های سخت و عمیق را می توان با محلول الکل سفید و نمک برطرف کرد. البته باید قبل از استفاده از محلول یاد شده باید جنس روکش مبلمان را مورد بررسی قرار دهید تا در اثر تماس با الکل سفید دچار آسیب نشود.

محلول آب و شامپو فرش

آب و شامپو فرش یک محلول شستشوی مبل خوب است که در حذف بسیاری از لکه ها موثر واقع می شود. جهت تمیز کردن با محلول شامپو فرش با یک اسفنج یا پارچه تمیز مقداری از محلول مذکور را روی لکه بمالید تا کاملا تمیز شود.

محلول آب و پودر لباسشویی یک مایع لکه بر

محلول آب گرم و پودر لباسشویی یکی دیگر از مواد برطرف کننده لکه مبل محسوب می شود. این محلول را با دو لیوان آب و یک قاشق پودر لباسشویی تهیه کرده و با اسفنج روی لکه مبل بمالید و سپس کف را با دستمال مرطوب تمیز کنید. محلول پودر لباسشویی ممکن است موجب آسیب رسیدن به برخی از روکش های مبلمان شود؛ به همین جهت باید متریال روکش ها مورد بررسی قرار گیرد.

محلول شستشوی مبل
محلول آب و پودر لباسشویی جهت تمیزی مبل

محلول سرکه سفید جهت تمیزی مبلمان

ترکیب سرکه سفید و آب یک محلول شستشوی مبل است که قدرت لکه بری بالایی دارد. با این محلول می توان لکه های چای و سایر آلودگی ها را برطرف کرد. لازم به یادآوری است که سرکه سفید را نباید به صورت مستقیم روی لکه بریزید؛ بلکه باید آن را با آب مخلوط کرده و سپس با اسفنج روی لکه بمالید.

بهترین روش های پاک کردن لکه ها از روی مبل های چرم و پارچه ای

روش های گوناگونی جهت برطرف کردن لکه های روی مبلمان چرمی و پارچه ای وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

  • اسپری مو می تواند به عنوان یک محلول شستشوی مبل چرم مورد استفاده قرار گیرد. اسپری مو لکه های دائمی ماژیک را از روی مبل چرمی برطرف می کند.
  • لکه های جوهر روی مبلمان چرم را می توان با کمک مالش الکل توسط پنبه یا پاک کننده های فومی چرم از بین برد.
  • یکی از روش های موثر جهت برطرف کردن لکه های تیره رنگ از روی مبلمان چرم روشن استفاده از خمیر کرم تارتار و آبلیمو است. جهت استفاده از این روش ابتدا به نسبت مساوی کرم تارتار و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و روی لکه مالش دهید. محلول شستشوی مبل مذکور را باید به مدت ده دقیقه روی لکه قرار دهید و سپس با اسفنج پاک کنید.
  • جهت پاک کردن لکه های گریس از روی مبلمان چرمی باید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین با جذب روغن موجب برطرف شدن لکه می شود. جوش شیرین را به مدت یک ساعت روی لکه قرار دهید تا لکه چربی به کلی حذف شود.
  • برطرف کردن لکه ها از روی مبل چرمی با کمک موادی نظیر: خمیردندان، استون، دستال مرطوب بچه و پاک کننده های لاک ناخن نیز امکان پذیر است. البته جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی مبلمان ابتدا ماده را در نقطه غیر قابل رویت مبلمان تست کنید.
محلول شستشوی مبل
روش پاک کردن لکه از روی مبل چرمی
  • استفاده از جوش شیرین، سرکه، آب و مایع ظرفشویی یک محلول شستشوی مبل پارچه ای برای برطرف لکه های سمج است.
  • لکه های آب از روی مبلمان پارچه ای را می توان با محلول الکل و نمک از بین برد.

خرید محلول تخصصی شستشوی مبل از فروشگاه آنلاین

چنانچه شما هم جهت تمیزی مبلمان منزل خود به یک محلول تخصصی شستشوی مبل نیاز دارید؛ به فروشگاه اویل ایشاپ مراجعه کنید. اویل ایشاپ یک مجموعه حرفه ای در تولید شوینده های صنعتی است. این مجموعه به عنوان یکی از قوی ترین تأمین کننده های مواد شیمیایی کشور است که بیش از سه دهه سابقه دارد. مجموعه یاد شده مواد شیمیایی و پتروشیمی مختلفی از جمله: چربی زدایی صنعتی، پاک کننده های اسیدی، توربین کلینر، سود پرک، آنتی اسکالانت و کاستیک سودا مایع، پاک کننده خنثی، هند کلینر و دیسپرسنت را به تمام نقاط ایران و جهان صادر می کند. در ضمن شما می توانید مشکلات خود در زمینه صنعت را نیز با مشاوران ما مطرح کنید. مشاوران و متخصصین اویل ایشاپ بهترین راه حل را به شما ارائه می دهند. جهت مشاوره یا خرید محصولات اویل ایشاپ به آدرس اینترنتی oileshop.com مراجعه کنید. این مجموعه در دو شهر بندرعباس و تهران نمایندگی دارد که آماده خدمت رسانی به مشتریان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x