مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی یقه اسپرت

آموزش الگوی یقه اسپرت

ما در این آموزش قصد داریم شما را با آموزش الگوی یقه اسپرت به روش گرلاوین آشنا کنیم.

در دنیای خیاطی روش های مختلفی برای دوخت لباس ها وجود دارد. این روش ها یا متدها به خاطر تفاوتی که در ریزه کاری ها، فرمول ها و محاسبات دارند به روش های مختلفی تقسیم شده اند. از جمله روش هایی که در دنیای خیاطی از آن ها برای دوخت لباس ها استفاده می شود می توان به روش متریک، گرلاوین، سایز بندی و مولر اشاره کرد. ما در این آموزش قصد داریم شما را با آموزش الگوی یقه اسپرت به روش گرلاوین آشنا کنیم.

الگوی یقه اسپرت

برای طراحی الگوی یقه اسپرت ابتدا الگوی بالاتنه جلو را رسم می کنیم. سپس ۳ سانتی متر به خط صاف جلو اضافه می کنیم. برای جای دکمه از گودی گردن روی خط ۳ سانتی متر، ۱۲ الی ۱۵ سانتی متر پایین می آییم.

از نقطه به دست آمده به گوشه گردن و سرشانه وصل می کنیم، این خط را ادامه می دهیم و روی آن به اندازه هلال پشت یقه علامت می گذاریم. از نقطه به دست آمده به وسیله گونیا ۳ سانتی متر به سمت راست علامت می گذاریم و از گودی گردن ۳.۵ سانتی متر در امتداد خط سرشانه خارج شده و از گودی گردن روی خط صاف ۳ سانتی متر جلو هم ۴.۵ سانتی متر خارج شده و نقاط به دست آمده را به طور مایل به هم وصل می کنیم.

الگوی یقه اسپرت

الگوی یقه اسپرت
الگوی یقه اسپرت

از نقطه ۴.۵ سانتی متر خط صاف جلو با خط کش به محل بازی یقه در روی الگو وصل می کنیم. برای سجاف از گوشه گردن روی خط سرشانه ۳ سانتی متر و از خط جلو هم ۶ سانتی متر تا باسن بزرگ داخل شده و دو نقطه را به هم وصل می کنیم. سپس از تمامی قسمت های کشیده شده و شکل یقه روی بالاتنه به اضافه محل تعیین شده برای سجاف روی کاغذ دیگری رولت می کنیم، سجاف یقه به دست می آید.

آموزش یقه اسپرت

الگوی یقه اسپرت
الگوی یقه اسپرت

برای مطالعه تمام مطالب خیاطی روی لینک روبرو کلیک کنید: آموزش خیاطی

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x