مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی یقه خشت

آموزش الگوی یقه خشت

یقه خشت نسبت به یقه گرد و هفت حالت زیباتری دارد و همچنین برای دوختن آن نیز دقت بیشتری لازم دارید.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در ادامه مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش الگوی یقه خشت با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم.

شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

آموزش رسم الگوی یقه خشت

یقه خشت نسبت به یقه گرد و هفت حالت زیباتری دارد و همچنین برای دوختن آن نیز دقت بیشتری لازم دارید.

برای رسم الگوی یقه خشت از گوشه گردن ۲-۳ سانتی متر داخل می شویم. (یقه خشت با این اندازه زیاد باز نیست.)

یک خط از سمت بازی یقه به طرف داخل می کشیم که این اندازه به مقدار دلخواه شما بستگی دارد که معمولا بین ۷-۸ سانتی متر کافی است.

سپس این خط را به سرشانه وصل می کنیم (به صورت کمی هلال) و ۲ تا لقی ۰.۵ سانتی می گیریم؛ یکی از بازی یقه و یکی هم بالاتر از لقی پایه.

الگوی یقه خشت

الگوی یقه خشت پشت لباس

برای رسم الگوی یقه خشت در پشت لباس از سرشانه پشت به اندازه سرشانه جلو باز می کنیم و نصف این اندازه را از پشت گردن پایین می آییم و اگر از ۲ سانت بیشتر باز کردیم یک لقی ۱.۵ سانتی می گیریم.

الگوی یقه خشت

 

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید.

برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x